Incantatoarea Portugalie (partea 1): 9 impresii de vacanta si 40 de fotografii

Ce mi-a placut in Portugalia:

• Viata relaxata a oamenilor. Priviti din perspectiva unui turist, portughezii par oameni relaxati. La ei metroul incepe la 6.30 dimineata, deci cu o ora si jumatate mai tarziu decat la noi. Chiar daca sunt latini, portughezii mi se par mai calmi, mai relaxati. Nu auzi claxoane isterice, nu vezi oameni stresati cu privire in gol, nu se inghesuie in metrou, nu se baga in fata la coada la super-market.
  • Infrastructura. 30 de ani sunt putini sa spunem ca avem in urma portughezilor in ceea ce priveste infrastructura. Sa presupunem ca ei nu mai construiesc nimic, ci doar conserva ceea ce au. Probabil ca asa, prin 2040 – 2050, ii vom ajunge. Si atentie, vorbim de cea mai saraca tara a Europei de Vest, nu de Japonia sau Olanda. Ca suprafata, Portugalia este de trei ori mai mica decat Romania. Si la aceasta suprafata au deja 3.000 de kilometri de autostrada. La un moment dat circulam pe A29.
  • Orasele de vizitat. La ce ajuta infrastructura excelenta mentionata mai sus? Simplu, este usor sa te plimbi dintr-o zona in alta cu masina, cu autobuzul sau cu trenul. Noi am vizitat capitala – Lisabona – si alte orase: Coimbra, Porto sau Sintra.
  • Cafeaua. Nimic nu este mai placut decat sa bei o cafea sau un cappucino la terasele chic din centrul oraselor, sau la terase cu priveliste. Portughezii fac o cafea tare si tare gustoasa. Iar preturile la cafea ma fac sa ma intreb de ce in Bucuresti este atat de scump sa bei o cafea la terasa. O cana de cafea costa 0,5 – 0.6 euro, un cappucino delicios costa 1,2 euro, iar o cafea mare cu frisca este 1,5 euro. Ma refer la terasele elegante din centru, nu la vreo bomba de periferie. Cum pot portughezii sa vanda cafeaua cu doar 0,6 euro (2,7 lei), iar la noi in centru vechi costa de trei ori mai mult?! In Portugalia, salariul minim este de 600 de euro, fata de 180 de euro la noi.
  • Orasele. Toate orasele vizitate de mine, Lisabona, Porto, Coimbra sau Sintra, parca au fost construite acum 1.000 de ani in asteptarea turistilor care sa vina in anii 2.000. Toate aceste orase sunt construite in zone deluroase, astfel ca strazile sunt o superbitate: cosmarul soferilor, bucuria turistilor. De aici vine farmecul acestor orase: cladiri vechi, strazi in panta si inguste, basca tramvaie si funiculare.
  • Hotelurile. Am rezervat singura hotelurile in care ne-am cazat, dupa ce le-am gasit pe Internet. Din ce imi dau seama, autoritatile sunt stricte cu acordarea stelelor, nu se joaca cu conditiile. Noi am fost foarte multumiti de ceea ce am gasit acolo. Am stat si la doua si la trei stele si putem sa va recomandam hotel daca vreti sa mergeti.
  • Transportul. Cand cobori din avion, pe aeroportul din Lisabona, te poti urca direct in metrou. O calatorie costa doar 1 euro si poti sa ajungi in orice punct al orasului. Lisabona are peste 60 de statii de metrou, iar Porto are peste 70 de statii! Iar transportul public din orase este foarte bun, iti afiseaza in statii cand vine urmatorul tramvai sau autobuz.
  • Cardul Lisabona. Costa 38 de euro de persoana si este valabil timp de 72 de ore. Pe baza lui ai intrare gratuita sau redusa la peste 80 de muzee si locatii, ai transport inclus cu metroul, mijloacele de suprafata, inclusiv cu celebrul tramvai 28, si cu liftul din secolul al XIX-lea. Important: tot cu acest card te poti plimba gratuit, de cate ori vrei, cu trenul usor, care merge pe malul apei, de la Lisabona la Cascais (via Estoril). Traseul este de 30 de kilometri. Tot cu trenul usor gratuit ajungi si in superbul oras Sintra, aflat in mijlocul unor dealuri maricele.
  • Amabilitatea localnicilor. Absolut toti localnicii cu care am intrat in dialog au fost foarte amabili, mi-au raspuns la intrebare, chiar daca unii nu stiau engleza prea bine. Oricum, dintre toate tarile vizitate in Europa, aici este cel mai mare procent de vorbitori de engleza (dupa UK, evident). Si localnicii au un aspect prietenos, se imbraca elegant, sunt ingrijiti si atenti cu imaginea lor.

Iata si o galerie foto din Portugalia 2013:

7 gânduri despre „Incantatoarea Portugalie (partea 1): 9 impresii de vacanta si 40 de fotografii

1. intr-adevar foarte frumoasa Portugalia.
    cea mai cea dintre mandre.🙂

referitor la oameni ingrijiti – se observa aceeasi discrepanta prezenta cam in toata Europa: persoanele peste 40-45 de ani sunt foarte ingrijite ca aspect, in timp ce persoanele pana in 25 sunt parca dintr-un alt film.

am mai observat ceva interesant la Portugalia:
    – numarul pe brazilieni pe metrul patrat
    – eleganta si distinctia gesturilor persoanelor peste 40-45; se vede ca au fost o mare putere coloniala.

2. Pingback: Dupa 25 de ani: noua generatie de diafilme cu povesti si de aparate de proiectie. Sunt adaptate vremurilor noastre sau ii plictisesc pe pustii pretentioși din ziua de azi? | Jurnal Bio

3. Pingback: Incantatoarea Portugalie (partea 2): cel mai frumos, cea mai mare, cel mai gustos + 40 de fotografii | Jurnal Bio

4. Era si destinatia mea de vacanta de anul acesta, din pacate nu prea mai am cum. Poate anul viitor. Ar fi dragut sa ne spui daca descoperi vreo minune cosmetica specifica lor, cum arata magazinele bio de la ei, exista sau, nu, se gasesc produse bio si in magazinele normale. Eu mereu ma uit dupa asta cand merg in vacanta. Si poate o sa ne spuneti si cum v-ati organizat excursia, costuri, etc…