Cum a fost si de ce merita sa participi la „Atelierul de Cosmetice Naturale – Formula Naturala” sustinut de Alexandra Catana. Include galerie FOTO de la cursul de produs cosmetice

Barcelona, Marea Mediterana, Costa Brava, Montserrat… aceste lucruri aveam eu in cap in momentul in care am primit invitatia la un Atelier de fabricat cosmetice, ce urma sa aiba loc la sfarsitul lunii martie. Invitatia am primit-o pe 10 martie, cu cateva zile inainte sa plec la Barcelona, de aceea nu imi statea mintea la atelierul de cosmetice. Dar am fost si incantata sa primesc invitatia pentru ca am mai avut tentative sa imi fac singura creme si nu am reusit decat sa stric bunatate de unturi si uleiuri.

Atelierul de Cosmetice Naturale – Formula Naturala
Zilele au trecut repede, la fel si excursia la Barcelona, asa ca ieri, 30 martie, am participat la „Atelierul de Cosmetice Naturale – Formula Naturala” sustinut de Alexandra Catana. Alexandra detine un blog foarte interesant, http://sapundecasa.wordpress.com/, si se pricepe foarte bine la realizarea sapunurilor si cosmeticelor de casa. Atelierul a avut loc la Clubul InSpayer de pe Strada Batistei din Bucuresti. Locatia a fost aleasa, asa cum ii spune si numele, foarte Inspirat. Este un conac superb, vechi, perfect pentru un astfel de curs. Atelierul de Cosmetice Naturale – Formula Naturala a durat de la ora 10 la ora 15, cu tot cu pauze.

Curs Atelier Cosmetice Naturale - martie 2014 - 06

Ce am invatat de la curs
Organizatoarea cursului, adica Raluca Zdrobis, si-a propus sa ne ajute sa invatam cat mai multe lucruri la acest curs si chiar a reusit! Cu cateva zile inainte de Atelier, am primit de la Raluca un email cu o lista de tipuri cosmetice de produs la curs, iar eu sa-mi aleg tipul dorit pentru la curs. Mi-am ales sa fac o crema, pe lista mai erau deodorantele, demachiant, parfumurile solide si alte tipuri.

Pentru ca am fost multe amatoare de creme si pentru a invata cat mai multe ne-am ales fiecare un tip de crema si ne-am impartit pe echipe in functie de interes: crema exfolianta, crema pentru ten sensibil, crema pentru acnee, crema cu aloe. Excelenta ideea organizatorilor ca la acest curs sa se produca mai multe tipuri de cosmetice. Asa am putut sa invatam mai multe lucruri, vazand cum lucreaza si celelalte fete.

Suportul de curs

Suportul de curs de la Atelierul de Cosmetice Naturale – Formula Naturala

Toate fetele care au prticipat erau deja avansate si se cunosteau de la cursul de sapun. Lumea stia cat de cat despre ingredientele folosite asa ca am pus intrebari si am primit multe sfaturi despre proprietatile uleiurilor si ce si cum putem sa folosim in creme. Cred ca nu mi-am mai luat atatea notite de cand am terminat facultatea. Toate eram cu caietele in brate si ne tot uitam una la cealalta sa nu pierdem vreo informatie.

Sapun cadou
Suportul de curs cu retetele si cu sfaturile de lucru l-am primit de la inceput, ne astepta cuminte pe masa, alaturi de un sapun hand-made cadou. Fiecare participanta la curs a primit cate un curs tiparit, format A4, si cate un sapun – cadou din partea organizatorilor.

A fost bine sa avem retele de la inceput ca sa putem sa ne uitam pe ele in timp ce se preparau cosmeticele. Asa am mai si notat pe ici pe colo cate un mic sfat despre ingrediente.

 

Prima crema exfolianta produsa de mine
Cum s-a desfasurat cursul? Simplu: ne-am impartit in sapte-opt echipe si am facut pe rand produsele alese de noi. Alexandra Catana, cea care a sustinut cursul, ne-a lasat pe noi sa lucram efectiv. Asa ca am mai si varsat pe ici pe colo din uleiuri, am scapat putin mai multe ingrediente in recipient dar rabdarea Alexandrei si felul in care ne explica ne-a ajutat sa ducem cu bine la capat retetele.

Sapunul primit cadou din partea organizatorilor

Sapunul primit cadou din partea organizatorilor

Alexandra ne-a explicat cum se face si care sunt pasii, iar noi am lucrat efectiv: am turnat ingredientele, le-am prelucrat si le-am amestecat. Evident ca toate ingredientele ne-au fost furnizate de catre organizatori, noi doar trebuia sa fim atente la explicatii si sa lucram corect. Dupa ce fiecare isi termina produsul il incercam toate asa ca am ajuns acasa mirosind a creme si parfumuri facute de noi, iar mainile extrem de fine de la cate creme am incercat. Nici nu mai stiam ce ne place si ce nu, saracul nas a fost stresat.

La sfarsit, fiecare si-a luat acasa „lucrarea” proprie. Evident ca nu am folosit parabeni, ftalati si alte chimicale in producerea acestor cosmetice. Crema rezista doua luni tinuta la frigider. Contine, printre altele: ulei migdale dulci, ulei jojoba, ceara albine, emulsifiant si conservant natural, perle de jojoba, exfoliant din samburi de caisa, ulei esential de neroli.

Crema exfolianta Made by ME, adica produsa de mine

Crema exfolianta Made by ME, adica produsa de mine la atelier

Interactivitatea prezentarii
Prezentarea sustinuta de Alexandra Catana a fost interactiva, am adresat o gramada de intrebari privind ingredientele si am aflat multe lucruri noi interesante: mod de prelucrare, proprietati. Alexandra mi se pare un excelent trainer. Aaa, si am primit si o diploma de absolvire a cursului!

Atelierul de sapun: 4 mai
Acum, de-abia astept urmatorul Atelier al D-nei Catana, ce va avea loc in data de 4 mai si va avea sa subiect producerea sapunurilor. Probabil ca la urmatorul curs voi mai merge cu una-doua prietene carora deja le-am povestit despre cursul de ieri si care sunt interesate sa afle totul despre producerea sapunurilor. Dupa curs mi-am cumparat si trei sapunuri produse de Alexandra Catana, miros exceptional, sunt perfecte pentru a fi facute cadou.

Acasa
Ce urmeaza? Pai deja am inceput sa caut ingrediente pentru a face si eu acasa diferite creme sau parfumuri. Daca are cine sa te invete, este usor sa iti faci acasa propriile produse cosmetice. Singura problema ar fi urmatoarea: ingredientele necesare se vand in cantitati destul de mari si nu prea merita sa-ti cumperi o sticluta de ulei – spre exemplu – daca tu ai nevoie de doar una-doua picaturi din cand in cand.

Iata o galerie foto de la Atelierul de Cosmetice Naturale – Formula Naturala” sustinut de Alexandra Catana:

Un gând despre „Cum a fost si de ce merita sa participi la „Atelierul de Cosmetice Naturale – Formula Naturala” sustinut de Alexandra Catana. Include galerie FOTO de la cursul de produs cosmetice

Lasă un răspuns

