Cinci metode simple si testate pentru a creste imunitatea organismului in sezonul de iarna

Suntem in plin sezon de raceli. Am avut noroc ca au mai stat copii in vacanta de Craciun si asa am reusit sa scapam de muci si de tuse. Nu au avut vreo raceala grava, dar este destul de stresant sa ii vad cu ”lumanarele” la nas. Luam tot felul de chestii naturale si ne ferim de raceli periculoase. Sunt cateva lucruri pe care le putem face sa ne crestem imunitatea si care nu tin de alimente sau alte lucruri complicate.

Exercitiile fizice regulate. Exercitiile fizice ajuta la prevenirea racelii. Punerea sangelui in miscare mareste activitatea unor celule care ataca virusii. Alergatul prin casa si pana la gradinita e mai solicitant decat atunci cand mergeam la sala si este si mai ieftin.🙂

Spalatul temeinic pe maini. Cel mai usor asa se iau virusii: de pe mainile murdare. Este suficient sa atingem o bara peste care a stranutat cineva in autobuz si dupa aia sa punem mana la nas sau la ochi. Este elementar sa ne spalam pe maini inainte de masa si ar fi bine sa mai dezinfectam tastatura de la birou, telefonul etc.

cresterea imunitatii organismului iarna

Somnul bun. Somnul permite organismului sa repare celulele deteriorate. Pentru mine pare utopic sa dorm in fiecare noapte cel putin 7 ore. Chiar daca am copii cuminti, care nu ne deranjeaza noaptea, tot sunt multe de facut. Dar am avut un moment in care am simtit ca ma ia raceala si am zis ca ma prabusesc, noroc ca nu eram singura si am abandonat tot si m-am culcat cateva ore. M-am pus pe picioare.

Consumul de zinc. O dieta adaptata sezonului rece, bogata in minerale, ajuta organismul sa isi intareasca imunitatea. Acest lucru înseamnă reducerea consumului de dulciuri si mancaruri grase și cresterea consumului de legume si fructe.Zincul blocheaza dezvoltarea virusilor. Zincul poate fi gasit in: leguminoase, ficat, carne, fructe de mare, soia, cereale integrale.

Usturoiul. Consumul de usturoi previne de asemenea raceala: are proprietati anti-bacteriene.

Voi ce alte metode pentru cresterea imunitatii folositi?

3 gânduri despre „Cinci metode simple si testate pentru a creste imunitatea organismului in sezonul de iarna

Lasă un răspuns

