Trei motive pentru care am renuntat la odorizantele de camera din comert

Eine Kluppe auf der Nase verhindert das Einatmen stinkender LuftCu totii cred ca ne-am intrebat, macar pentru o secunda, cum sunt obtinute aromele spectaculoase din odorizantele de camera disponibile in comert, cele care ne transforma casa intr-o oaza de fructe exotice sau de piersici sau de magnolie… Ca doar nu ia nimeni un cos de piersici si inmagazineaza aroma degajata intr-o rezerva de odorizant?! Nu, ci dimpotriva. Aceste odorizante de camera au mai multe chimicale decat mi-as fi imaginat, astfel ca le-am eliminat din casa fara nici un regret.

De ce? Iata cele trei motive pentru care am renuntat la odorizantele de camera din comert

  1. Producatorii de odorizante se folosesc de posibilitatea legala de a trece pe lista de ingrediente doar cuvantul „parfum” – „fragrance”, chiar daca acest ingredient ascunde de fapt o combinatie de substante chimice. Nu doar producatorii de odorizante profita de protectia secretului industrial, ce le permite sa nu mentioneze o gramada de ingrediente, cu scuza ca „fac parte din reteta noastra secreta a produsului”. Si alti producatori de produse cosmetice fac acelasi lucru, cum ar fi producatorii de cosmetice de ingrijire personala sau de curatenie. Dar acum vorbim de producatorii de odorizante de camera, care folosesc masiv chimicale pentru a produce aromele spectaculoase care ne umplu casele sau birourile.
  2. In anul 2010, Asociatia Internationala a Parfumului (International Fragrance Association) a publicat lista integrala a tuturor celor 3.100 de ingrediente chimice folosite de majoritatea producatorilor. Aceste ingrediente sunt folosite pentru producerea parfumurilor din compozitia diferitelor cosmetice. Printre aceste ingrediente, ce de multe ori nu apar in lista ingredientelor (din cauza protectiei secretului industrial –mentionat mai sus),se numara ftalatii. Si am discutat deja ce efecte negative au ftalatii, inclusiv in odorizantii de camera. Un studiu din anul 2011 al WVE (Women’s Voices for the Earth) a descoperit arome sintetice, alergeni si ftalati in compozitia liderilor de pe piata de odorizante disponibile in comert.
  3. In fiecare zi, fac tot ceea ce depinde de mine pentru a reduce cantitatea de chimicale din viata mea si a familiei mele. O astfel de actiune a fost sa renuntam la odorizantele de camera, pe care le consider o expunere inutila la ingredientele chimice cu potential daunator. Iar beneficiile odorizantelor de camera pot fi inlocuite usor cu varianta lor naturala, de aceea am renunta usor la cei din comert.

Iata cum am inlocuit eu odorizantele de camera disponibile in comert
odorizant de camera naturalDe ce folosim odorizante de camera? Pentru a masca un miros neplacut. Nu mai bine mergem la cauza mirosului neplacut si o eliminam pe aceea? Si eu am gasit multe metode non-toxice pentru a inlocui odorizantele din comert: buchetele de flori proaspete sau uscate, buna ventilatie a casei, deschiderea usii de la baie dupa fiecare dus, infuzie de condimente, cum ar fi scortisoara, vanilie sau chiar de lamaie sau mere, ori utilizarea de uleiuri esentiale.

Voi folositi odorizante de camera din comert sau ati gasit o solutie naturala pentru eliminarea mirosurilor neplacute?

4 gânduri despre „Trei motive pentru care am renuntat la odorizantele de camera din comert

  1. Frumos articol si sunt perfect de acord cu tine… si eu am renuntat de ceva timp la odorizantele de camera, folosesc coji de portocala, levantica, busuioc si flori de camp (vara) – au miros puternic si ffff placut. Culmea este ca de cand folosesc aceste lucruri ma si deranjeaza destul de tare mirosul de la odorizantele de camera si nu le mai suport…

  2. Foarte interesant! Eu am renuntat la ele de cativa ani, fiind foarte sensibila la mirosurile lor. In schimb, folosesc uleiuri esentiale( atunci cand spal pe jos , de ex , pun cateva picaturi de ulei esential in apa si miroase toata casa atat de bine).

Lasă un răspuns

