De ce nu folosesc oamenii cosmetice bio? Iata raspunsul: avem rezultatele finale si definitive ale cercetarii Jurnal Bio

De ce nu cumpara oamenii cosmetice bio? Ce anume limiteaza consumul de cosmetice bio si ce blocheaza piata romaneasca sa creasca asa cum ar trebui? Raspunsul la aceste intrebari il aflam doar de la cei care nu folosesc cosmetice bio, ei trebuie sa ne spuna. In urma cu cateva saptamani am lansat public intrebarea „De ce nu folosesti cosmetice bio?” si am invitat doamnele (si domnii) sa ne raspunda in cadrul unui chestionar adresat celor care nu consuma astfel de produse. Cele 158 de persoane care au raspuns la intrebare au aflat de chestionat fie din articolul publicat pe Jurnal Bio, fie din Social Media, unde a fost distribuit din om in om. Cititoarele mele folosesc – in general – cosmetice bio. Asa ca a trebuit sa caut respondenti in afara cercului de prieteni Jurnal Bio. Apropo: multumesc mult celor care si-au rupt cateva minute din timpul lor si au raspuns si celor care au distribuit mai departe link-ul cu intrebarea din chestionar.

cosmetice bio de ce nu folosesc oamenii in romania

Buuuun, deci de ce nu folosesc oamenii cosmetice bio?
Raspunsul scurt este simplu: din motive de pret (41%). accesibilitate (29%), incredere (19%), lipsa de informatii (18%), benficii reduse (9%), de aceea nu folosesc oamenii cosmetice bio!

Raspunsul extins inseamna sa analizam impreuna ce au avut de spus cei care au participat la chestionarul nostru.

In primul rand, iata cateva observatii despre chestionarul privind cosmeticele bio:

  • cosmetice bioAu raspuns la intrebari 158 de persoane, in general folosind calculatoare diferite – dupa cum arata rapoartele online.
  • Raspunsurile au fost furnizate online.
  • Am permis raspunsuri multiple la intrebari, astfel ca veti vedea ca suma procentelor este mai mare de 100%.
  • De exemplu, procentul de 4% la afirmatia „Cosmeticele bio nu sunt suficient de testate, asa ca prezinta riscuri” inseamna ca din cei care au raspuns, 4% au bifat ca fiind adevarata afirmatia.
  • Cercetarea masoara perceptiile, nu faptele. Este ceea ce cred oamenii despre cosmeticele bio, nu inseamna ca in realitate asa si este.
  • Am rugat sa raspunda la intrebare doar persoane care nu folosesc cosmetice bio si ma bazez pe buna credinta a respondentilor ca asa a fost.

Acestea fiind spuse, iata raspunsurile primite la intrebarea „ de nu folositi cosmetice bio?”

Cosmeticele bio sunt percepute ca fiind prea scumpe:

  • Cosmeticele bio sunt mai scumpe decat cosmeticele normale (non-bio) – considera 41% din cei care au raspuns.

Cosmeticele bio sunt percepute ca fiind prea greu de gasit (inaccesibile):

  • Nu imi sunt la indemana cosmeticele bio, nu stiu de unde sa le cumpar) – considera 22% din cei care au raspuns.
  • Cosmeticele normale (non-bio) sunt foarte usor de gasit, inclusiv in sistemul „din om in om” – considera 17%
  • Vreau sa testez cosmetice bio si nu stiu cum17%

Cosmeticele bio sunt percepute ca produse in care nu poti avea incredere:

  • Cosmeticele bio nu cred ca sunt cu adevarat bio17%
  • Am mai multa incredere in cosmeticele normale (non-bio)7%
  • Cosmeticele bio inlocuiesc ingredientele clasice cu alte ingrediente mai riscante4%
  • Cosmeticele bio nu sunt suficient de testate, asa ca prezinta riscuri4%
  • Nu cunosc pe nimeni care sa foloseasca cosmetice bio, asa ca nu vreau eu sa risc2%
  • Imi aleg cosmeticele in functie de ingrediente, nu in functie de categoria bio2%

Consumatorii recunosc ca nu stiu ce sunt cosmeticele bio si cum se deosebesc de cosmeticele obisnuite (non-bio):

  • Nu stiu mare lucru despre cosmeticele bio, asa ca nu ma pot pronunta- 18%

Cosmeticele bio sunt percepute ca avand beneficii mai slabe decat cosmeticele obisnuite (non-bio):

  • Cosmeticele bio nu ofera aceleasi beneficii ca si cosmeticele normale (non-bio)9%
  • Pana acum, toata lumea a folosit cosmetice normale (non-bio) si nu a patit nimic, deci sunt OK2%

Analiza perceptiei oamenilor cu privire la un subiect anume prezinta urmatorul avantaj: in cazul in care perceptia este diferita de realitate, atunci poti schimba perceptia pentru a o racorda la realitate. Ce vreau sa spun? Daca de exemplu oamenii spun ca nu vor sa mearga in Egipt pentru ca le este frica de razboiul civil si daca in realitate nu mai exista razboi civil si amenintari, atunci poti schimba perceptia oamenilor printr-o campanie de informare bine tintita si argumentata.

