De ce (cred eu ca) nu au succes magazinele bio in Barcelona

Am fost la Barcelona. Am ajuns si in acest oras, dupa ce mai multi prieteni la cap sa mergem. Este un oras mare si frumos. Am mers pana nu ne-am mai simtit degetele de la picioare, de dimineata pana noaptea, pentru a profita de fiecare secunda. Este un oras intins pe o suprafata mare, are bulevarde ample, are parcuri, plaja, dealuri, deci trebuie conditie fizica pentru a acoperi cat mai mult teren.

Art Nouveau
De cand am avut un curs cu doamna profesoara Ioana Parvulescu (am avut un curs de literatura, dar a fost mai mult de atat, a fost o introducere in atmosfera epocii iar doamna profesoara este un minunat pedagog. Dupa facultate am citit cu placere toate cartile publicate de dansa si astept cu nerabdare sa mai citesc) am ramas iremediabil indragostita de Art Nouveau, asa ca am savurat fiecare cladire a lui Gaudi, celebrul arhitect al bisericii Sagrada Familia.

Barcelona excursie piata de fructe si legume 32

In pietele din Barcelona
Un alt lucru care m-a fascinat si unde as fi petrecut ore intregi au fost pietele alimentare: La Boqueria, piata din centrul orasului, piata din zona Barceloneta, piata de langa Catedrala La Seu si minunatele magazine pline de fructe si legume proaspete. Adevarate muzee in aer liber, tarabele frumos aranjate si colorate erau adevarate picturi pe care le-as fi admirat ore in sir. O multime de forme si de culori alimentare. As fi stat la fiecare taraba sa studiez noutatile. Fructe care la noi nu se gasesc, cel mai tare m-am minunat de un fruct pitaya care avea o culoare roz aprins: pana nu am gustat, nu am avut liniste. Ce-i drept, gustul nu a fost deosebit, dar interesant de incercat. Noroc ca ma mai uit la emisiuni culinare si am recunoscut multe din fructele si legumele de acolo. La fructe de mare, alta nebunie: arici de mare, scoici lunguiete, caracatite, creveti, tot ce vrei si ce nu vrei. Piata plina de fructe, legume, carne, peste, condimente, branza, mancare proaspat gatita.

Preturi la mancare
Preturile mi s-au parut cam ca la noi, iar la unele legume chiar mai ieftin. De exemplu, mandarinele erau 99 de centi kilogramul, ceea ce nu e asa diferit fata de la noi. As fi plecat cu valiza plina de sparanghel. Noi suntem mari fani ai sparanghelului putin prajit pe tabla cu ulei de masline si putina sare. In piata la Barcelona era atat de ieftin si arata asa proaspat, nu erau tulpinile asa groase si atoase ca la cel care se gaseste pe la noi, se vedea tanar si proaspat. O legatura era cam 1-2 euro, la noi ultima oara am luat o legatura cu 22 lei din Romani. Peste tot am gasit anghinare la un euro kilogramul. Nu am gatit niciodata anginare, dar mi-am dorit sa incerc. Am avut noroc sa gasim intr-o piata mancare gatita si aveau si anghinare, asa ca am avut parte de un festin culinar la pret ok. In piata de la Barceloneta am gasit mancare gatita si era coada de localnici care cumparau, asa ca ne-am zis ca nu poate fi rau. Eu am incercat o mancare de anghinare pentru ca eu nu stiu cum sa o gatesc si a fost o alegere grozava, cu 2-3 euro am mancat ceva nou si gatit autentic.

Sucuri naturale fff proaspete
A fost o placere sa gustam din sucurile proaspete facute in piata, la un euro sucul era micul dejun perfect. Erau mai consitente, smoothie, si facute din tot felul de fructe: combinatii de cocos cu capsuni, kiwi, papaya, mango, fructul pasiunii si multe alte variante. Pentru cine ar fi dorit si fructele se gaseau cam tot la acelasi pret si la caserole. Mancare sanatoasa la tot pasul si fara nici un efort.

Am mancat si fructe de mare si caracatita si paella (orez cu fructe de mare) ca sa ne facem o impresie despre bucataria lor. A fost o calatorie culinara pentru mine. Am imbinat peisajele frumoase cu fascinatia culinara.

Magazinele bio din Barcelona
Cat despre magazinele bio am gasit cateva dar preturile erau ca la noi. Nu am mai gasit ca la Berlin o gama asa larga de produse si preturile de acolo. Probabil ca nu este o cerere asa mare de produse bio pentru ca lumea se duce in piete si cumpara ce are nevoie de acolo (ma refer la mancare). Pietele erau pline de localnici si produsele pareau multe din ele locale, cel putin la peste nu cred ca e nevoie sa aduca de undeva.

Barcelona este o destinatie care multumeste toate gusturile. Are si arta si peisaje si mare pentru cine nimereste vreme frumoasa, mancare, relaxare. Cred ca nu se poate intoarce cineva nemultumit de o vacanta la Barcelona.

Voi ati fost prin pietele alimentare din Barcelona, sau din alt oras din Europa? Cu ce impresii v-ati intors?

Iata o galerie foto realizata in pietele din Barcelona:

3 gânduri despre „De ce (cred eu ca) nu au succes magazinele bio in Barcelona

  1. Am fost la Boqueria şi mi-au plăcut mai ales peştii şi fructele de mare proaspete. Ţin minte că am cumpărat şi nişte fructe mai ciudate, dar nu prea m-au impresionat. După magazine bio nu m-am uitat, am nimerit într-unul cu produse fair trade în schimb🙂

  2. Am vazut Naturalia si in Barcelona, era cam gol magazinul de fiecare data.

    Ca freventa mi s-a parut ca zonele de piete sunt amplasate cam ca cele de la noi, in sensul ca au cartiere unde sunt foarte multe cladiri, unde gasesti greu si tapas, si zone unde sunt piete mai des.
    Intr-adevar sunt mai frumos aranjate produsele in Barcelona, mai atragatoare vizual. They have style, iar producatorii locali sunt incurajati (nu doar prin subventii economice).🙂
    Oamenii cumpara bucurosi un produs si spun cu mandrie ca e de origine spaniola. Si eu cumpar produse romanesti de cate ori pot, insa le gasesc rar.

    referitor la magazinele bio de la noi, cred ca asa este situatia in marile orase. de ex pe zona de Vest foarte multi oameni au rude la tara si inca mai fac schimb de produse, stiu ca mama/tata/nana a crescut acel animal sau a cultivat acele produse si au mai multa incredere.🙂 Cred ca e valabil si pentru alte parti ale tarii.
    In Bucuresti mai greu.

    • Unde ai gasit Naturalia la Barcelona? Clar arata mai bine pietele la ei si sunt incurajati. De exemplu la Lisabona era mai goala piata dar tot avea produse autentice.

Lasă un răspuns

