Zacusca de Topoloveni: gustul nobil de care nu te mai saturi, mai ales in perioada de post. Cat costa si din ce legume romanesti este produsa

zacusca de topoloveni 05

Cititorii mei sunt mai inteligenti si mai informati decat mine, asta este clar. In cursa mea pentru a gasi cea mai buna zacusca traditionala disponibila pe piata, v-am povestit despre modul de preparare a trei sortimente de zacusca cumparate de la un targ de produse traditionale de la Muzeul Taranului Roman. In comentariile acelui articol, Andra :), autoarea excelentului blog Zambet si Sanatate mi-a oferit un pont, sa incerc si zacusca de Topoloveni, pentru ca „e foarte buna, o ador”. Si cum mie imi place intotdeauna sa testez lucruri noi, nu am avut liniste pana nu am intrat in posesia unui borcan de zacusca de Topoloveni.

Ce gust are zacusca de Topoloveni?
Zacusca de Topoloveni este singura zacusca disponibila in comert (de cumparat la borcan) pe care nu mi-ar fi rusine sa o servesc musafirilor mei si sa pretind ca eu am facut-o, ba chiar as fi mandra de laudele lor. De mai multi ani, si eu produc in fiecare toamna zacusca de casa, dupa o reteta proprie. Am borcane frumos aranjate, pe care le-am oferit si cadou, in cadrul unor cosuri speciale. Toti prietenii mei stiu ca ii servesc doar cu cea mai gustoasa zacusca, cea facuta de mine – ca nu le-as pune pe masa zacusca industriala de hypermarket.

zacusca de topoloveni 01Dar gratie gustului foarte bun – fin si plin de personalitate – al zacuștei de Topoloveni, nu as ezita nicio secunda sa le zic prietenilor mei ca eu am facut-o. 🙂

Gustul delicios este dat de ingredientele de calitate. Chiar se simte aroma de ardei bine copt sau de vanata buna romaneasca. Consistenta legumelor este cea potrivita, nici prea groasa, nici prea subtire. Ba chiar am gasit bucati maricele de ardei Kapia.

Evident ca zacusca de Topoloveni nu contine conservanti, aditivi alimentari sau E-uri. Lista de ingrediente este foarte clara: vinete coapte (60%), ardei Kapia, rosii, ceapa, morcov, ulei, sare si condimente. Si ce idee interesanta mi-a oferit aceasta lista de ingrediente: sa adaug si eu morcovi in zacusca de la toamna viitoare, pentru ca din cand in cand este bine sa-ti imbunatatesti reteta.

Cat costa zacusca de Topoloveni?
zacusca de topoloveni 03Mult! Costa chiar mult, dupa parerea mea. Am vazut in Mega Image ca un borcan de doar 210 grame costa 11 lei. Cu acesti bani, in vara, cumparam 4 kilograme de vinete, plus 2 de ardei, plus 1 de rosii, plus 1 kilogram de ceapa. Si cata zacusca imi iesea din aceste ingrediente…

O comparatie care nu-si are nici un sens este cea dintre zacusca de Topoloveni si toate acele zacuște de duzina, produse industrial din ingrediente de tip „concentrat de legume”. Eu am numit acele produse ca fiind „purtatoare abuzive de eticheta pe care scrie <<zacusca>>” , intr-un alt articol. Prea fade, prea arse, prea picante, prea sterse, prea pisate – am gasit multe situatii in acele borcane pline cu pasta de legume pe care scrie „zacusca”. Evident ca sunt si mult mai ieftine. Un borcan de 390 de grame costa 3,3 lei (kilogramul iese aproximativ 10 lei), iar la Topoloveni borcanul de 210 grame costa 10 lei (kilogramul iese de 5 ori mai scump – aproximativ 50 de lei). Dar in mod evident, prefer sa cumpar un borcanas de zacusca de Topoloveni, decat 10 de zacusca industriala.

Magiun si zacusca de Topoloveni
Zacusca de Topoloveni este produsa de aceeasi firma care produce si magiunul de Topoloveni: Sonimpex Serv Com. Compania este furnizor oficial al Casei Regale a Romaniei. Cu Diana Stanciulov, cea care conduce compania Sonimpex Serv Com, am avut o discutie foarte interesanta, publicata pe Jurnal Bio.

V-am spus eu la inceput ca Jurnal Bio are cititori mai inteligenti decat mine? Thx, Andra:). Si spuneam eu in titlu ca zacusca de Topoloveni este fix potrivita pentru perioada postului, dar de fapt va innobila cele mai pretentioase mese de Craciun sau de Revelion.

Acum spuneti-mi, va rog: ce alte sortimente de zacusca gustoasa imi recomandati?

zacusca de topoloveni 04

6 gânduri despre „Zacusca de Topoloveni: gustul nobil de care nu te mai saturi, mai ales in perioada de post. Cat costa si din ce legume romanesti este produsa

  1. Nu am luat de la Topoloveni pana acum.
    Imi place cea produsa de Mega Image. 🙂 Am incercat si alte variante bio/producatori locali, insa nici una nu mi s-a parut la fel de gustoasa.

Lasă un răspuns

