Piatra de alaun, sau de ce deodorantul trebuie sa fie primul produs cosmetic LIBER de chimicale

piatra de alaun deodorant 03

Acest articol li se adreseaza acelor cititoare care nu cred in utilitatea cosmeticelor bio. Celor sceptice in ceea ce priveste efectele negative ale cosmeticelor conventionale (non-bio), sau care nu cred ca in lume exista unele cosmetice mai bune decat altele.

Macar deodorantul vostru ar trebui sa fie bio, sau sa nu contina parabeni, aluminiu si alte chimicale, iar o varianta interesanta este deodorantul din piatra de alaun.

De acord, in jurul produselor bio apar tot soiul de analize pseudo-stiintifice, care nu aduc niciun argument documentat cu privire la efectele negative ale unor ingrediente din cosmeticele non-bio. Da, admit, sunt multe speculatii, jumatati de adevar si chiar minciuni transmise cu un scop comercial evident. Stiu din propria experienta cat de greu este sa discerni intre studiu stiintific si studiu speculativ, intre adevar si minciuna, atunci cand te documentezi despre ingredientele cosmetice. De multe ori iti vine sa te lasi pagubas, sa renunti.

Dar despre parabeni si efectele dezastroase ale acestui ingredient in deodorant am gasit informatii cu adevarat solide. Avem in primul rand informatia ca parabenii au fost interzisi in Franta, potrivit unei legi votate de Adunarea Generala (Camera Deputatilor) franceza. Parabenii sunt un conservant provenit din industria petrochimica. Potrivit unui studiu din Statele Unite ale Americii, in tesuturile recoltate din tumorile de cancer la san s-au gasit parabenii prezenti si in deodorantul de la subrat. In 18 din 20 de tesuturi recoltate erau parabeni, intr-o analiza din anul 2004. Si pe langa parabeni, deodorantele normal (non-bio) mai au o problema: aluminiu in compozitie.

Deodorant fara parabeni si fara aluminiu

piatra de alaun deodorant 02

Piatra de alaun

De aceea spun ca deodorantul este primul produs care ar trebui sa fie bio, sau macar sa nu contina parabeni si aluminiu.

Anti-perspirantele traditionale blocheaza formarea transpiratiei. Particulele de aluminiu blocheaza porii si transpiratia ramane in organism. Aceste anti-perspirante din comert au in compozitie pana la 25% saruri de aluminiu. Daca va uitati pe lista de ingrediente a unui astfel de anti-perspirant din comert, veti vedea ca aluminiul este in top 3 ingrediente, ca pondere.

Si despre ce vorbim? Vorbim despre un produs cosmetic aplicat si pastrat pe piele mai multe ore, intreaga zi. Cu atat mai important sa stim despre efectele negative ale parabenilor si ale aluminiului. Anti-perspirantul se aplica si pe pielea sensibila de la sub-brat, deja afectata de epilare, dispusa la iritatii.

De cand folosesc produse cosmetice bio, am observat ca exista si deodorant din piatra de alaun, in diverse forme si prezentari. Am primit asigurari de la mai multe consumatoare avizate ca este buna, dar parca nu iti vine sa crezi ca o piatra ar putea avea rezultatele desprinse parca dintr-o brosura de marketing bine scrisa. Si ce ma deruteaza este ca am gasit in magazine preturi foarte diferite pentru piatra de alaun, asa ca am tot amanat sa imi cumpar.

Dar ce este piatra de alaun?

Piatra de alaun este un deodorant 100% natural, cu excelente proprietati anti-bacteriene, ce blocheaza crearea bacteriilor responsabile de miros.

Piatra de alaun se obtine taind forme regulate din cristalele de potasiu de alaun. Sub forma de saruri de aluminiu, acest produs se gaseste in stare naturala in pamant.

Fata de aluminiul din deodorante, piatra de alaun este formata din molecule de dimensiuni mai mari, ce nu pot patrunde si bloca porii. Nu contine parfumuri, nu are niciun fel de miros. In compozitia pietrei de alaun nu mai exista niciun alt aditiv sau conservant. Nu pateaza si ofera protectie pentru intreaga zi. Piatra de alaun are o culoare alba, dupa cum puteti vedea in fotografia ce insoteste acest articol.

Deodorantul din piatra de alaun previne aparitia mirosului de transpiratie, nu incearca sa blocheze formarea transpiratiei. Producerea transpiratiei este un proces fiziologic normal, are un rol natural clar, si nu cred ca trebuie blocat in niciun fel.

piatra de alaun deodorant 01

Modul de aplicare al pietrei de alaun

Piatra de alaun este solubila in apa. Atunci cand piatra este udata, sau cand o aplici pe pielea uda, se formeaza un strat invizibil si subtire, desprins de pe piatra. Stratul acesta se usuca rapid si ramane pe piele.

Mod de aplicare: piatra de alaun trebuie fie umezita putin si apoi aplicata pe piele. fie aplicata direct pe pielea umeda, eventual la iesirea de la dus. Functioneaza apoi ca un roll-on obisnuit. Piatra poate fi umezita cu ajutorul unui servetel sau chiar sub jetul de la chiuveta.

Atunci cand organismul uman transpira, glandele sudoripare produc saruri si apa. Mirosul neplacut apare atunci cand bacteriile din piele intra in contact cu sarurile si apa. Piatra de alaun are excelente proprietati anti-bacteriene, ce blocheaza crearea bacteriilor responsabile de miros. Astfel, corpul continua sa elimine toxine, dar nu miros.

Functioneaza piatra?

