Tapioca: reteta simpla si delicioasa pentru micul dejun al copiilor si adultilor. Articol cu beneficii incluse

Noroc cu telenovelele! Prima oara am auzit despre tapioca in urma cu mai multi ani, dintr-un serial lation-american. Matusa mea se uita la o telenovela braziliana si, uitandu-ma cu ea la secvente dintr-un episod, am vazut ca personajele din film mancau tapioca cumparata de pe strada, atunci cand ieseau prin oras.

Mi-am adus aminte de acel film cand am vazut tapioca in mai multe carti de alimentatie sanatoasa si in oferta mai multor magazine de produse sanatoase. Din ce mi-am dat seama, tapioca este un produs cvasi-necunoscut in Romania. Deocamdata.

reteta tapioca mic dejun copii beneficii 09

Dar ce este tapioca?
Tapioca este un amidon alimentar extras din radacina plantei Manioc (cassava). Aceasta planta este originara din nord-estul Brazilei, iar apoi s-a imprastiat in tot continentul Sud-American. Acum este cultivata si in Asia si Africa.

Ca sa clarificam termenii, planta se numeste manioc (portugheza: mandioca, engleza: cassava), iar amidonul ei se numeste tapioca. Tapioca era un aliment de baza al populatiei bastinase Tupi, ce a trait in nord-estul Braziliei inainte de sosirea colonistilor portughezi. Si acum, tapioca este un aliment de baza in mai multe regiuni ale lumii.

reteta tapioca mic dejun copii beneficii 02

Ce beneficii ofera tapioca?
Tapioca este un aliment bogat in acid folic (vitamina B9), fier, calciu, fosfor, potasiu, acizi omega 3, acizi omega 6 si fibre. Este o sursa excelenta de carbohidrati si un aliment foarte util celor care tin regim fara gluten. Tapioca are un continut redus de colesterol si de grasimi. Iata valoarea energetica a 100 de grame de tapioca, conform informatiilor trecute pe ambalajul de la Sanovita: 85 g glucide, 0,2 g lipide, 0 proteine.

Boabe de tapioca
Cel mai frecvent, tapioca este disponibila in Romania sub forma de boabe – „perle” rotunde, cu diametrul de 1-2 mm. In timpul pregatirii, boabele de tapioca vor absorbi foarte multa apa sau alt lichid (lapte) – pana la de doua ori volumul lor initial. Perlele tapioca sunt opace in starea lor initiala si devin translucide dupa fierberea in apa clocotita. Boabele de tapioca seamana cu pastilele homeopate, sunt mici granule albe.

Cel mai mare exportator de tapioca este Tailanda, iar in top trei tari producatoare de tapioca sunt Tailanda, Brazilia si Nigeria.

Reteta de tapioca la micul dejun
Reteta mea este de tapioca cu lapte. Acesta este alimentul pe baza de lapte pe care l-am incercat eu pana acum. Este un mic dejun delicios, si pentru copii si pentru adulti, bogat in substante nutritive. In alte tari, in alte culturi, tapioca este preparata si in alte moduri, pe care nu am avut ocazia sa le experimentez deocamdata: faina, chipsuri, ceai sau budinca.

reteta tapioca mic dejun copii beneficii 01

Ingrediente reteta tapioca cu lapte pentru micul dejun a doi-trei adulti:

  •  1/2 cana de tapioca boabe
  • 3 cani de lapte (raportul este de 1:6 intre tapioca si lapte, pentru o masura de tapioca, sase de lapte)
  • o lingurita de esenta bio de vanilie sau vanilie la plic
  • 1 lingura de miere, agave, stevie sau alt indulcitor natural
  • scortisoara
  • optional: piure de fructe sau gem

Timp de preparare: 30 de minute

Pregatirea ingredientelor pentru tapioca cu lapte
reteta tapioca mic dejun copii beneficii 03Intr-un vas suficient de mare turnati, o jumatate de cana de tapioca boabe, apoi adaugati laptele: trei cani, folosind aceleasi recipient utilizat pentru a turna tapioca. Boabele de tapioca vor ramane la fundul vasului.

