A fi sau a nu fi bio? A fi! Ce detergent folosim pentru masina de spalat vase?

Dintre toate produsele de curatenie utilizate in casa, cel mai atenti ar trebui sa fim atunci cand algem detergentii de vase, pentru ca ii folosim cel mai des si intram in contact direct cu chimicalele folosite de catre producatori. Atunci cand am inceput sa folosesc produse bio in casa, in urma cu mai multi ani, am cumparat prima oara detergent de vase bio pentru vasele copilului. Dupa care m-am gandit ca noi, adultii, de ce sa mancam din farfurii spalate cu chimcale?! Si asa am ajuns sa cumpar doar detergenti bio pentru vase. Daca ar fi sa aleg un produs bio la care nu as renunta niciodata, detergentul bio de vase ar fi acela.


detergent masina vase attitude 02

Detergent pentru masina de spalat vase
Pentru masina de spalat vase am aplicat acelasi principiu, asa ca am cautat detergenti organici. Imi feresc familia de cat mai multe ingrediente periculoase. In detergentii de vase nu trebuie sa existe: fosfati, triclosan, 1,4-dioxan, parfum, coloranti, clor, amoniac si orice alte ingrediente bazate pe petrol. Produsele organice de curatenie au ingrediente derivate din plante, iar faptul ca sunt biodegradabile inseamna ca folosesc ingrediente sigure pentru natura si pentru om.

Ce detergent pentru masina?
Inca dinainte sa cumparam masina de spalat vase, am studiat si problema detergentilor pentru masina. De mai multi ani, eu am renuntat la detergentii conventionali de vase si foloesc doar produse bio, asa ca am studiat de la inceput sa vad cum stam la capitolul detergenti bio pentru masina de spalat vase.

detergent masina vase attitude 03Bio sau conventional
Am gasit cateva produse de la marci pe care le stiam si le folosisem si cu alte ocazii. Preturile sunt proportionale cu ale altor produse bio. Sunt mai mari decat ale produselor conventionale, non-bio, dar deja m-am obisnuit si mi se pare normala diferenta. Nu sunt asa multi detergenti pentru masina de spalat vase, poate si pentru ca este o piata destul de restransa. Cata lume care are masina de spalat vase este si consumatoare de produse bio? Pare o nisa destul de mica…

Detergent de vase bio de la ATTITUDE
Suntem o familie formata din patru persoane si in zilele obisnuite nu reusim sa umplem o masina pe zi. Asa ca pun masina in functiune o data la doua-trei zile. Unul din detergentii bio de vase pe care ii folosesc este Detergentul de vase automat de la ATTITUDE. Acest detergent pentru masina de spalat vase are 40 de pastile si imi ajunge lejer doua luni. Nu contine ingrediente periculoase si se deosebeste de produsele conventionale prin faptul ca nu contine nici fosfati si este singurul brand care ofera calitate de PRODUS VEGAN si total biodegradabil.

Fosfatii in detergentul pentru masina de spalat vase
Fosfatii sunt ingredient principal in detergentii de vase capsule non-bio, pentru ca ei ajuta la indepartarea petelor, ajuta la inlaturarea grasimii de pe vase, reduc urmele lasate pe vase datorate calitatii apei si controleaza duritatea apei. De aceea exista tablete conventionale de vase care contin si 30% fosfati! Fosfatii sunt periculosi pentru oameni, sunt un agent cancerigen, dar sunt foarte periculosi si pentru mediu. Fosfatii nu pot fi inlaturati din apa si ajung in apele din rauri si lacuri unde accelereaza cresterea algelor, sufocand pestii.

Cum spala detergentul de vase
Chiar daca detergentul de vase de la ATTITUDE nu contine fosfati, spala foarte bine. Nu am probleme cu urmele pe vase. Toate arata foarte bine. Paharele sunt curate si nu se vad urme de apa pe ele. Cand folosesc tabletele de la ATTITUDE, nu adaug si altceva in masina, cum ar fi agenti de curatare. Detergentul de vase automat este certificat EcoLogo. O cutie are 40 de capsule si este all in one, nu ai nevoie decat de o capsula la fiecare spalare. O astfel de cutie de 40 de capsule costa 60 de lei.

Despre cosmeticele ATTITUDE
Produsele cosmetice ATTITUDE poarta certificarea EcoLogo oferita de Guvernul Canadei. EcoLogo este una din cele mai respectate certificari, recunoscuta in intreaga lume pentru rigurozitatea si strictetea cu care verifica produsele. Evident ca produsele ATTITUDE nu contin sulfati, celebrii Sodiul Lauryl Sulfate (SLS) si Sodiul Laureth Sulfate (SLES) si nici parfumuri artificiale, ci doar uleiuri esentiale. Ce mi se pare interesant este ca produsele sunt vegane – nu contin ingrediente de originale animala in compozitie. La fel de important de mentionat este ca produsele ATTITUDE nu contin contaminanti industriali cancerigeni 1,4 – dioxan si oxidul de etilena. Din ce am studiat pe Internet, este vorba de doi compusi secundari care se gasesc in majoritatea cosmeticelor non-bio disponibile in comert, inclusiv in sapunuri, geluri de dus sau lotiuni de corp non-bio.
Toate produsele Attitude Canada sunt fabricate de firma Biospectra in Montreal dupa cele mai exigente standarde de calitate canadiene. Viziunea companiei Biospectra este de a oferi produse de inalta performanta care sa vina ca o alternativa sanatoasa si naturala la produsele clasice pentru curatenie, ingrijire corporala adulti si copii. Detergentii Attitude nu contin inalbitori chimici sau substante odorizante artificiale.

Sase luni de utilizare a masinii de spalat vase
detergent masina vase attitude 01A trecut deja jumatate de an de cand folosim masina de spalat vase. V-am povestit intr-un articol dedicat de ce merita sa folositi masina de spalat vase, cat timp veti castiga si ce consum de apa si curent veti avea. Lumea inca ma intreaba daca este utila masina de spalat vase si daca nu este un moft. Inca multa lume se uita ciudat la ea si spune ca nu ar cumpara o masina de spalat vase, pentru ca e scumpa si pot face si ei de mana ce face ea.

Nu stiu de ce, dar circula zvonuri ca masina de spalat vase nu este buna, ca nu spala bine. La noi, este mai usor sa arunci cu piatra decat sa studiezi si sa intrebi oameni care s-au lovit de aceeasi problema. Eu una sunt foarte fericita cu masina de spalat vase. Inca ma intreb de ce nu am cumparat mai repede. Am scapat de diminetile cand spalam vase, de serile cand baietii fugeau la in parc si ma lasau pe mine la bucatarie.🙂 Acum, pana strang ei masa si introduc mancarea in frigider, eu apuc sa pun vasele in masina si plecam toti in casa. Este atat de usor sa pun totul in masina si sa astept sa se umple sa ii dau drumul.

Cand am avut musafiri, de Sarbatori, a fost o adevarata placere sa le las pe toate pe masa si sa stau 100% cu musafirii. De obicei, stateam pe la bucatarie, mai veneau ba mama, ba o matusa sa spalam vasele ca sa nu ma lase cu prea multa bataie de cap. Acum, stam toti de vorba si, dupa ce pleaca musafirii, in zece minute strang tot. Am auzit si eu ca trebuie sa speli vasele inainte sa le pui in masina. Mi se pare inutil. Le curat bine de resturi si atat.

Voi ce detergenti utilizati pentru masina de spalat vase?

Lasă un răspuns

