Aventurile unui mic producator de gemuri bio in lumea comertului modern

Ce spuneti despre povestea aceasta: O batranica s-a apucat de productia de gem bio – de capsuni si cirese. Cei trei nepoti ai doamnei, incantati de gustul delicios al gemului, decid sa-si ajute bunica sa-si creasca veniturile, asa ca incearca pe cont propriu sa gaseasca distribuitori pentru gemul ei.

Un proprietar de magazin din mall, incantat si el de gustul minunat al gemului, le cere sa livreze cantitati foarte mari, pentru a fi listati in intreaga retea de magazine. Copiii nu pot promite acest lucru, asa ca refuza. Apoi merg la un proprietar de fabrica de gemuri, cu care sa intre in parteneriat: sa produca si gemuri bio, cu brandul bunicii lor, dar folosind unitatile de productie ale fabricii. Omul de afaceri este de acord, cu cateva „mici” schimbari: gemul sa nu fie bio, pretul sa fie mult mai mic, iar brandul bunicii sa fie refacut, pentru a deveni mai atractiv catre noua generatie. Bunica sa fie fotografiata pe eticheta borcanului avand o freza moderna si machiaj strident. Cei trei copii refuza modificarile propuse, pentru ca altereaza complet ideea lor originala, asa ca pleaca.

Cum gasesti un magazine in care sa-ti distribui produsele bio?

Cum gasesti un magazin in care sa-ti distribui produsele bio?

Norocul baietilor ca au o discutie lamuritoare cu bunica lor, care le explica faptul ca nu are nevoie sa-si mareasca veniturile si ca nu vrea sa-si vanda produsele prin magazine. Asa ca afacerea cu produse bio este anulata, iar gemurile raman doar pe masa nepotilor.

Aveti vreo idee unde s-a petrecut intamplarea de mai sus? Va las sa va ganditi cateva minute…

Gata? Am extras intamplarea de mai sus dintr-o revista Donald Duck aparuta recent la noi, pe care am cumparat-o intamplator si i-am citit-o baiatului meu. Cei trei nepoti din poveste sunt chiar nepotii lui Huey, Dewey si Louie, iar batranica este bunica Duck.

V-am spus si voua povestea pentru ca mi se pare ca ridica unele probleme interesante, despre care nu scrie niciun ziar serios din Romania:

  • Avem un mic producator de produse bio foarte bune, care incearca sa-si gaseasca distribuitori.
  • Lantul de magazine de mall valideaza produsele din punctul de vedere al calitatii si al pretului, dar este interesat de o cantitate foarte mare, pentru a aproviziona simultan toate magazinele. Producatorul bio nu-si poate extinde productia, nu poate face fata cerintelor de aprovizionare constanta ale retailer-ului, asa ca afacerea cade.
  • Diretorului general de la marele producator de gemuri din oras i-ar placea plusul de prestigiu adus de intrarea brandului bunicii in portofoliul sau de branduri. I-ar placea sa se asocieze cu un producator autentic pentru ca stie ca asta „se vinde”.
  • Dar pe el doar brandul il intereseaza: nu vrea sa produca bio, ci foarte ieftin. El reprezinta tipologia clasica a falsilor producatori de alimente bio sau traditionale, interesati doar de eticheta atractiva, nu de produs.
  • Pana la urma, micul producator bio renunta la planurile de business si savureaza gemul in familie.

Voi ce credeti, este plauzibila povestea? Asa se intampla cu producatorii bio foarte mici?

Anunțuri

2 gânduri despre „Aventurile unui mic producator de gemuri bio in lumea comertului modern

  1. După câte știu eu legislația din România, bunica poate vinde gemuri direct consumatorului (de exemplu la tarabă în piață). Dacă vrea să vândă unui distribuitor trebuie să își facă firmă, să ia autorizație sanitar-veterinară și deci să investească $$$ într-o unitate de producție care să treacă de criteriile (europene) de siguranță alimentară.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s