Reteta de zacusca cu vinete si ardei capia

Anul acesta, am fost atat de prinsa cu noua gradinita a baiatului meu cel mare, incat era sa ratez productia anuala de zacusca de casa. Mai rau era ca mi se stricau vinetele deja coapte si congelate, daca nu faceam zacusca. Anul acesta am incercat o reteta noua, diferita de reteta de zacusca  de care va povesteam in anii trecuti. Pentru reteta aceasta noua de zacusca am tot asteptat sa se mai ieftineasca ardeii capia din piata: degeaba, pana la urma am dat multisor pe ei. Noroc ca a iesit o zacusca foarte buna, sa te lingi pe degete, si a meritat efortul.🙂reteta zacusca

Povestea ingredientelor necesare pentru a produce 11 borcane de zacusca:
10 kilograme de vinete. Am avut noroc ca anul acesta am mers mai des pe la tara, in aer liber. Am cumparat din piata 10 kg de vinete si le-am copt in curtea de la tara, ca sa nu mai afum toata casa. A fost cea mai placuta experienta cu coputul vinetelor, la anul vreau sa fac tot asa. Copii au alergat prin curte si nu m-a batut nimeni la cap, iar eu am luat o tabla imensa de la o vecina si am facut toate vinetele in jumatate de ora la focul din curte. A mers atat repede, ca am regretat ca nu am cumparat din piata chiar 20 de kg, mai ales ca anul acesta vinete au costat doar 1 leu/kilogramul. Curatatul vinetelor a mers bine, pentru ca stateam de vorba cu Bunica mea si curatam. Cand am ajuns acasa am pus vinetele la congelator

10 kilograme de ardei capia. Dupa ce am introdus vinetele in congelator, am zis sa astept ca piata sa-mi ofere cel mai bun pret la ardeii capia. Pana la urma am cumparat din piata ardei capia cu 4 lei/kilogram. Coacerea lor a mers mai greu. Am copt greu cele 10 kilograme de capia. Am inceput dimineata, dupa ce mi-am dus copilul la gradinita. Apoi facut pauza sa ma duc sa-l iau de la Gradi, iar pauza sa ne linistim dupa gradi, asa ca am terminat coptul ardeilor capia de-abia pe la 7 seara.

Mod de preparare:

Vinetele le-am tocat la robot, iar ardeii capia i-am taiat fasii.

Am introdus toata compozitia intr-o oala (10 kg vinete si 10 kg ardei capia), am adaugat doua lingurite de sare, o cana si jumatate de zahar brun, o cana si jumatate otet si trei cani ulei. Am lasat compozitia sa fiarba cam trei ore, pana a devenit rosiatica de la ardei.

Din toata compozitia au iesit 11 borcane de zacusca. Sper ca acest stoc de zacusca sa reziste pana la sarbatori, pentru ca in perioada de Post se consuma zacusca pe banda rulanta.

Lasă un răspuns

