Quinoa: retete simple si rapide pentru micul dejul al copiilor. Plus cateva beneficii

Ati mancat vreodata quinoa? Daca nu, va recomand sa incercati!

reteta quinoa mic dejun copii 01

Semintele de quinoa sunt originare din zona muntilor Anzi Cordilieri, adica din Bolivia, Columbia, Ecuador si Peru. Alaturi de porumb si cartof, quinoa era un aliment de baza al populatiei Inca, ceva de genul „Mama tuturor Cerealelor„, sau „Aurul Incasilor„.

De ce? In primul rand quinoa contine mai multe proteine decat oricare alte cereale. Dupa cum am citit pe punga de acasa, continutul de proteine este de 14 grame la 100 de grame de quinoa. Orezul – pentru comparatie – are doar 9 grame de proteine la aceeasi cantitate de referinta.

Apoi quinoa furnizeaza aminoacizii necesari organismului, fiind o proteina completa. Contine mai multe fibre decat multe alimente existente. Si stim cu totii cat de importante sunt fibrele pentru digestie, pentru reducerea presiunii arteriale si pentru scaderea colesterolului. Quinoa contine si fier, substanta importanta pentru sanatatea celulelor rosii, contine lizina si este bogat in magneziu. Razboinicii Inca mancau quinoa cu regularitate, pentru a se energiza.

Proprietatile nutritionale excelente recomanda quinoa ca aliment ideal pentru copii. Quinoa are un gust delicios, o aroma foarte placuta, lucru confirmat si de baietii mei.

Pana acum, mi-am cumparat doar quinoa bio, de la magazinul online Biobunatati.ro. O punga de 500 de grame costa 21 de lei. Quinoa cumparata de mine este din Bolivia. Acest lucru imi naste unele semne de intrebare: este eficient pentru planeta noastra sa ne cumparam alimente produse la 12.000 de kilometri distanta? Ma rog, quinoa puteti gasi in mai multe magazine din Romania.

De ce mic dejun din quinoa?

O data la cateva zile, pregatesc baietilor mei quinoa la micul dejun, conform unei retete simple si rapide. Am trei motive pentru care din cand in cand le fac quinoa:

1. Excelentele proprietati nutritive ale quinoa, expuse mai sus.
2. Ne place gustul aromat al quinoa, care nu seamana cu nimic altceva. Baiatul cel mare chiar ma mai intreaba periodic „cand facem quinoa”.
3. Eu evit monotonia, inclusiv pe cea culinara. Asa ca nu vreau sa li se acreasca voinicilor mei de cereale cu lapte si lapte cu miere in fiecare dimineata.

Iata reteta de mic dejun quinoa pentru doi copii:

reteta quinoa mic dejun copii 031. Turnati quinoa intr-o canuta goala de cafea, pana o umpleti aproape de varf – aproximativ 100 de grame. Spalati quinoa cu apa turnata la jet slab.

2. Intr-o oala de mici dimensiuni, turnati quinoa din canuta si adaugati doua canute de apa. Aceasta este proportia cea mai buna: o masura quinoa si doua masuri apa. Puneti oala pe foc.

3. Intocmai ca orezul, si quinoa „suge” apa din oala. Fierbeti compozitia pana cand bobitele se maresc, pana devin transparente. Ajustati cantitatea de apa: daca este prea putina – mai adaugati pe parcurs, daca este prea multa – lasati sa se evapore. Eu mai mult de 15 minute nu le-am lasat pe foc.

reteta quinoa mic dejun copii 024. Direct in oala, radeti doua mere peste quinoa si adaugati scortisoara si vanilie, dupa gust.

5. Micul dejun quinoa este acum gata de servire dupa ce se raceste putin. Va garantez ca doi copii se satura din cantitatea preparata conform retetei de mai sus!

Finaluri alternative. Retetea mea de quinoa poate avea mai multe finaluri, la fel de apetisante. In loc de apa, puteti folosi lapte pentru a fierbe quinoa. La fel, in loc de mere puteti rade pere, mango sau alte fructe zemoase. Sau poate nu adaugati nicio fructa, ci doar un indulcitor: miere, sirop de agave sau altceva.

reteta quinoa mic dejun copii 04Oricum, sunt sigura ca exista multe alte retete interesante de quinoa la mic dejun. Voi ati incercat vreodata acest aliment delicios?

17 gânduri despre „Quinoa: retete simple si rapide pentru micul dejul al copiilor. Plus cateva beneficii

  1. Îmi place mult de tot quinoa, dar de obicei aleg varianta sărată🙂 Quinoa cu linte fiartă, păstăi la grătar, plus condimente, susan, zeamă de lămâie şi ulei de măsline. De-li-cios!
    Mi-a mai spus cineva de quinoa fiartă în lapte, dar uite că tot n-am încercat.

  2. Multumesc pt idei, eu nu am stiu cum sa le spal bine ca a ramas ceva nisip. Sper ca data viitoare cand o sa mai gatesc quinoa sa nu-mi aduc aminte de „prima experienta”.

  3. Pingback: Tapioca: reteta simpla si delicioasa pentru micul dejun al copiilor si adultilor. Articol cu beneficii incluse | Jurnal Bio

  4. legat de fierbere – intr-o emisiune culinara la tv spunea ca quinoa se introduce in apa deja fierbinte, si nu rece (la fel ca si cus-cus)

  5. Quinoa este proteina deci nu se combina doar cu legume, nu cu carne nici lapte, iar fructele se stie bine ca fermenteaza in stomac daca nu le mananci cu jumate de ora inaintea mesei sau la 2-3ore dupa masa, deci sincer asteptam sa vad vre-o reteta interesanta intr-o combinatie corecta, poate este delicioasa nu spun, dar nu cred ca si buna pt stomac.

  6. Mulțumesc pentru articol! O idee foarte buna pentru micul dejun. E gătesc quinoa cu un amestec de legume și iese delicioasa.
    Pe curând!

  7. Eu fac chiftele vegane cu quinoa, care ies delicioase, si o mai pus si la supe( alaturi de linte), sau chiar facem couscous vegetarian din el. Si la micul dejun l am incercat, o crema gen lapte cu „orez de quinoa” este deicioasa!
    Natalia

  8. Pingback: Top 12 cele mai citite articole Jurnal Bio in anul 2013 | Jurnal Bio

  9. Am gasit o reteta f gustoasa intr-o revista germana: salata de quinoa cu legume la cuptor, curmale si dressing din suc de portocala, lamaie si ulei de masline. Legumele la cuptor le-am condimentat cu seminte de fenicul, chimion, chili si usturoi. O combinatie foarte interesanta, dulce-acrisoara-iute. Ciudat, dar mie mi-a placut foarte mult. Quinoa si condimentele le-am cumparat de la http://www.biocarmen.ro

Lasă un răspuns