Am plecat la drum cu testarea tot cu indoiala. Dar acum sunt foarte placut impresionata de piatra de alaun. Nu ma asteptam sa functioneze atat de bine. Este foarte usor de folosit si isi face efectul de minune. Pana acum nu am primit reclamatii de la cei din jur si nici nu am fost data afara din casa. Este destul de greu sa te obisnuiesti cu absenta mirosului de deodorant (regret ca nu am folosit cand eram gravida si abia suportam mirosurile de parfumuri si deodorante). Dar se poate compensa cu un parfum. Hainele nu raman patate ca dupa unele deodorante si nici nu se simte miros de transpiratie. Este recomandata folosirea pietrei si dupa epilat, barbierit si pentru a calma pielea dupa piscaturile de insecte.

In concluzie il folosesc de peste o luna si sunt foarte multumita eficienta lui. Si dupa aceste 30 de zile de utilizare, inca nu se vede ca s-a consumat vreun pic din piatra de alaun.

Cat costa piatra de alaun?

Am comandat piatra de alaun de la Organic Baby. Mi s-a parut ca nu este deloc exagerata nici ca pret si vine intr-un suport, asa ca nu trebuie sa imi fac griji pe unde o las. Termenul de valabilitate este de 30 de luni! Din ce am mai citit si eu pe Internet, se pare ca dupa un an si jumatate de utilizare zilnica, se va consuma bucata de piatra. Dar tot este rentabil. O bucata de piatra de alaun costa 19 lei, iar un deodorant de super-market, care maximum o luna rezista, costa 11 lei.

Este greu de facut cadou pentru ca e totusi o piatra si pare de necrezut ca functioneaza dar chiar merita testata.

Substanta o cureti usor de pe piele, este suficient sa clatesti cu apa.

Sunt curioasa cum o sa fie la vara dar daca e tot asa cred ca am facut o afacere. Mai ales ca am inteles ca rezista foarte mult. Din entuziasm i-am luat si mamei si e multumita de ea si lucrez sa mai conving lume.

Voi ati incercat vreodata deodorantul din piatra de alaun?

11 gânduri despre „Piatra de alaun, sau de ce deodorantul trebuie sa fie primul produs cosmetic LIBER de chimicale

  1. Mi-ai starnit curiozitatea cu acest articol. Chiar o fi buna piatra de alaun? La 19 lei merita sa risc. In ce magazine se gaseste?

  2. Pingback: Top 12 cele mai citite articole Jurnal Bio in anul 2013 | Jurnal Bio

  3. Vreau sa spun ca mi-am luat si eu piatra, eram super incantata de idee. Transpir foarte tare iarna, in special la birou (sincer, transpir de n ori mai mult decat vara). Ideea este ca mi s-a parut super bun, in conditiile in care eu iarna port doar un tricou cu maneca scurt pe sub geaca. Vreau sa va spun ca ieri, fiind foarte frig si imbracandu-ma foarte gros, am inceput sa miros dupa nici 2 ore de la aplicare si a fost foarte neplacut. Miroseam atat de puternic a transpiratie, incat sincer ma mir cum de nu au fugit toti colegii mei de munca de langa mine. Si nu a fost singura data cand a cedat in decurs de o luna. Pot sa zic ca sunt dezamagita. Adica a functionat perfect atata timp cat a fost racoare si am purtat tricou cu maneca scurta. Cand a fost cald (haine multe + caldura multa la birou), a cedat in mai putin de 2 ore. Pacat….

    • Imi pare rau ca nu functioneaza la tine. Probabil depinde si de persoana. Eu o folosesc de peste un an si nu am avut probleme nici in vara si nici acum cu multe haine. Si eu transpir destul de mult si am si nasul sensibil asa ca daca nu ar fi fost buna renuntam de mult la ea. Probabil depinde si de piele. Poti sa incerci sa picuri uleiuri esentiale pe ea poate asa merge mai bine. Daca nu sunt multe deodorante bio fara aluminiu si alte ingrediente periculoase.

  4. Eu transpir ff mult ,pana jos nu pot sa ma imbrac in haine stramte,si cand stau in casa imi pica picaturi de sub brat,este buna piatra pt mine/?reduce transpiratia?

    • Daca problema este doar transpiratia in exces, singura rezolvare o reprezinta sarurile de aluminiu, aplicate local. Ele actioneaza asupra porilor prin crearea de dopuri temporare. Am aceeasi problema ca a ta si la recomandarea medicului dermatolog, mi-am cumparat Odaban spray. Nu marca in sine conteaza (in acest moment exista mai multe pe piata care se adreseaza persoanelor cu hiperhidroza), ci cantitatea de substanta activa, clorura de aluminiu hexahidratata, care se gaseste intr-un procent de 20 % (spre deosebire de antiperspirantele de larg consum care au maximum 8 %). Pot sa iti spun ca efectul este foarte bun. Initial am aplicat spray-ul asa cum scrie in prospect, cate un puf la fiecare axila, seara. Dar a usturat foarte tare. Asa ca am dat mai multe pufuri pe o bucata de vata si, apoi, cu ea, am aplicat pe axila. Si nu am mai avut nicio problema.
      Daca problema o reprezinta si mirosul, sarurile de aluminiu au efect indirect asupra lui. Ele reduc mediul umed in care se dezvolta bacteriile, astfel ca mai putine bacterii inseamna mai putin miros. Astfel ca, pe langa spray-ul folosit seara, eu ma dau ziua si cu un deodorant care contine substante antibacteriene, precum Triclosanul, care actioneaza direct asupra bacteriilor. Pot sa iti recomand tot ceea ce folosesc eu si anume, spray-urile Obsesie de la Farmec. S-ar putea sa existe si aici anumite marci care contin intr-o cantitate mai mare acesti compusi antimicrobieni, dar, deocamdata, nu cunosc.

Lasă un răspuns

