Cum sa-mi aleg blenderul perfect pentru bucataria mea? Iata comparatia dintre cei doi lideri ai pietei

Blender nou… I-am facut deja loc pe dulapul din bucatarie noului blender, desi nu l-am cumparat inca. Ma rog, nu i-am facut cu adevarat loc, ci doar imi imaginez unde o sa il instalez dupa ce ma decid si il cumpar. Il “vad” deja cum va arata in bucatarie si cum o sa-l folosesc pentru a produce smoothie-uri, lapte vegetal, supe de legume, aluat pentru paine, inghetata si tot felul de creme delicoase.🙂

Cum am ajuns la concluzia ca imi trebuie un blender?
Am inceput sa folosesc mai mult blenderul si sa fac lucruri din ce in ce mai complexe in casa, cum ar fi dulciuri raw vegane, si mai rau este ca imi doresc sa fac si mai multe lucruri cu el, sa fac unturi de nuci si alte bunatati crude. Iata cateva retete de torturi raw vegane: https://jurnalbio.wordpress.com/tag/reteta-tort-raw-vegan/ Dar saracul blender pe care il am acasa nu prea face fata, desi are 1000W, nu stie sa se opreasca singur cand este solicitat prea tare si incepe sa miroasa a ars si nu are nici cana cu o forma care sa ajute la tocare: astfel ca se blocheaza si incepe sa topaie pe masa.

Cat o sa investesc intr-un nou blender?
Pana acum cativa ani, cand auzeam ca cineva a platit mai mult de 500 de lei pe un blender, ziceam ca este nebun. Nici acum nu sunt prea departe, dar am ajuns sa imi dau seama care sunt diferentele intre un blender puternic si unul mai obisnuit.🙂

Acum sunt in faza de studiu, analizez diferentele intre cei doi mari titani ai blenderelor, pe care toata lumea ii lauda: Vitamix si BlendTec. Asa ca o sa fac o lista cu tot ce stiu despre aceste doua branduri.

Blender Vitamix

Putere: 1200W
Produs in America
Garantie: 7 ani
Dimensiuni: 18,5×22,5×52,0 cm, este mai mare decat un aparat de paine
Echipament suplimentar necesar: Pentru a putea face si faina, trebuie cumparata o cana speciala. Din ce m-am documentat, este mai greu de scos toata compozitia din dreptul cutitelor. Se aduna mai greu tot ce ramane sub lama.
Ergonomie: este destul de mare, mai mare ca un blender obisnuit
Usurinta in utilizare: se poate regla viteza in functie de ceea ce dorim sa facem dar nu se poate seta pentru o anumita perioada de timp
Pret: aproximativ 2.700 lei
Design: nu este prea prietenos la vedere, pare ceva industrial la prima vedere
Functie suplimentara: tamper, este batul care intra prin capac si care mai ajuta la amestecarea ingredientelor. Este bun pentru ca nu trebuie oprit motrul si ridicat capacul pentru a putea amesteca ingredientele.
Cantitate: cana din dotare are 1,9 litri
Usurinta la spalare: se pune apa si putin detergent si se da putin drumu la blnder iar marginile se spala usor
Retete incluse: are un DVD cu lectii de gatit si o carte de bucate
Consumabile disponibile: o cana cu lama uscata, pentru a prepara faina, si un recipient de 0,9l cu lama umeda pentru persoanele care nu au nevoie de cantitati mari
Link: https://www.vitamix.com/Home

