Micul meu secret de pe raftul de carti din bucatarie: ”Retete din cruditati” de Elena Pridie, o carte plina de retete raw-vegane usor de pus in practica de catre oricine

Sute de retete raw diverse, cu lista de ingrediente foarte clara, cu pasi simpli – pe intelesul tuturor: in ce carte credeti ca am descoperit aceste lucruri? Intr-o excelenta carte, intitulata simplu “Retete din cruditati”, pe care am platit doar 10 lei si care a devenit “piesa de rezistenta” in bucataria mea, a devenit “hit”.

retete din cruditati carte raw veganDe cand a aparut magazinul online de carti elefant.ro, cu promotiile lor incredibile, am cam dat de belea. Una-doua, mai comand cate un morman de carti, desi nu le-am citit inca pe toate si desi suntem ingropati in carti. Asa ca mi-am marit colectiile de carti in toate domeniile. Cum era normal, mi-am comandat si mormane de carti de gatit, pentru ca imi face placere sa gatesc si sa incerc noi feluri de mancare. Inclusiv raw-vegane.

Pentru ca imi place mancarea raw vegana, am zis sa incerc sa fac cateva feluri si acasa. Normal ca am Internetul la indemana, dar nu prea imi place sa stau cu laptopul langa tocatorul de legume. Cum sa fac? Mai butonez putin sa vad reteta, mai amestec putin in oala? Asa ca in epoca modernitatii totale, eu am un raft mare de carti de bucate in bucatarie.

Initial, am crezut ca nu o sa pot sa gatesc si eu acasa lucruri delicioase raw-vegane, cum am tot mancat prin restaurantele raw. La una din numeroasele promotii de pe site-ul elefant.ro, am comandat cartea ”Retete din cruditati” de Elena Pridie.

Cartea ”Retete din cruditati” de Elena Pridie  a fost publicata in anul 2012 la Editura Sian Books. Este o carte publicata in stilul vechi al cartilor de bucate, fara poze, cu mult scris si pe hartie mai groasa. Recunosc ca eu sunt indragostita de cartile de gatit care au poze si ca imi place sa ma las condusa de vizual, de fotografii mari si apetisante. De aceea am ezitat sa cumpar cartea aceasta “comunista”, dar a fost o miscare foarte buna sa o iau. Acest lucru confirma faptul ca o carte nu trebuie judecata dupa coperti si nici omul dupa haine.🙂

Cartea ”Retete din cruditati” de Elena Pridie a fost o alegere mai mult decat inspirata. Am platit doar 10 lei pe ea! Are o introducere in care explica ce inseamna o alimentatie bazata pe cruditati, ofera sfaturi privind acest mod de viata, cum se poate face trecerea si apoi ofera multe, multe retete. Ati vazut ca am publicat recent o Reteta de tort raw vegan: Cheesecake de lamaie si capsuni.

Sute de retete
Are 400 de retete raw, dar si retete cu preparare termica, pentru ca autoarea sustine un regim bazat doar 50-70% raw. Cartea ”Retete din cruditati” de Elena Pridie ne ofera peste 100 de retete de salata, 25 de retete de supe, peste 40 retete de paste de legume si fructe, 30 retete de sosuri,
preparate din legume, 50 retete de bauturi, 50 retete de deserturi, 150 retete de deserturi. Sigur se gaseste ceva pentru fiecare.

Imi este foarte usor sa incerc din cand in cand retete raw din aceasta carte: are multe retete la fiecare capitol si este imposibil sa nu gasesti ceva care sa sune apetisant. Marea provocare a cartilor cu retete raw este urmatoarea: sa reusesc sa gatesc ceva comestibil si pentru mine si pentru familia mea.

Cea mai utilizata reteta
Cel mai des am facut un sos pentru pastele de dovlecei. A iesit ca la carte, mai putin finetea sosului din cauza capacitatii blenderului meu de acasa. Dar gustul este GENIAL! La fel, cand avem prin casa mai multe feluri de alune, gasesc repede in carte o crema pe care sa mi-o prepar imediat.

Avantajul retetelor raw-vegane este ca poti sa gatesti foarte repede. Nu stai ore in sir la “cratita”. Si este o metoda distractiva sa mancam fructe si legume, fara sa ne plictisim de aceleasi retete.

Pentru cine vrea sa incerce gusturi noi si sanatoase, Cartea ”Retete din cruditati” de Elena Pridie este o carte excelenta! V-o recomand.

Lasă un răspuns

