Despre cosmetice bio, etichete, copii, afaceri in Romania si alte bucurii. Interviu cu Mihaela Dumitrescu, proprietara magazinului online de cosmetice bio Seebio

Seebio.ro este un magazin tanar de cosmetice bio, dar extrem activ, astfel ca ne lasa impresia ca il stim demult, ca ne-am familiarizat deja cu el. Dar de unde vine aceasta energie? De la proprietara magazinului, Mihaela Dumitrescu. Merita mentionat ca ea nu a evitat nicio intrebare adresata de Jurnal Bio pentru interviu. Enjoy reading!

Jurnal Bio: Spune-ne in primul rand cu ce te ocupai inainte sa infiintezi magazinul online Seebio si ce anume te-a determinat sa intri in acest businesss.

Mihaela Dumitrescu: Ca si background, eu sunt om de marketing. Am lucrat in domeniul pharma pentru branduri mari, si de aici microbul, as spune. Toate acestea, mixate cu nevoia reala de a scapa de tot ceea ce este sintetic si toxic in cosmetice si in hrana de zi cu zi. Si pentru ca la cei 35 de ani ai mei au inceput sa se vada unele efecte nefaste – iritatii, alergii in zona ochilor etc. Si nu mai zic ca in calitate de mama nu imi venea sa o dau pe fiica mea Tea cu toate cosmeticele pe care le gasesti in supermarket langa carne, legume etc. – cosmetice de cos le-as spune.

Si fiind atenta la ceea ce scria pe etichete, ma cam speriam ce produse “minunate” incearca sa ne vanda in reviste. Cand te uiti la ce e pe eticheta, te gandesti de doua ori inainte sa iei o decizie… Deci o nevoie, o pasiune care s-a concretizat intr-un magazin online. Daca piata de alimente bio este “vizibila”, as spune ca si in acest domeniu al cosmeticelor exista potential, dar trebuie comunicat si explicat de ce nu parabeni, de ce nu SLS si alte minunatii – lucru pe care vad ca ai inceput sa-l faci si tu pe Jurnal Bio.

Si microbul cu e-commerce este prezent, pentru ca am fost printre primii oameni care au lucrat in domeniul comertului online, in primul magazine mare: emania.ro.

Jurnal Bio: Cum ai invatat piata produselor bio?

Mihaela Dumitrescu, proprietara magazinului online de produse bio Seebio (click pe fotografie pt a o mari)

Mihaela Dumitrescu: Am studiat oferta existenta in piata, oferta diversificata in mediul online dar de la inceput am observat lipsa de comunicare, de promovare la consumator, in care sa vii si sa explici de ce cosmetice bio, de ce brandul X, de ce orice produs cosmetic bio are nevoie de o certificare si nu e suficient sa scrie mare si colorat pe ambalaj BIO. Consumatorul roman are nevoie de aceste informatii pentru a avea incredere in cosmeticele bio si pentru a putea lua cea mai buna decizie in ceea ce-l priveste.

Inainte sa lansez acest business, aceasta pasiune, am discutat si am analizat oferta de la furnizori externi, producatori (ne-am focusat pe pietele cele mai mari din Europa – Germania, Franta etc.), am testat diverse produse si am ales doar ceea ce ne-a placut foarte mult (in materie de ingrediente, efecte, imagine si pozitie in piata respectiva),  tot ce e certificat de organisme recunoscute international (aceasta este una din conditii). Am fost la Nurenberg la cel mai mare targ din Europa, Biofach, care te fascineaza prin tot ce vezi acolo – de la mancare, haine, materiale promotionale, vinuri si pana la cosmetice.

Jurnal Bio: In momentul in care ai decis sa lansezi un magazin online de produse bio, toti prietenii tai te-au incurajat, sau ai intalnit si sceptici care nu cred in acest gen de produse?

Mihaela Dumitrescu: Multe persoane cu care am discutat si le-am povestit au fost fascinate de idee si chiar au spus ca este nevoie de o dezvoltare a acestei piete; este un domeniu de nisa in care trebuie investit si in care trebuie “lucrat” foarte mult la partea de educatie si va fi greu… Dar feedback-ul a fost pozitiv.

Jurnal Bio: Cum testezi ce branduri sa aduci in magazinul tau?

Mihaela Dumitrescu: Lista de ingrediente este esentiala, concentratiile de substante active (sa nu fie in coada listei…), tipul de conservanti naturali folositi (de exemplu Martina Gebhardt foloseste ca si conservanti aurul si argintul – pentru ca e clar ca trebuie sa existe ceva care sa tina produsul in viata), certificarea si inregistrarea produsului la institutia care acrediteaza BIO in tara respectiva si nu in ultimul rand termenul de viata (care spune multe). Sunt unele produse asa zis bio, care au termen de viata de 3-4 ani… ar trebui sa ne punem un semn de intrebare referitor la acele produse. Si evident ca testez si eu minimum o luna, prin rotatie, anumite produse.

Jurnal Bio: Martina Gebhardt, brandul tau de cosmetice bio certificate Demeter, a fost subiectul unui articol foarte citit pe Jurnal Bio. Cum ai ajuns sa il aduci in magazinul tau?