Blender BlendTec

Putere: 1560 W
Produs in America
Garantie: 2 ani
Dimensiuni: 17.7×20.3×39.37 cm este mai mic decat Vitamix
Echipamente suplimentare: din ce m-am documentat, este mai usor de scos toata cantitatea din cana. Are alte finisaje si este mai usor de folosit.
Ergonomie: este mai mic decat Vitamixul si incape mai usor in orice bucatarie
Usurinta in utilizare: se poate seta un anumit program si afiseaza cat a mai ramas din ciclul ales
Scpoul pentru care il cumperi: smoothie, lapte vegetal, supe de legume, aluat pentru paine, inghetata, faina
Pret: aproximativ 2.700 lei
Design: este mai aratos, are panou digital
Functie suplimentara: nu are tamper pentru ca are putere mai mare si amesteca tot fara ajutor
Cantitate: cana din dotare are 1,89 l
Usurinta la spalare: se pune apa si putin detergent si se da putin drumu la blnder iar marginile se spala usor
Retete incluse: nu contine carte de retete
Consumabile disponibile: pentru ca face cu aceeasi lama si faina si celelalte preparate nu are cana separata. Are doar o cana mai mare de 2,84l
Link: http://www.blendtec.com/

Se observa cateva diferente intre ele, dar cel mai tentant suna garantia aceea de sapte ani. Parca daca tot dai un ban, sa ai garantia ca pastrezi produsul mult timp.

Ce informatii am mai gasit despre cele doua produse::

  • capacul de la Vitamix sta mai bine decat cel de la BlendTec
  • amandoua sunt la fel de galagioase, mai galagioase decat cele normale
  • pentru ca este mai mic, BlendTec-ul este mai bun pentru luat in vacanta

Daca mai aveti idei, ori daca detineti unul din ele si aveti sfaturi, astept sa imi spuneti. In afara de aceste informatii, ma mai intereseaza:

  • Care credeti ca sunt cele mai importante criterii din cele de mai sus?
  • Voi ce ati ales? De ce (daca aveti unul)?
  • Ce alte branduri pe care mi le recomandati in afara de acestea?

Daca vreti sa va faceti o parere cele doua produse, veti gasi multe informatii pe net si sunt si multe filmulete despre cum functioneaza: https://www.youtube.com/watch?v=WkuSsXPCqBs

4 gânduri despre „Cum sa-mi aleg blenderul perfect pentru bucataria mea? Iata comparatia dintre cei doi lideri ai pietei

  1. Nu am folosit nici unul din cele enumerate de tine, insa iti recomand Thermomix. Nu stiu ce pret are in Romania, dar oricare ar fi, isi merita toti banii. Eu il am de 3 ani si il folosesc aproape zilnic. Pulverizeaza, face limonada, sucuri, smoothies, lapte vegetal, supe reci si calde, temperatura maxima de fierbere este de 100º (in suc propriu, nu e nevoie sa adaugi apa, la ciorbe insa, da), temperatura minima de gatit este de 40º, nu se incalzeste atunci cand pregatesti paté-uri (asa cum fac restul, inclusiv Vitamix), poti gati la aburi. Vine cu cartea lui de bucate, dar dupa ce te-ai obisnuit cu el, creativitatea nu are limite. Daca ii pastrezi cutia, il poti lua in vacante (desi este cam greu si voluminos). Am observat ca nu este foarte promovat in Romania si nu inteleg de ce. Pentru mine, este cea mai buna investitie facuta vreodata in bucatarie.

    • Stiu de el si e o mica minune dar am inteles ca e cam cat cele doua blendere la un loc ca pret. Am vazut si eu aparatul la cineva si as fi fugit cu el acasa. Felicitari pentru achizitie.

  2. hmm, cand am luat blender si storcator de fructe am trecut printr-un proces lung de cercetare.
    pe youtube ai comparatii f detaliate intre anumite produse, fiind usor de identificat diferentele intre ele. ajunsese sa vrea slow juicer si un blender la fel super tare.

    in final toate acele lucruri nu au mai contat, criteriile ultime fiind date de un raport ok pret & functionalitate vis-a-vis de nevoile mele.
    – pret
    – sa aiba lama puternica
    – sa poata fi curatat usor
    – sa nu fie f greu

    la anumite operatiuni dureaza mai mult sa trec ceva prin blender+sa il spal, decat sa fac manual prin presare (de ex pasta de rosii, banane pasate, guacamole etc).
    am observat ca blenderul meu de sub 500 ron poate sa sfarme migdale si nuci. pentru mine este suficient.🙂

Lasă un răspuns

