Magazinul Orient Bazar din Piata Obor: multe mirodenii, multe fructe uscate, multe cereale, multi clienti, dar si multi nervi

Prefer sa-mi stric somnul din fiecare sambata si sa ajung in Piata Obor devreme, la 07.00 – 07.15, dintr-un motiv foarte simplu: sa evit cozile interminabile si haotice din magazinul Orient Bazar din Obor, de unde cumpar saptamanal fructe uscate, cereale, mirodenii si rahat. Folosesc produsele cumparate pentru a gati retete raw sau retete normale.

Magazinul Orient Bazar din Obor: produse multe, servire inceata
Daca ajungi in acest magazin dupa ora 09.00 intr-o zi de sambata, sau sa zicem vineri dupa 16.00, risti sa stai chiar si 30 de minute la coada! Oamenii vin si cumpara din magazinul Orient din Bucur Obor manati de cateva motive simple: gasesc foarte multe produse diferite, marfa este de calitate si preturile sunt foarte bune. Coada se formeaza si pentru ca sunt multi clienti, dar si din cauza modului de servire: spui vanzatoarei ce doresti si in ce cantitati, ea umple pungute, le cantareste si apoi calculeaza pretul pe casa de marcat.

Localizare
Magazinul de mirodenii si fructe uscate Orient Bazar se afla situat la etajul 1 al noii hale de legume si fructe din Piata Bucur Obor. Sunt mai multe magazine interesante la acest etaj, unde veti gasi sortimente de masline, branza, carne sau cafea cum nu au in nici un super sau hyper-market. Iata si pagina lor de Facebook: http://www.facebook.com/OrientBazar

Totul este sa acceptati sa stati la cozi care amintesc de perioada lui Ceausescu sau sa mergeti cu noaptea in cap, ca mine.

magazin orient bazar mirodenii fructe uscate  piata obor 03

Dimineata devreme – momentul ideal pentru a merge la cumparaturi la magazinul Orient Bazar din Piata Obor

Iata ce produse veti gasi in magazinul Orient Bazar din Obor:

  • Fructe si legume uscate: goji, merisor, cocos, miez caise  etc.
  • Nuci si seminte: alune, alune de padure, nuci, miez dovleac, migdale, caju, fistic, seminte de floarea soarelui etc.
  • Fructe confiate: agrise, aloe vera, caise, capsuni, curmale, prune, cirese, stafide etc.
  • Mirodenii: piper, chili, sare, sare neiodata, cacao etc.
  • Cereale: porumb, musli, fulgi, tarate, cuscus, orez, hrisca etc.
  • Legume: naut, soia, fasole, linte rosie, linte verde etc.
  • Ceaiuri.

Important: majoritatea fructelor uscate sunt disponibile si crude si prajite.

Preturi Orient Bazar
Preturile din Magazinul Orient Bazar sunt foarte bune, cel putin comparativ cu Mega Image sau alte hyper-marketuri. Un alt avantaj Orient este ca toate produsele se vand vrac si poti sa cumperi oricat doresti, inclusiv 25-50 de grame de orice. Iata cateva exemple de preturi per kilogram la Magazinul Orient Bazar: alune – 10 lei, goji – 70 lei, merișor 32 lei, caju crud 60 lei sau migdale crude 50 lei. Kilogramul de musli costa clar mai putin decat in alte magazine si poti sa ti-l combini cum vrei tu. La fel si taratele sau orezul. Sau lintea.

Avand atat de multi clienti, si rulajul de produse este mare, astfel ca nu exista marfa invechita sau umeda sau de calitate slaba. Eu am fost intotdeauna multumita de produse cumparate de acolo. Produsele nu sunt bio, dar sunt bune. Saptamanal, eu cumpar de aproximativ 60-80 lei din Magazinul Orient Bazar din Bucur Obor. Am cumparat si recomand: goji, alune de padure crude, merisor, caju crud, rahat, migdale crude si prajite, cereale si condimente.