Puneti oala pe aragaz, la foc mic. Adaugati vanilie – fie o lingurita de esenta de vanilie bio, fie un plic de vanilie obisnuita.

Amestecati tapioca
Amestecati incet, inca de la inceput. Boabele de tapioca incep sa absoarba laptele. Incet-incet se vor umfla si se vor face transparente. Amestecati in permanenta oala, sa nu se lipeasca si sa nu dea in clocot laptele.

Laptele va fierbe la foc mic. Dupa aproximativ 10 minute, boabele se umfla si nu mai stau pe fundul vasului.

Cum va dati seama ca este gata tapioca?
Cand boabele de tapioca devin transparente, cand nu mai este substanta alba in ele, inseamna ca sunt gata. Dupa ceas, la aproximativ 30 de minute de stat pe foc, tapioca este gata. Cel putin asa este la mine.

reteta tapioca mic dejun copii beneficii 04

Tapioca dupa cinci minute de fierbere

Cand tapioca se raceste, adaugati o lingura de miere sau din alt indulcitor natural. Baietelului meu de un an nu ii adaug miere in tapioca, ci un piure de fructe. Pentru noi si pentru cel mare de cinci ani, adaugam si gem si miere. Am citit undeva ca in Anglia, boabele de tapioca fierte sunt poreclite „oua de broasca”.

Tapioca dupa 10 minute de fierbere

Tapioca dupa 10 minute de fierbere

Uite asa iese un mic dejun delicios si sanatos. Tapioca poate fi pastrata la frigider pentru consum a doua zi. Noi la micul dejun incercam sa avem un meniu cat mai variat: pe langa cereale traditionale din Europa, mancam din cand in cand tapioca sau Quinoa. Gasiti aici o reteta simpla si rapida de Quinoa.

De unde cumpar boabe de tapioca?

Tapioca fiarta

Tapioca fiarta

Stiu ca blogul aceste se numeste Jurnal Bio, adica este despre produse bio, dar trebuie sa recunosc ca pana acum nu am folosit tapioca bio, ci conventionala. In magazinul de seminte si de mirodenii de tip Orient Bazar, un kilogram de tapioca costa 20 de lei. La cei de la Sanovita, o punga de 500 grame de tapioca costa aproximativ 11 lei – un kilogram iese 22 lei. Tapioca de la Sanovita provine din Tailanda. O sa-mi cumpar si varianta bio, dar sa vad intai de unde si cat costa…

Voi ati incercat vreodata tapioca? Ati testat si alta reteta?

12 gânduri despre „Tapioca: reteta simpla si delicioasa pentru micul dejun al copiilor si adultilor. Articol cu beneficii incluse

  1. Parca ai scris articolul special pentru mine.😉 Am cumparat si eu quinoa si chiar azi aveam in plan sa caut o reteta. Daca imi iese, o sa am curaj si cu tapioca.😀
    Iti multumesc pentru ambele articole!
    Irina

  2. Prima oara am mancat tapioca in Franta.. In supa! Se face exact ca supa de taietei, numai ca se pune tapioca in locul lor. Aveam 12 ani atunci, nu stiam ce este dar eram fascinata. Arata si foarte atractiv si avea o textura nemaintalnita pana atunci. Asa ca, daca aveti copilasi care nu vor sa pape supica, pe asta sunt aproape sigura ca o vor manca!

  3. Chiar in seara aceasta am fost la cumparaturi pentru aprovizionare. Hrisca, Chia, Fulgi de tarate, lapte de soia si supriza pe raft un nou produs TAPIOCA. Punem in cos, intrebam vanzatoarea cum se prepara – primesc pliant cu info despre produs! Acum urmeaza doar sa-ti urmez sfaturile cu prima reteta citita aici.
    O intrebare? Credeti ca laptele de soia poate fi fiert?

  4. abia astept sa incerc si eu tapioca…mai ales pt a diversifica sanatos micul dejun al.fetitei🙂
    multumim pt info!
    ps:laptele d soia sigir poate fi fiert…noi doar asa il consumam🙂 plus k da o savoare aparte orezului/grisului/oricarei alte cereale care fierbe in el🙂

Lasă un răspuns

