Siropul de agave: dezbatere pro si contra

De cand am copii, zaharul aproape ca a dispărut din casa mea. Pentru copii, nu folosesc absolut deloc zaharul, iar noi consumam zahar brun in cantităţi infime.

Pentru cei mici, folosim mult miere. Mananca pe paine, cu lapte cereale, cu clatite etc. Parca suntem albine… Consumam in familie un borcan de 800 ml intr-o luna. Am zis sa mai schimbam si sa gasim si alte variante de indulcitori. Am cumparat sirop de artar si a fost foarte bun cu vafe si clatite, spre exemplu, dar este prea scump.

Am gasit prin magazinele bio Sirop de agave. Am zis sa il incercam si pe acesta. Nu a avut nimeni obiectii. Dupa ce am folosit de cateva ori siropul de agave, am inceput sa gasesc pe net pareri negative despre acest sirop.

Pro si Contra siropului de agave:

+ sirop agaveSiropul de agave poate fi cumpărat in multe variante, inclusiv sirop de agave bio. Este recomandat de multe peroane care au o dieta raw – vegana.
+ Este obtinut dintr-o planta care seamana cu catctusul si care creste in Mexic. Siropul se obtine din planta, iar apoi este procesat la temperaturi mici.
+ Este foarte laudat datorita indicelui glicemic mic.
+ Ca si gust, este foarte usor de tolerat, nu e ca stevia care are alta aroma fata de ceea ce stim noi. Deci aparent, toate erau bune si frumoase.
– Multe pareri sustin contrariul referitor la siropul de agave: ca nu are beneficii pentru sanatate si ca mai bine consumam zahar.
– Se pare ca indicele glicemic mic al siropului de agave este dat de continutul mare de fructoza. Sunt studii care arata ca un consum mare de fructoza poate afecta functiile ficatului si duce la obezitate. Agavele au cel mai mare nivel de fructoza fata de ceilalti inducitori. Datorita procesarii termice structura moleculara se schimba si siropul devine periculos pentru sanatate.
– Cand citesti parerile negative te sperii si clar nu ai mai pune mana pe asa ceva. Dar cu toate astea sunt voci care sustin ca nu e asa rau.

Momentan, noi nu mai folosim sirop de agave si am decis sa mai cercetam si sa luam o decizie cat se poate de buna pentru sanatate. Pe de alta parte, mereu o sa existe pareri – pro si contra despre orice exista in lumea aceasta. Nu cred ca exista lucruri despre care toata lumea sa aiba aceeasi parere.

Voi folositi sirop de agave? Cum vi se pare? Ce alt indulcitor recomandati?

Lasă un răspuns