Comenzi complicate = nervi multi
Succesul magazinului Orient si sistemul greoi de servire duc la scene de scandal intre clientii care nu stiu la ce coada sa stea, unii se baga in fata, altii nu inteleg ca trebuie sa astepte vanzatoarea si isi toarna ei. Apropo de d-nele vanzatoare. Le inteleg ca au o munca destul de grea. Cosul standard al unui client al magazinului Orient arata cam asa: „vreau si eu 200 g de alune, mai bine puneti 300 g in punga, si 150 g de goji, si cinci bucati de scortisoara si dați-mi  ceva sa rontai si ati adus tarate? Vreau si eu”. Spuneam ca inteleg problemele vanzatoarelor. Cu toate acestea, mi se pare ca ar putea sa-si imbunatateasca comportamentul: in primul rand sa nu dispara exact cand este coada mai mare; sa explice mai bine clientilor cum merge servirea; sa nu mai pufaie nefericite cand faci o comanda formata din mai multe produse in cantitati mici.

magazin orient bazar mirodenii fructe uscate  piata obor 04

„Toata lumea mananca fructe uscate de la Orient Bazar”
Intr-o zi, chiar am intrebat o vanzatoare  Orient Bazar cum isi explica succesul magazinului. Mi-a raspuns cu o oarecare nemultumire in glas: „pai nu vedeti ca nu mai mananca nimeni carne si branza, toti au trecut pe seminte, nu vedeti ca avem aici cea mai mare coada din tot magazinul Obor, aici la Orient?!”.

Am descoperit intamplator acest magazin Orient, intr-una din vizitele mele de aprovizionare la Piata Obor. Am inceput timid, cu cateva produse cumparate, sa vad daca sunt bune. Am ajuns acum sa cumpar intr-o luna din Orient aproape la fel de mult cat cumparam din hypermarket in aceeasi perioada calendaristica. Am vazut ca cei de la Real – spre exemplu – au introdus si ei un raion similar de produse vrac. Dar nu se compara calitatea cu cea de la Orient, in nici un caz!

Urmatorul produs pe care vreau sa-l incerc este berea de ghimbir. Voi ati cumparat vreodata ceva din Magazinul Orient Bazar din Obor?

22 de gânduri despre „Magazinul Orient Bazar din Piata Obor: multe mirodenii, multe fructe uscate, multe cereale, multi clienti, dar si multi nervi

  1. Aţi cam încurcat categoriile: alune, nuci, miez de caise/dovleac… eu ştiu că-s nuci/seminţe, cuşcuş-ul e cereală, nu mirodenie. Orezul şi hrişca intră la cereale, respectiv pseudocereale, năutul, lintea, fasolea… sunt leguminoase.
    Caisele de la ei sunt confiate? Păreau destul de uscate şi închise la culoare spre deosebire de cele din supermarket. S-ar putea totuşi să mă înşel, de aceea întreb. Am luat şi noi de 2 ori.

    Şi noi facem cumpărături din Orient, deşi nu chiar săptămânal ci doar atunci când avem nevoie de ceva. Luăm unele fructe uscate (merişorul e nelipsit, restul prin rotaţie sau deloc), alune de pădure crude, migdale crude, fistic prăjit şi crud, seminţe de dovleac crude, alune, fulgi de cocos, unele mirodenii ca za’atar, chimen. Cam atât îmi amintesc acum.
    Am cumpărat de 2 ori mei şi linte roşie şi nu am fost f. mulţumită. Sunt cu impurităţi şi chiar n-am timp de ales meiul boabă cu boabă. Aşa că cerealele/pseudocerealele şi leguminoasele prefer să le cumpăr gata ambalate. Cel mai adesea de la firma Solaris (nu-i reclamă, îmi plac produsele lor, nu-s bio, dar sunt de calitate şi accesibile ca preţ).

    Referitor la atitudinea vânzătoarelor aveţi dreptate. Ultima dată ne-am nimerit la ora închiderii şi am intrat cu căruciorul cu copilul şi o vânzătoare pe un ton f. tăios: „E închis!” Deşi obloanele erau doar parţial trase şi era plin de cumpărători în magazin… Eu am dat să ies şi dânsa la fel de nervoasă: „Acum dacă aţi intrat rămâneţi.” M-a deranjat f. mult tonul. Putea să vb. frumos şi înţelegeam, nu ţineam neaparat să cumpăr ceva atunci.

