Ce produse, magazine, retele de magazine si reviste bio gasiti intr-un oras eco-friendly: Berlin, Germania, Europa

Am vizitat recent capitala Germaniei, Berlin. Pentru ca de data asta nu am fost chiar turisti, ci am locuit la un prieten, am putut sa vedem Berlinul nu doar cu ochi de turist, ci aproape ca un localnic. Am fost prin locuri mai putin stiute de toata lumea si am patruns in inima Berlinului. Ce as putea sa zic, acest oras este la ani lumina inainte fata de multe alte locuri vizitate. Ne-am plimbat pe strazi mici si laturalnice pe la ore tarzii si nu ne-a sarit nici un caine in fata, lumea toata este amabila si politicoasa. Chiar daca dai de un locuitor plin de cercei si cu o freza mai ciudata, se opreste sa te ajute sa cauti o strada. Iar in domeniul care ma apasa pe mine cel mai mult, cel bio, este cel mai bine organizat oras vizitat de mine pana acum.

Nu cred ca are rost sa intru in alte detalii decat celele legate de domeniul produselor bio. Am tot mers pe strazi si am gasit multe magazine bio, iar in lanturile de magazine de la capatul strazilor erau raioane intregi de produse bio. Pentru ca Germania produce multe legume si fructe bio, acestea se gasesc usor peste tot iar preturile sunt cam ca la produsele conventionale de la noi (nici nu are rost sa vorbesc de preturile produselor conventionale la ei).

Retele de magazine bio
Cel mai mult mi-au placut lanturile de magazine cu produse bio. Enumar cateva astfel de magazine: Alnatura (au fost si la noi produse din aceasta gama, se gaseau pe vremuri la Gima, acum nu stiu daca mai existsa in Romania), BioBompany sau LKV. Arata ca un supermarket, au sute de produse diferite, alimentare si cosmetice, dar tot ce se gaseste acolo este bio. Am gasit o groaza de produse care sunt si la noi pe piata, dar preturile nu se pot compara. Am luat si noi fructe sa mancam si erau foarte bune la gust.

In aceste magazine, am gasit lume multa si cosurile de cumparaturi pline ochi. Este usor de inteles de ce preturile acolo sunt mai mici: multe sunt produse la ei in tara dar pe de alta parte au si volum mare de vanzari.

Daca era dupa mine, as fi aruncat toate hainele din valiza si umpleam bagajele cu produse bio, dar nu se putea . Asa ca din Germania am cumparat un numar totusi mic de produse, si raman sa visez in continuare la produsele bio pe care le-am vazut. Cand m-am intors in Bucuresti si am mers apoi la Mega Image unde mi se parea ca au multe produse bio: am constatat cu tristete ca de fapt au un raft mic si amarat de produse bio. Am cautat niste biscuiti pentru cel mic, care a fost bolnav si ar trebui sa manance chestii uscate, si nu am avut ce sa ii iau. Noroc ca aveam un pachet de rontanele cumparat din Berlin si nu am apucat sa il mancam noi.

Se vede ca oamenii din Berlin sunt interesati si de reciclare. Nu vezi o sticla de plastic aruncata pe jos. Fiecare sticla de plastic sau normala are o garantie, cum era si la noi pe vremuri la apa minerala. Asa ca nimeni nu le risipeste, le aduna si le duce inapoi sa isi recupereze garantia. Sticlele de plastic sunt si mai putine ca numar, am vrut sa aduc o bere pentru ai mei si nu am gasit decat in sticla de sticla, poate trebuia sa caut eu mai mult. La magazinul bio aproape tot ce era bautura era in sticla de scticla sau in cutie de carton.

Pe arterele mari se lucra de zor sa mai faca niste statii de metrou, ca si cand nu ar fi destule cele 300 deja existente. Cum am ajuns in Romania, ne-am confruntat cu paragina de pe langa aeroport, drumul la care chipurile se lucreaza dar o sa mai dureze vreo doi ani pana o sa vedem la ce au lucrat (la Titan lucreaza de aproape doi ani la sina de tramvai si nu mai termina, pare ca cine stie ce ar construi).

Dupa vizita aceasta in Germania, mi-am dat seama ca mi-a ramas doar speranta ca o sa avem si noi asa magazine bio si ca o sa fie la fel de pline ca acolo. O sa inceapa sa fie si la noi bine doar daca o sa creasca cererea si consumul de produse bio.

Iata o galerie foto din magazinele bio din Berlin, Germania:

4 gânduri despre „Ce produse, magazine, retele de magazine si reviste bio gasiti intr-un oras eco-friendly: Berlin, Germania, Europa

  1. Buna ziua! Produse bio Alnatura gasiti si acum in Romania in magazinele dm (drogheriemarket). Sunt multe magazine in Bucuresti si gasiti acolo un raion cu produse bio de la Alnatura. Succes!

  2. Magazinele Bio care le-ai enumerat BioBompany, LKV sau Alnatura sunt „lanturi” market-uri Bio cu un personal nu chiar pregatit profesional. Magazinele intradevar Bio care promoveaza alimentele Bio regionale sunt in general mici si sunt afaceri mici de familie.

  3. Pingback: O marca de poveste: Rapunzel. Si gemul lor delicios: amestec din patru nuci | Jurnal Bio

  4. Pingback: De ce (cred eu ca) nu au succes magazinele bio in Barcelona | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

