Nu dati banii pe prostii, luati dulciuri la copii

Nu prea mai am timp si oricum nu imi place sa ma uit la televizor. Daca se intampla sa mai prind cate un moment seara si sa deschid totusi „cutia cu trubaduri”, incep sa ma enervez. La programele de stiri nu ma uit, ca ma ia durerea de cap. Dar butonez pe alte programe si mai ajung si la desenele animate. Cel mai rau mai enerveaza reclamele de pe programele pentru copii. Stiu ca reclamele sunt facute sa vanda produse, dar parca au ajuns la cote alarmante, mai ales cele care vand dulciuri pentru copii!

Intrebari retorice
Cum este fizic posibil ca un aliment chimic si micut sa contina o „carafa de lapte”? Cum se poate ca un „ursulet gumos” sa aiba „suc de portocale si sa fie natural”? Asa or fi si portocalele in realitate? Gumoase?

Ce sa mai inteleaga bietul copil de cinci-zece ani expus reclamelor vazute la televizor? De mutat, nu putem totusi sa ne mutam in padure. Copilul meu vede atatea dulciuri in magazine si la ceilalti copii din parc.

bomboane

Da, si eu am apreciat ursuletii mici si gumosi cand eram mica, dar erau alte vremuri. Primii ursuleti gumosi vazuti de mine au fost adusi acasa cu greu de parinti, si imi aduc aminte ca ii tinea mama pe dulap si primeam o data pe saptamana cativa. Au fost o mica comoara pentru mine. Dar erau vremuri mai triste, cand nu gaseai mai nimic prin magazine.

Dupa Revolutia din 1989, a urmat un haos in alimentatia noastra. Bucuria de a avea ciocolata „pe toate gardurile”, sucuri chimice care se dadeau la dozator, inghetata la cornet care se gasea in toate pietele…. Astea au fost scapari si exagerari pentru a recupera ce nu avusesem inainte de revolutie.

Dar in zilele noastre mi se pare grav sa continui sa iti indopi copii cu asa chimicale. Avem acees la atatea informatii, plus mijloacele de a le face bucurii sanatoase copiilor. Sunt si lucruri bune care se pot da si sa nu fie atat de toxice.

Eu sunt norocoasa ca baiatul meu cel mare de aproape 6 ani nu cere tot ce vede la televizor. I-am explicat ca sunt multe produse chimice si ca fac rau, si deocamdata a inteles. Normal ca intreaba de ce altii mananca si le vede prin magazin, dar nu le cere.

Avem mereu casa plina de fructe diverse, curmale, mere, pere, banane, citrice. Facem dulciuri in casa si nu folosim zahar alb la ele. Iar rasfatul lui maxim este sa se duca la cofetarie din cand in cand sa isi cumpere o prajitura. Dar e mai mult entuziasmul de el pentru ca dupa doua trei lingurite se satura.

Clar ca multe se invata in familie si nu vreau nici sa ii traumatizez pentru ca stiu ca la un moment dat o sa scape de sub radarul meu. Trebuie sa am grija sa imi invat copiii de ce nu este bine sa consume anumite produse. Sa stie care sunt consecintele si sa aleaga. Acum sunt mici si inca se pun bazele. Dar am vazut reactiile sincere ale lor cand vad fructe si legume…

Voi ce parere aveti despre reclamele la dulciuri la care sunt expusi copiii nostri?

Lasă un răspuns