La fel si cu cosmeticele bio. Oameni spun ca li se par prea scumpe, greu de gasit si mai putin eficiente decat cosmeticele normale? Atunci trebuie sa le comunicam beneficiile, accesibilitatea si sa le explicam de ce costa mai mult.

Ce parere aveti?

15 gânduri despre „De ce nu folosesc oamenii cosmetice bio? Iata raspunsul: avem rezultatele finale si definitive ale cercetarii Jurnal Bio

  1. Daca spun ca sunt prea scumpe nu ai ce argument sa mai vii, pentru ca oamenii sunt deja in categoria celor care consuma produse ieftine. Accesibilitatea nu o rezolvi decat daca le bagi in supermarketuri si farmacii (unde nu ai cum), iar pentru beneficii trebuie campanii de comunicare serioase si pe mediile cele mai populare (tv si net). Pentru care trebuie bani, arata-mi un producator/importator de bio care are atatia bani si il mananc🙂
    Concluzia (mea) e ca lucrurile vor ramane la acelasi nivel. In rest, buna idee cu studiul, multumim!

  2. din pacate, produsele bio sunt scumpe si foarte scumpe, independent de aspectul legat
    de beneficii. eu folosesc produse bio si stiu ce spun. cunosc persoane care ar vrea sa cumpere mai multe produse bio, dar nu isi permit, cumpara doar ocazional si cauta produsele cu preturile cele mai mici. nu as pune in balanta produse conventionale ieftine versus produse bio.

  3. eu nu cred ca aspectul financiar este marea problema, mai degraba lipsa preocuparii si a informarii corecte (alimentatie, medicamentatie, cosmetica, etc)…pentru ca sunt si cosmetice bio accesibile, ma refer la cele autohtone, care au promotii periodice, exista o mare diversitate de produse handmade sau alegerea unui ulei /unt cosmetic cu multiple utilizari poate fi o solutie rentabila🙂

    • Ai dreptate, corect, dar eu am facut o analiza a perceptiilor, nu a realitatii. Am masurat CE CRED OAMENII DESPRE PRODUSELE BIO, SAU CE SPUN OAMENII CA CRED DESPRE PRODUSELE BIO, nu situatia reala.

  4. 1 . Eu cred ca aceste cosmetice Bio nu prea sunt cunoscute.

    In plus producatorii ar trebui sa explice mai clar si mai convingator in prospecte, reclame, etc.
    care e diferenta intre substantele folosite de ei si cele din produsele normale.
    Eu am ramas cu o singura informatie care apare ca un laitmotiv pe multe creme : FARA PARABENI.
    Ce sunt „parabenii” astia, m-am tot intrebat. Am gasit mai tarziu o explicatie pe net.
    Dar cine n-are calculator. ce face?

    2. Magazinele BIO sunt foarte greu de gasit. In plus unele au nume atat de traznite (scuze),
    incat numai la Bio nu te gandesti; sau tot felul de denumiri straine care nu ne spun nimic.
    N-am inteles niciodata de ce in Romania sunt folosite atatea cuvinte straine pentru titulaturi de firme . In nicio tara nu mai exista asa ceva.

  5. Dar nu este nimeni care sa nu fi auzit de cosmeticele bio? Chiar din toti care au raspuns, nu a intrebat nimeni „da’ ce-s alea, maica?”

    • Am aplicat mini-chestionarul online, in special pe Facebook si blog. Se pare online-ul este un mediu in care toata lumea stie (sau crede ca stie) ce sunt cosmeticele bio. Daca apelam la o firma de cercetari de piata care imi aducea oameni de pe strada la focus-grup, sigur rezultatele erau altele.

  6. Pingback: Valoarea perceputa si valoarea reala vs. pretul cosmeticelor bio. Opinii finale dupa studiul despre oamenii care nu folosesc cosmetice bio | Jurnal Bio

  7. Eu folosesc produse bio de ceva vreme. Adevarul e ca si eu aveam aceasi parere despre produsele bio, ca si cei care au completat chestionarele.
    Sunt scumpe si/sau se gasesc greu.
    Dar fara a dori sa fac neaparat reclama, am incercat produsele de la Life Care, deoarece nu erau atat de scumpe. Cam cat costa si un produs non-bio.
    Bineinteles ca sunt unele chiar foarte scumpe, dar cele de uz zilnic sunt super si la un pret foarte bun.

  8. Pingback: Top 12 cele mai citite articole Jurnal Bio in anul 2013 | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

