„Nu calcati iarba” este noua regula din Parcul Titan – IOR din Sectorul 3. Noule primar, mai ai si alte idei la fel de proaste?

Parcul Titan

In Parcul Titan – IOR nu mai avem voie pe iarba!

In parcul Titan – IOR din Bucuresti nu mai avem voie sa calcam iarba! Am copilarit in acest cartier si iata ca am ajuns sa citesc si aceasta interdictie in parc: sa nu mai intre nimeni pe iarba, nici musca. De aproximativ noua-zece ani, parcul Titan – IOR este bine ingrijit. Dupa alegerile de anul trecut, noul primar in functie s-a apucat sa investeasca in refacerea gazonului – desi nu era deloc prioritar acest lucru. Au aparut in parc noi utilaje de ingrijire a ierbii din parc. Le-am acceptat. Acum au aparut si anunturile fatidice: „interzis calcatul ierbii”.

Am iesit in parc a doua zi de Paste. Am zis sa iesim putin cu copiii, sa ne mai miscam. Am plecat dimineata, sa fie racoare si sa nu fie asa aglomerat in parc. Cand am ajuns, surpriza: pe aleea centrala dar si in alte zone au aparut pancarte cu NU CALCATI IARBA.

In parcul Prater din Viena, unul dintre cele mai mari parcuri din lume, in domeniile Schonbrunn din Austria, in Franta sau Italia, in Hyde Park din Londra, peste tot oamenii au acces pe iarba. Pot sa se joace, sa stea la soare, sa mearga la picnic, sa alerge, sa faca ce vor pe iarba.

Interzicerea accesului pe iarba este dovada unei mentalitati primitive, involuate, in care conteaza mai mult forma decat fondul, conteaza mai mult iluzia decat realitatea, imaginea primeaza in fata concretului. Si pana la urma iarba nu se strica asa usor daca o calci. La tara trece cireada de vaci si iarba tot nu se strica.

Cine are nevoie de iarba impecabila din punct de vedere vizual? Copiii? Nu, ei vor sa se joace! Parintii? Nu, ei vor sa ii vada pe copii jucandu-se! Alti adulti? Nu cred, multora le place sa mearga prin iarba. Atunci pentru cine vom avea iarba impecabila? Pentru domnul primar de sector care vrea sa se fotografieze in campanie electorala, sau pentru cine?

Pe iarba din Parcul Titan – IOR se jucau copiii fotbal, alergau printre copaci. Nu circula toata lumea in coloana pe iarba. Nu inteleg de ce nu se mai pot juca cei mici in iarba.

De cainii care se inmultesc in parc nu se ocupa nimeni. Mai nou fugaresc copii pe la locurile de joaca. Dar marele pericol din parc a devenit copilul meu, care se ducea sa culeaga papadie si sa o sufle.

S-au rezolvat toate problemele din sector si numai asta ramasese. Bine ca a rezolvat noul primar tot ce a promis in campanie si s-a gandit sa faca ordine si in parc. Infractorii aia mici sa nu mai strice mandrete de parc.

Astept cu interes sa vad ce nu mai avem voie sa facem in parc. Ar trebui sa interzica sa dai paine la rate, ca si asta le place celor mici. Mai urmeaza sa interzica accesul la locurile de joaca, pentru a nu le deteriora vreun pustiulica de 1 an.

E bine ca incetul cu incetul ne intoarcem la reguli si la pancarte cu mult NU.

Este complet ilogic sa interzici accesul pe iarba. Este evident acest lucru. Nu aveam nevoie sa vad cu ochii mei situatia din strainatate ca sa-mi dau seama ca la noi este o greseala. Am dat exemplele de mai sus din Anglia, Austria, Italia si Franta doar ca sa fie evidenta anomalia de la noi.

Pana la urma ce face primarul de la sectorul 3, nu ne lasa pe iarba? S-ar putea sa mergem si noi la vot si sa nu-l mai lasam la primarie.

Ce parere aveti? Copiii ar trebui sa aiba voie pe iarba, sau doar pe betoane?

17 gânduri despre „„Nu calcati iarba” este noua regula din Parcul Titan – IOR din Sectorul 3. Noule primar, mai ai si alte idei la fel de proaste?

  1. oameni rai! degraba calcatori pe iarba! si degraba varsatori de pufuleti pe jos! panarama de tara, panarama de primar, panarame de alegatori!

  2. Voi astia din Titan :)sa ziceti merci ca aveti parc..in drumul taberei, astazi 8 mai s-a inchis singurul parc din cartier: parcul Moghioros..ce ziceti de asta?cum sa inghizi un parc in luna mai,cica pt renovare?

  3. Ooofff! Sunteti atat de grabiti sa criticati! S-a gandit cineva sa si verifice informatiile din acest articol? Interdictia de calcare a ierbii priveste zonele de iarba proaspat plantata, unde plantele sunt inca mici si firave. Suntem o natie ce are teoria conspiratiei in sange!

    • M-as bucura sa fie asa cum spui tu in parcul IOR, sa fie o decizie temporara, pana creste iarba. Eu deocamdata am vazut ca s-a umplut parcul de semne scrise cu rosu „NU CALCATI IARBA” si ca nicaieri nu se precizeaza ca e vorba de iarba proaspat sadita.

      Tu de unde ai informatia ca interdictia se refera la iarba proaspat plantata?

    • @ruxi: chiar crezi ca produs si instalat 150-200 de panouri cu „nu calcati iarba” doar pana creste iarba proaspat plantata si ca dupa aceea le vor scoate?

      • Ioana, nu sunt sigura ca se refera numai la iarba proaspat plantata, dar am fost partasa de-a lungul timpului la mai multe actiuni de plantare a ierbii in IOR si am vazut cum foarte multi dintre cei ce se plimba in parc nu evitau deloc zonele cu iarba foarte tanara. Totodata stiu din proprie experienta ce inseamna plantarea si intretinerea gazonului IN PRIMUL AN de la plantare. In plus, sunt zone in panta, sub copaci, unde se vede clar cum iarba nu a mai crescut din cauza biciclistilor si pedestrilor care au trecut in mod repetat pe acolo.
        Nu sustin un eventual proiect ce interzice plimbarea prin iarba, e stupid sa interzici asta intr-un parc, dar nu pot sa nu observ cum unora le lipseste bunul simt si nu respecta regulile sale decat sub presiunea unei eventuale amenzi.
        Timpul ne va dovedi cel mai bine cum stau lucrurile. Momentan vad ca reduc locurile de parcare din jurul parcurilor si planteaza borduri. De asta ce ziceti?

        O zi buna va doresc si sper ca IOR-ul sa ramana aceeasi oaza de liniste si verdeata pe care il stim si il iubim.

  4. Duminica trecuta si eu m-am plimbat prin IOR, care e si parcul copilariei mele, dar n-am vazut niciun semn.
    Chiar am mers prin iarba in doua locuri diferite; cu siguranta as fi remarcat panourile despre care spui tu. Poate ele sunt destinate totusi zonelor cu iarba proaspat plantata.
    Irina

  5. Panourile respective sunt puse ILEGAL sunt o aberatie iar motivatia ca a fost plantata iarba anu asta este iar o prostie este plin de panouri din astea pe toata zona de promenada de la intrarea in parc mai grav este ca azi am discutat cu paza din zona dar si cu politistii comunitari i-am rugat sa ma sanctioneze pentru ca am calcat iarba si nu au gasit articolul de lege , au doar distrugere rupere etc etc … CALCATI IARBA este LEGAL DE 4 ANI

Lasă un răspuns

