Adevar sau fictiune? Realitate sau basm? Care mai sunt promisiunile de vanzare ale producatorilor de cosmetice pentru copii la inceput de 2013

pinochioConsumatorilor le place sa fie mintiti sau sunt atat de cinici incat nu-i mai intereseaza nimic la cumparaturi si pun in cos primul lucru care le pica in mana. Ca doar nu crede cineva cu adevarat „claim”-urile producatorilor de cosmetice (sa zicem cele pentru copii), asa cum sunt ele scrise foarte vizibil pe etichete.

Eu de mult nu ma mai uitasem ce cosmetice non-bio pentru copii se gasesc in farmacii sau in super-market-uri. Eu cumpar cosmetice bio online, sau din magazine cu produse bio atent selectionate. Dar acum cateva zile m-am oprit intamplator la raionul de cosmetice non-bio pentru copii din Mega Image. Treceam pe acolo, cand mi-a atras atentia un text scris pe un produs pentru copii. M-am oprit si am citit toate etichetele. Iata ce promisiuni de marketing imi amintesc ca mi-au atras atentia:

Ingrijire delicata, Testat clinic, Extra delicat, Reduce riscul aparitiei alergiilor, Dezvoltat in colaborare cu medici dermatologi, Dovedit ca imbunatateste somnul copiilor, Calitate Made in Germany, Skin sensitive, Relaxant, Testat sub control dermatologic, Fara alergeni.

Sunt ori promisiuni vagi, care nu inseamna nimic, ori ne jignesc inteligenta, ori nu au nicio acoperire in fapte, nu credeti?

Din ce stiu, piata produselor cosmetice este slab reglementata. Atata timp cat nu este mancare, ai voie spre exemplu sa spui ca orice produs este bio, chiar daca el nu este. La fel si cu promisiunile de beneficii, nu exista limita legala. Va rog sa ma contraziceti daca nu este asa. Cosmeticele acestea de hyper-market sunt precum politicienii, care ne promit in campania electorala tot ce vrem sa auzim: „eradicarea coruptiei”, „dublarea veniturilor” samd.

Dar de fapt si McDonalds se pozitioneaza ca furnizor de mancare sanatoasa, proaspata si buna, asa nu ar trebui sa ne mai mire nimic.

Poate este cineva printre voi care sa stie mai bine: verifica vreo autoritate promisiunile de vanzare din industria cosmetica, asa cum sunt cele de mai sus? Voua ce alte „claim”-uri ale producatorilor de cosmetice vi s-au parut jenante?

Anunțuri

4 gânduri despre „Adevar sau fictiune? Realitate sau basm? Care mai sunt promisiunile de vanzare ale producatorilor de cosmetice pentru copii la inceput de 2013

  1. nu cred ca verifica nimeni la noi,ne ramane decat sa citim cu atentie lista ingredientelor (eu asa fac, le caut pe toate pe google),mai ales pentru copii. claim-urile cele mai jenante mi se par cele cu „natural” si cand intorci samponul sau crema si te uiti la ingrediente, ti se face rau de cate chimicale contine:(
    sunt sigura ca multi au vazut videoclipul asta, dar merita revizionat de mai multe ori!

  2. Mesajele publicitare de pe produsele cosmetice se adreseaza unor animale care iau decizia de cumparare si aleg intre mai multe branduri instant, in doar 3 secunde. Mi se pare ca beneficiile promise in reclamele din revistele de beauty sunt formulate mult mai bine, mai pentru niste oameni normali. Desi sunt tot mincinoase…

  3. hai sa-ti dau si eu cateva minciuni: „produs pe baza de extrase de plante”, „fara chimicale”, „100% natural”, si cand te uiti pe lista de ingrediente este jale, colcaie de parabeni si alte pericole. nici „hypoalergenic”, nici „ph echilibrat” nu inseamna nimic pe eticheta de cosmetice

  4. Nu reglementeaza nicio lege reclama mincinoasa (in majoritatea cazurilor acesta fiind un pleonasm), daca ar face-o nu ar mai exista reclama in sine. Tine de consumator sa aleaga si sa se informeze. Iar alegerea se face, in primul rand, in majoritatea cazurilor, dupa pret. Diferenta in alegerea produsului dintre produsele cu pret asemanator o face reclama cea mai sforaitoare.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s