    • Multumesc pentru raspunsul amplu si valoros. Am modificat articolul. Caisele s-ar putea sa fie uscate, nu am cumparat niciodata, dar s-ar putea sa aiba si uscate si confiate. Aveau mai multe sortimente. La fel au si in cazul alunelor, spre exemplu: prajite si neprajite.

  2. Si noi suntem mari consumatori de fructe uscate, migdale, alune, etc insa nu am mai ajuns la magazinul din Obor din 2 motive: primul ar fi acela mentionat mai sus si anume aglomeratia si timpul de asteptare din acest magazin iar al doilea ar fi ca in zona noastra, mai precis in Otopeni, langa piata, s-a deschis un magazin de mirodenii, condimente si fructe uscate, „Casa Aromelor”, unde preturile sunt foarte bune iar servirea ireprosabila.

  3. Buna, un articol excelent. Sunt o mare consumatoare de produse de la Orient Bazar, totul plecand acum 2 ani de la o problema medicala , apoi am ramas pe oleaginoase. Am cumparat si din supermarketuri , de pe net , din plafar , multe astfel de produse care aveau unele mirosuri mai ciudate si rancede .Si eu imi fac o mie de draci la Obor , cand trebuie sa stau la coada. Acum vreo doua saptamani l-am prins pe patron ,(am fost socata ca este roman , ma asteptam sa fie arab sau turc) si mi-am varsat oful cu servirea precara . A fost extrem de receptiv , spunandu-mi ca stie si va mai face angajari. Vom vedea. Sa dea Domnul sa tina preturile asa corecte.

  4. Pingback: Tapioca: reteta simpla si delicioasa pentru micul dejun al copiilor si adultilor. Articol cu beneficii incluse | Jurnal Bio

  5. Un mic magazin asemanator celui din Obor,exista si in zona Lizeanu,nr.15,micut,cochet si nu este aglomerat,ca cel din Obor,pe langa mirodenii,condimente,aici mai gasiti si dulciuri vrac.Preturile sunt ok.

  6. Am fost si eu la magazinul Orient din Crangasi si…am plecat cu o stare foarta proasta si cu un gust amar lasat de comentariile vanzatoarelor satule sa stea in picioare. Stilul haotic este definitia perfecta. Produsele…. da sunt bunicele, am gasit si rancede si prea uscate si…asta este riscul🙂 , preturile deasemenea sunt accesibile, dar din pacate nu merita sa pierzi timpul la coada, sa asculti si tot felul de pareri si comentarii. Timpul meu este mult prea pretios!
    In toata nebunia asta, am inceput sa caut ceva similar dar care sa nu imi iroseasca timpul si nici neuronii🙂. Am gasit o firma, ODK, care livreaza pe baza de comenzi date ori la telefon ori pe adresa de e-mail. Au aproximativ aceleasi preturi (difentele de pret sunt infime) dar faptul ca le primesc la usa, multumirea mea este maxima🙂. Comanda o fac impreuna cu colegii de la birou- asfel nu platim transportul🙂 si adoua zi primim comanda.
    Produsele sunt vandute la suta de grame si sunt foarte bune, desi pot spune fara nici o problema, ca sunt excelente🙂 probabil ca excelenta o simt cand le consum, fara a ma gandi ca am pierdut timp la acele cozi🙂.

  7. Pingback: Reteta de tort raw vegan: Cheesecake de lamaie si capsuni. Ingrediente necesare, pasi, galerie FOTO si echipament necesar | Jurnal Bio

  8. Pingback: Cat costa si unde se gasesc ingredientele necesare pentru un tort raw vegan facut in casa | Jurnal Bio

  9. Pingback: Reteta de humus cremos si delicios (a la Titan). Plus ce vitamine si minerale include acest aliment traditional | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

