Macinici pentru pitici: Reteta mea de mucenici facuti in casa din ingrediente naturale

Pentru ca imi face placere sa le gatesc copiilor mei si pentru ca mai sunt doar doua zile pana pe 9 martie, cand se sarbatoresc Mucenicii, evident ca a venit momentul sa fac macinici de casa.

Am mai facut macinici in casa, dar asta pe vremea cand aveam doar un pitic pe inventar si mai mult timp la dispozitie. Asa ca am zis sa folosesc toata tehnologia din casa si sa duc traditia macinicilor mai departe. Chiar daca am baieti, nu fete, sper ca cei doi sa prinda drag de mancarurile facute in casa si poate sa ajute si ei la un moment dat. La mine nu merge vrajeala ca doar fetele gatesc, tatal meu este un bucatar desavarsit – spre exemplu.

Reteta de mucenici de casa

Primul lucru pe care il fac atunci cand vreau sa imi iasa o reteta ca atunci cand eram mica, este sa o sun pe bunica mea. De data aceasta, instructiunile au fost simple. Pentru coca de macinici muntenesti (asa cum li se zice), reteta este usoara: faina, apa si putina sare. Atat. Ce urmeaza?

Coca de mucenici de casa in aparatul de facut paine

Coca de mucenici de casa in aparatul de facut paine

Cantitatile merg mai mult dupa ochi: eu am pus aproximativ 500 grame de faina si un pahar de apa. Ca sa muncesc mai putin, am facut coca la aparatul de facut paine. Este un program de 15 minute care face paste de casa. Daca nu sunteti siguri de cantitati, se poate tine usa deschisa la masina de paine, pentru ca nu face cald, cum se intampla atunci cand faci aluatul de paine. Coca trebuie sa fie mai tare, sa nu se lipeasca deloc pe maini, asta ar fi conditia. Daca este prea moale, se mai poate adauga faina atunci cand este pe masa si se amesteca repede cu mana.

Dupa ce l-am scos din masina de facut paine, aluatul l-am intins pe masa. Pentru taiat, l-am pus pe un tocator de lemn, astfel incat sa nu zgarii masa cu aparatul de taiat. Noi avem o forma cu care fac macinicii de casa rotunzi. Este un aparat facut de bunicul meu de mult, pe vremea cand nu se gaseau tot felul de ustensile si accesorii la magazine. Cand il imprumut de la bunica mea, imi aduc aminte de copilarie. Mai avea ea si o rotita pentru saratele, dar s-a pierdut pe la mutari. Sper sa o recuperez intr-o zi.

Reteta mucenici de casa 02

Coca de mucenici de casa, inainte de taiere

Toata treaba nu dureaza mult in mod normal. Dar cand ai cate un copil sau altul atarnat de picioare este mult mai dificil. Nu cred ca ar fi durat mai mult de o ora daca eram singura in bucatarie. Dar la mine a fost cu cantec. Baiatul cel mare a participat si el si a taiat si cativa macinici. La aproape cinci ani poate sa ajute. Cel mic, de un an, a avut si el partea lui de coca pe care a plimbat-o prin toata casa fericit. A fost foarte incantat. Si noua ne dadea bunica noastra cate ceva de facut cand gatea ea, ca sa nu ne scoata cu scandal din bucatarie. La fel i-am facut si eu fericiti pe baieti dandu-le sarcini pe masura varstei.

Dupa ce am terminat productia de cerculete, nu le-am intins pe ziare prin bucatarie. De ce nu? Pentru ca nu mai exista loc sigur in casa si sigur se gasea vreun copil sa traga de ele. Noroc ca am aparat de deshidratat fructe si legume. Am pus frumusel mucinicii de casa pe tavi si am si dat drumul sa se usuce. Pana diseara, o sa fie totul gata.

Coca de mucenici de casa, taiata

Coca de mucenici de casa, taiata

Reteta de zeama pentru mucenicii de casa

Pentru zeama, pun apa la fiert. Nu este o cantitate fixa, ci in functie de cati macinici au iesit si de cat de mult va place zeama. Noi suntem fani zeama, asa ca punem multa apa. Dau apa in clocot cu niste coaja rasa de lamaie si portocala. Cand fierbe bine, varsam macinicii si ii lasam sa fiarba pana plutesc. Dupa, adaugam zahar, esenta de rom, nuca pisata si ce mai are fiecare pofta. Cand sunt gata de servit, se presara si niste scortisoara ca sa dea si mai mult gust. Toate cele se pun pe gustate, nu am cantitati precise. Pentru ca nu sunt asa de prietena cu zaharul in mod normal, de data aceasta ma rasfat si scap ceva mai mult, dar macar folosesc zahar brun.

Aparatul hand made pentru taierea cocai de mucenici. Aparatul este amintire de la bunicul meu

Aparatul hand made pentru taierea cocai de mucenici. Aparatul este amintire de la bunicul meu

Eu mananc de obicei macinici de trei ori pe zi: dimineata, la pranz si seara. Sunt mare fan macinici. Sper ca v-a placut acest articol scris pe mare fuga si sa apucati sa faceti in casa macinici si voi si sa ii savurati la fel de mult ca si noi.

Mucenicii de casa, in uscator (pe fast forward)

Mucenicii de casa, in uscator (pe fast forward)

Pofta buna si acum ma intorc la bucatarie.

2 gânduri despre „Macinici pentru pitici: Reteta mea de mucenici facuti in casa din ingrediente naturale

  1. Pingback: Echipa de bucatari in actiune. Cum am facut mucenici bio. | Jurnal Bio

  2. Foarte frumos cand participa strumfii.Mai greu cu toata casa infainata,dar ce mai conteaza.
    Ustensila asta care decupeaza cerculete o am si eu ,tot demult ,dar tin la ea,parca imi plac mai mult mucenicii facuti asa.Deja simt aroma cojii de lamaie,a scortisoarei si vaniliei,mmmm…….

Lasă un răspuns

