Fotografii de vacanta: Napoli, Capri, Sorrento, Amalfi. Adica Italia splendida

Acum zece ani era mult mai greu si mai scump sa iesi din Romania. Nici nu as fi visat atunci ca voi ajunge sa vizitez atatea locuri minunate si sa imi fie usor si relativ ieftin. Asa ca anul acesta mi-am dorit sa ne sarbatorim in mod special si sa mergem pe coasta amalfitana (Napoli) si pe insula Capri.

Amalfi, Positano, Pompei, Capri…
Am gasit solutia sa ne stabilim cateva zile la Napoli si sa facem excursii de o zi in oraselele Amalfi, Positano si Pompei si pe insula Capri. Biletele au fost destul de ieftine. Sunt experta la gasit bilete si combinatii ieftine (recordul absolut a fost biletul la Bologna, ce a costa 16 lei de persoana dus, l-am cumparat si nici nu stiam daca sa ne ducem sau nu, dar era asa ieftin ca le-am cumparat pe loc). Asa ca am cumparat patru nopti de cazare la Napoli (mare greseala, ar fi mers cel putin 6 nopti) cu ceva strangere de inima. Probabil ca ati auzit ca Napoli nu este cel mai sigur si prietenos oras. De aceea am cautat un hotel de minimum 4 stele, care sa fie asezat pe un bulevard mai mare, aproape de centru si cat mai sigur.

Stradute mici si intunecate?
Avionul nostru a aterizat seara in Napoli, asa ca ne-am dus rapid la hotel. A doua zi am plecat dis de dimineata spre Pompei si Herculaneum, iar seara ne-am intors Napoli. Era ora opt seara si am iesit la o pizza, dar nu am avut curajul sa intram prea mult pe stradutele ce duceau spre centrul istoric al orasului. Erau stradute intunecate si cu lume dubioasa. Au urmat apoi doua zile de vis pe coasta amalfitana si la Capri. Nici nu merita sa incerc sa folosesc cuvinte sa descriu, mai bine va uitati in fotografiile de jos, pentru ca este aboslut superb, asa cum spune toata lumea. De ajuns, se ajunge usor peste tot. Au retele incredibile de transport. Informatii gasesti usor, lumea stie engleza, preturile sunt mici. Or fi ei mai saraci decat cei din Roma sau Florenta, dar au niste drumuri incredibile, trenuri dese, transport foarte ok.

In inima orasului Napoli
In ultima zi la Napoli am indraznit sa intram in inima orasului si am ramas profund impresionati. Este un oras care ti se lipeste de suflet. Strazi mici, cu magazinase si patiserii cochete. Care mai decare se lauda ca sunt primii in ceva. Inghetata si pizza la tot pasul.

Film cu Sofia Loren
Cand te uiti in zare, parca esti intr-un film cu Sophia Loren. Trebuie sa te duci in inima orasului ca sa ii surprinzi spiritul cu adevarat si sa te lasi purtat de stradute in sus si in jos.

Este un oras nedreptatit din cauza micilor hotii, dar daca ai grija, de omorat pe strada nu te omoara nimeni. Ma uitam ca nici localnicele nu aveau lanturi la gat, gentile le tineau tip postas si in rest nu trebuie alte masuri speciale. Noi am lasat actele la hotel si am plecat cu bani doar sa luam de mancare si prostioare mici, aparatul mic de facut poze si chiar nu ai ce sa patesti. Cel mai periculos lucru care ti se poate intampla este sa iti smulga geanta de pe umar.

Este plin de politie in Napoli, care sa descurajeze hotii. Ziua, strazile sunt pline pana la refuz de turisti. Cu toate ca nu e asa bine vazut Napoli este plin pana la refuz de turisti. Multi vin de pe vasele de croaziera, dar multi sunt cazati in oras. Am fost surprinsa ca intr-o dimineata la ora 7, cand ne duceam spre vaporul de Capri, o turista singura cu harta in mana cauta si ea vaporul. Nu avea nici o frica sa mearga singura pe strada. Deci nu e asa rau pe cat se zice.

Rosul la semafor este optional
Este un oras aglomerat si haotic. Culoarea rosie la semafor nu prea reprezinta nimic. Toata lumea trece cand are chef si parcheaza unde vrea. Daca am ajuns sa mi se para Bucurestiul un oras cu trafic ordonat, este clar ca acolo e haos. Dar te descurci sa mergi printre masini si Vespa. Poate ca asta este farmecul orasului.

Oricum, am ramas fascinata de frumusetea orasului Napoli si de tot ce il inconjoara. Este o minunatie si ma bucur ca am avut prilejul sa ajung in zona. Merita din plin. Italia ramane pentru mine cea mai frumoasa tara. Atunci cand cred ca am vazut tot si ca ca nu mai are cu ce sa ma surpinda, descopar lucruri noi de care raman profund indragostita.

2 gânduri despre „Fotografii de vacanta: Napoli, Capri, Sorrento, Amalfi. Adica Italia splendida

Lasă un răspuns