Mihaela Dumitrescu: Brandul Martina mi-a facut cu ochiul de mult, il testasem si eram deja fanul lor, pentru ca produsele sunt foarte bune si ingredientele de asemenea, dar nu-l gaseam in Romania. Mi-a placut ca au o gama foarte diversificata pentru toate tipurile de ten, au si produse pentru copii si pentru barbati, sunt un brand cu o istorie in spate in piata din Germania, sunt un brand certificat DEMETER. Si nu in ultimul rand, marea parte a produselor lor au trecut prin tot felul de testari si ani la rand au fost premiate. Si stim cu totii ca in Germania strictetea si rigurozitatea lor isi spun cuvantul.

Si uite asa, treptat-treptat, am inceput sa aducem toate brandurile pe care le avem acum pe site si in continuare suntem in proces de testare a diverselor branduri pe care vrem sa le avem in magazinul nostru de cosmetice bio.

Jurnal Bio: Daca nu intrai in domeniul bio, ce alt business ai fi inceput?

Mihaela Dumitrescu: FMCG, dar abordarea lanturilor gen Cora, Auchan etc (care sunt un canal de vanzare important) era si este foarte, foarte dificila si am pus in balanta si acest aspect.

Tea impreuna cu mama ei, Mihaela Dumitrescu (click pe fotografie pentru a o mari)

Jurnal Bio: Seebio are si showroom?

Mihaela Dumitrescu: Nu, nu avem showroom. Alegerea noastra a fost sa avem un coverage national si sa punem la dispozitia tuturor, intr-un mod cat mai friendly, intr-un design placut si inspirational as spune, oferta noastra de cosmetice bio. Site-ul il vedem si l-am construit astfel incat sa fie mai mult decat un magazin, sa fie o shopping experience asa cum am vazut noi si in Germania, sa afli lucruri care te intereseaza referitoare la anumite ingrediente, sa afli mai multe despre brandurile pe care le avem (pe blog-ul nostru si pe pagina de facebook). Intotdeauna avem un produs bio al zilei, ce beneficiaza de o oferta speciala, saptamanal avem promotii si pachete promo si newsletter in care anuntam aceste lucruri. Si pentru ca stim despre consumatori ca vor sa vada live produsele, suntem prezenti in magazinele Naturalia, in Planteea si in Ki-Life. Si mai urmeaza si altele.

Jurnal Bio: Cand ai folosit ultima oara un produs cosmetic non-bio? Care a fost acela?

Mihaela Dumitrescu: Cred ca acum doi ani am folosit un dermato-cosmetic din farmacii – era un demachiant, care a avut viata scurta de bun ce era… La prima utilizare m-au usturat ochii cumplit si am facut si iritatii (cu toate ca era recomandat si pentru zona ochilor). Cam aceasta a fost ultima incercare …

Jurnal Bio: Cum iti imaginezi piata produselor bio peste cinci ani?

Mihaela Dumitrescu: Cu siguranta este o piata de nisa care va creste, intrucat consumatorul roman, datorita informatiilor aparute in ultima vreme, incepe sa inteleag de ce anumite lucruri ne fac rau in cosmeticele de masa si ca exista variante, optiuni bio, organice. Asa cum in Germania, care este cea mai mare piata de bio, piata de cosmetice bio a crescut prin dezvoltarea retelelor de magazine dar si a domeniului online, cred ca si in Romania se va intampla la fel.

Jurnal Bio: Esti femeie si mama, ca sa folosesc un cliseu. 🙂 Recomanda-ne din experienta ta personala doua produse speciale, unul pentru mame si unul pentru copii.

Mihaela Dumitrescu: Un produs pe care eu il iubesc este Crema BIO contur ochi anti-aging, pe baza de unt de shea, avocado si ulei de masline, certificata DEMETER pentru ca imi rezolva partea de hidratare pentru zona sensibila a ochilor si trebuie sa recunosc ca ma ajuta si pe partea de riduri fine care au aparut in aceasta zona. Pentru fiica mea Tea folosesc uleiul de masaj ce joaca rolul de “joaca de dupa baitza”, cand Tea savureaza momentul si cred ca si pielea ei.

Jurnal Bio: Deci, cand ai lansat magazinul Seebio? 🙂

Mihaela Dumitrescu: In aprilie 2012

Multumim si mult succes!

Cosmeticele bio Martina Gebhardt

13 gânduri despre „Despre cosmetice bio, etichete, copii, afaceri in Romania si alte bucurii. Interviu cu Mihaela Dumitrescu, proprietara magazinului online de cosmetice bio Seebio

  1. Da este o crema bio foarte buna pe care eu personal o folosesc si o recomand. Si pentru ca am avut o oferta cu o reducere de 12% pentru cosmeticele bio Martina Gebhardt cred ca o putem continua pana la finalul acestei saptamani – 18.nov inclusiv. Tot ce trebuie facut este sa precizati in comanda „Jurnal Bio” si discountul va fi aplicat la procesarea comenzii.

    • Buna Iuliana, gama de cosmetice bio Martina Gebhardt o poti gasi in Bucuresti in magazinele Naturalia din zona Alba Iulia, Mosilor, Floreasca si Voluntari. De asemenea le poti gasi si in magazinele/farmaciile Planteea din Cora Lujerului si din Moghioros.
      Pentru adrese magazine Naturalia vezi http://www.naturalia.ro

Lasă un răspuns

