In ce fructe si legume gasim vitaminele esentiale pentru buna crestere a copiilor nostri

vitamine esentiale pentru copii

Toti cei care suntem parinti avem la un moment dat cunoscuta dilema: „Astazi ce mai gatim pentru cei mici?”. Pentru a asigura o alimentatie sanatoasa copiilor si pentru momentele similare cu cel de mai sus, mi-am creat lista alimentelor ce contin vitaminele esentiale pentru buna crestere a prichindeilor mei. Lista de mai jos a devenit de-a lungul timpul un document foarte util pentru mine, completat cu ajutorul mai multor surse de incredere, asa ca m-am gandit sa o impartasesc si cu voi:

Vitamina A – Esenţială pentru sistemul imunitar. Ajută la creșterea oaselor şi a dinților şi la sănătatea pielii si a parului.
Vitamina A este prezentă în: Alune, ardei gras verde, avocado, broccoli, caise, cartofi dulci, castane, fistic, lapte, mazăre, migdale, morcovi, nuci, oua, pepene galben, portocale, seminte de dovleac, seminte de floarea soarelui, spanac, sparanghel, tomate, varza.

Vitamina B1 – Menține o inima sănătoasă, contribuie la dezvoltarea mușchilor și a sistemului nervos.
Vitamina B1 este prezentă în: Avocado, cereale, mazăre, pepene verde, produse lactate.

Vitamina B2 – Pentru producția de celule roșii.
Vitamina B2 este prezentă în: Anghinare, ardei roșu, avocado, broccoli, carne, cartofii dulci, ciuperci, coacăze, dovleac, fasole, kiwi, mazare, ouă, paine din cereale integrale, patrunjel, produse lactate, salvie, spanac, sparanghel, varza de Bruxelles.

Vitamina B5 – Ajută la buna funcţionare a sistemului digestiv. Menţine pielea sănătoasă şi dezvoltă sistemul nervos.
Vitamina B5 este prezentă în: Alune, anghinare, ardei gras verde, avocado, banane, broccoli, căpșuni, carne de vită, cartofi dulci, cartofi, castane, ciuperci, dovleci, fasole, ficat, kiwi, lactate, mazăre, migdale, morcovi, oua, pepene galben, pepene verde piersici, porumb, rosii, sparanghel, varza.

Vitamina B6 – Ajută la crearea anticorpilor şi la formarea celulelor roşii.
Vitamina B6 este prezentă în: Alune, avocado, banane, carne, cartofi, cereale integrale, faina de ovaz, fasole albă, mazare, morcovi, nuci, pepene verde roșii, soia.

Vitamina B9 – Ajută la producerea de celule rosii in sange, sprijină sistemul nervos.
Vitamina B9 este prezentă în: Alune, anghinare, ardei gras verde, avocado, banane, branza, broccoli, caju, capsuni, carne de pasăre, carne de porc, cartofi dulci, cartofi, castane, ceapa, cereale, ficat, fistic, kiwi, linte , mazăre, miel, migdale, morcovi, mure, orez brun, pepene galben, porumb, rosii, seminte de dovleac, seminte de floarea soarelui, spanac, sparanghel, suc de fructe, varza.

Vitamina B12 – Ajuta metabolismul și formarea de celule roșii din sânge.
Vitamina B12 este prezentă în: Carne, lactate, ouă.

Vitamina C – Excelent antioxidant, protejează ţesuturile împotriva radicalilor liberi. Foarte bun antiviral.
Vitamina C este prezentă în: Anghinare, ardei gras verde, avocado, banane, broccoli, capsuni, cartofi dulci, cartofi, castravete, ceapa, ciuperci, conopidă, fasole, fructe de padure, kiwi, lămâi, mazare, mere, morcovi, pepene galben, pepene verde piersici, portocale, porumb, rosii, spanac, sparanghel, struguri, suc de fructe, varza.

Vitamina D – Ajuta la cresterea oaselor si a dintilor sanatosi.
Vitamina D este prezentă în: Ciuperci, ficat, gălbenuș de ou, lapte, pește.

Vitamina E – Funcţionează ca antioxidant, ajută la crearea de celule roșii în sânge.
Vitamina E este prezentă în: Arahide, banane, carne, kiwi, legume mere, migdale, mure, seminte de floarea soarelui

Vitamina K – Ajuta la coagularea sangelui; regleaza nivelul de calciu din sânge.
Vitamina K este prezentă în: Alune, broccoli, caju, castane, spanac, varză.

Sper sa va fie utila aceasta lista a vitaminelor esentiale pentru copii si a alimentelor in care le gasiti. Daca aveti intrebari, observatii sau nelamuriri, va rog sa comentati mai jos! Multumesc!

7 gânduri despre „In ce fructe si legume gasim vitaminele esentiale pentru buna crestere a copiilor nostri

  1. DA<este foarte adevarat ca aportul de vitamine in mare masura il gasim in fructe de tut felul. Dar eu consider ca prea repede am uitat de ale noastre care sunt mai nici ,uneori mai stricate dar mai sanatoase . Am cam uitat cu totii de unde am plecat si sa mai trecem pe la tara ,,ca,de munca e grea ,dar sacosile pline nu sunt grele?Si mai consider ca vitamine ne trebuiesc la toti de orice viirsta!

    • Ma bucur ca ti s-a parut interesant. Pentru saptamana viitoare pregatesc un articol despre legumele si fructele care contin cele mai multe minerale. Te astept sa il comentam si pe acela.

  2. Pingback: In ce fructe si legume gasim MINERALELE esentiale pentru buna crestere a copiilor nostri | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s