Mancare de linte rosie: reteta de maximum 30 de minute, ideala pentru a gati copiilor

Cele mai multe amintiri despre mancarea gatita cand eram mica le am de la bunica mea. Poate si pentru ca petreceam mai mult timp cu ea, inclusiv in bucatarie. Imi aduc aminte de multe feluri de mancare facute de ea, dar nu imi aduc aminte sa fi gatit vreodata linte. Poate nu se gasea pe vremea aceea.

Lintea este folosita in Romania de zeci de ani
Stiu ca ne-a povestit acum vreo zece ani o matusa batrana de-a tatalui meu ce buna este lintea, aliment pe care il consuma inca din anii ‘60-’70. Tot ea ne spunea si cat este de sanatoasa lintea, dar din cauza lipsei de experienta din casa eu am ocolit de multe ori lintea. Acum se gaseste cam peste tot si de toate sortimentele, asa ca mancam foarte des linte. Este printre preparatele preferate ale noastre. De cand am descoperit toate beneficiile ei, am grija ca lintea sa nu imi lipseasca din casa niciodata. Marele avantaj este ca se prepara si foarte repede, in maximum 30 de minute mancarea este gata.

reteta mancare linte

Lintea la inmuiat – este suficient sa o lasati jumatate de ora

De unde provine lintea rosie
Tarile care cultiva cea mai multa linte sunt: Canada, India, Turcia, Australia, Statele Unite; nu stiu daca la noi se cultiva. Eu am cumparat din supermarket si de la magazine naturiste. Cel mai des folosesc marca Sano Vita si e 5,3 jumatate de kilogram, ce provine din Canada. Lintea rosie este sanatoasa pentru copii si nu este asa incomoda ca fasolea, asa ce se poate introduce mai repede in alimentatia copiilor.

Lintea rosie: beneficii pentru sanatate
Lintea contine multe fibre: o cana de linte ofera trei sferturi din necesarul zilnic de fibre. Contine magneziu, acid folic, fier, vitamine A, B, C, E, K, minerale, acizi grasi Omega 3 si 6 si aminoacizi. Este foarte bogata in proteine. Datorita continutului ei, lintea ajuta la scaderea colesterolului, ajuta la prevenirea bolilor de inima si aduce un aport de energie.

Morcov si telina, taiate cubulete

Morcov si telina, taiate cubulete

Exista mai multe tipuri de linte: verde, galbena, rosie, neagra.

Reteta de mancare de linte rosie
Folosesc destul de des lintea rosie pentru a face mancare copiilor. Cateodata pun boabe de linte si la ciorbite. Nu am apucat sa fac supa crema de linte rosie, dar o sa incerc la un moment dat si o sa revin cu reteta. Este mai simplu de folosit lintea rosie decat cea verde. O las la inmuiat cateva ore si nu o mai decojesc, ca pe lintea verde.

Ingrediente necesare pentru mancarea de linte rosie:

– o cana de linte rosie
– unul – doi morcovi
– jumate de telina mica
– un ardei gras
– usturoi
– patrunjel
– condiment pentru linte: Ajowan (din India)

Condiment pentru linte: Ajowan (din India), este un fel de chimen indian folosit in special la linte

Condiment pentru linte: Ajowan (din India), este un fel de chimen indian folosit in special la linte

Modul de preparare a mancarii de linte rosie
Cea mai simpla reteta de linte rosie, pe care o fac de cand era baiatul cel mic de vreo 9 luni: pun o cana de linte rosie inmuiata, o las doar vreo 30 de minute, dupa care o mai clatesc o data. Adaug un morcov, putina telina, o rosie si putin ardei gras. Le pun pe toate in steamer si le las 20 de minute. Daca nu aveti aburitor, merge si fiert clasic in oala. Se acopera cu apa si se lasa cam 20 de minute la fiert. Eu am norocul sa am un steamer care are si blender in aceasi recipient, asa ca am preparat mult mai usor mancarea pentru bebeus. Dupa ce sunt fierte, pun un catel de usturoi si cateva fire de patrunjel. M-am obisnuit sa le pasez si sa le fac piure. Se poate lasa si asa, ca sa aiba ce rontai.

Ingredientele pentru mancarea de linte - in blender

Ingredientele pentru mancarea de linte – in blender

Rezultatul final: mancarea de linte. Pofta buna!

Rezultatul final: mancarea de linte. Pofta buna!

Voi ati gatit vreodata mancare de linte? Aveti vreo reteta de mancare de linte rosie?

3 gânduri despre „Mancare de linte rosie: reteta de maximum 30 de minute, ideala pentru a gati copiilor

Lasă un răspuns

