Cum arata un magazin bine aprovizionat cu produse bio: Hypermarket-ul Auchan are doua raioane bio, in care gasesti zeci de produse

Sincer, mă aşteptam să coste mai mult”, mi-a recunoscut o prietenă cu care mă plimbam printre raioanele cu produse bio de la hypermarket-ul Auchan. „Credeam că sunt mai scumpe produsele astea bio despre care mi-ai tot povestit”, a recunoscut ea. Ce a surprins-o şi mai mult a fost faptul că am întrebat vreo două-trei angajate Auchan despre produsele bio până să găsim pe cineva să ne îndrume spre raionul căutat. Şi de fapt nu este un singur raion, ci sunt două: unul cu produse alimentare bio cu termen lung de valabilitate, ce nu au nevoie de frigider şi un raion cu produse bio proaspete, ce trebuie păstrate la frigider. Ce am observat de la început a fost că nu doar doamnele de la Auchan nu găsesc raioanele bio, dar nici clienţii nu se înghesuie pe acolo.🙂 Este adevărat, am fost în jurul prânzului, într-o zi lucrătoare, dar nu am mai văzut pe cineva la raionul bio.

Şi este păcat, pentru că la Auchan au produse bio diverse şi la preţuri acceptabile, după cum spunea şi prietena mea. La ce mă refer? Pai la raionul de produse bio la temperatura camerei am gasit paste bio de 500 g la 7 lei, cafea bio macinata de 250 g la 30 lei, punga de 250 g de cereale bio costa 14 lei, lapte bio de soia 1 litru – 8 lei, miere bio 20 lei – borcanul de 250 grame. Brandurile disponibile sunt chiar ok: Bio AllGreen, Sanovita sau Solaris, in general produsele vin din Uniunea Europeana.

La frigider, sunt multe lactate bio proaspete disponibile in Auchan: iaurt, lapte, branza, cascaval – toate in mai multe sortimente, game si variante. Brandurile sunt cele cunoscute: Bio+, Dorna, Andechser, chiar ai de unde sa alegi etc.

Per total, cele doua pavilioane bio din Auchan au un aer civilizat, de magazin bine aprovizionat din strainatate. Nici nu sunt clienti sa te inghesui cu carutul de cumparaturi pe acolo, asa ca poti studia linisti produsele.

Produsele bio ocupa in Auchan spatiul pe care il merita tinand cont de interesul romanilor pentru astfel de produse. Ba chiar poate este prea extins, fata de cati cumparatori de produse bio am vazut in Auchan. De-acum, mingea este in terenul consumatorilor. Acestia au primit echipamentul necesar, au paleta potrivita – trebuie doar sa loveasca mingea. Ei vor alege daca o sa cumpere in continuare miere din China – spre exemplu, sau vor cauta o solutie sanatoasa.

A mai fost cineva să caute produse bio in Auchan? Ce alte observaţii aveţi?

25 de gânduri despre „Cum arata un magazin bine aprovizionat cu produse bio: Hypermarket-ul Auchan are doua raioane bio, in care gasesti zeci de produse

      • Cu ricotta am facut clatite (mai precis clatite cu ricotta si spanac) iar parmezanul il razuiesc peste paste, peste cartofi….. Parmezanul le place foarte mult copiilor mei, mie in general imi place branza moale.

      • Preturile din Auchan mi se par mai mici decat in magazinele Bio (imi pare rau ca nu am mai vazut malai (era 7 lei kg)). Semintele (in, dovleac, susan), bulionul din rosii, berea, sunt chiar foarte bune ca pret si vizitez lunar vreo trei magazine bio (Pukka, Naturalia, Ki-life) cu care fac comparatie. Imi mai place raionul de Bio de la DM (l-am decoperit de curand, inclusiv cosmeticele bio de la ALNATURA).
        Si apropo de Auchan. ultima oara cand am fost acum o saptamana, nu stiu ce m-a apucat sa ma uit si la raioanele de detergenti, servetele etc. Din fiecare au produse bio marca Auchan (solutie de sters geamul, solutie de curatat), ceea ce nu am observat insa, desi am citit etichetele de vreo cateva ori, este certificarea bio. Poate totusi nu le-am remarcat eu.🙂

      • @Daniela Popescu: esti un consumator de produse bio foarte informat, felicitari. Aceeasi senzatie de preturi bune fata de alte magazine am avut-o si eu in Auchan. Este adevarat ca atmosfera este mai impersonala, dar eu apreciez linistea si faptul ca nu te deranjeaza nimeni.

        Referitor la cosmeticele pe care scrie ca sunt bio, mi-ai dat o tema de studiu foarte interesanta, o sa ma uit si eu cand mai merg.

        Tu de obicei din ce tip de magazin iti cumperi cosmeticele?

      • Cumpar cosmetice din magazinele bio. Nu din aceleasi magazine tot timpul. Am mai comandat si de pe net unde oferta mi se pare mult mai mare. Apropo de cometice, am descoperit tot cautand pe google betisoare parfumate organice un alt magazin foarte frumos, care se afla vis-a-vis de hotel Lido si care are si site: http://www.bio-boutique.ro. De aici vreau sa incerc rujurile si fardurile ambalate in bambus, care mi-ai facut cu ochiul imediat ce am intrat in magazin.

      • Cosmeticele le cumpar din magazine Bio. Nu cumpar intotdeauna din acelasi magazin. Si mai le comand si pe internet unde oferta mi se pare mai mare decat in orice magazin organic pe care l-am vizitat. Apropo de magazine cu cosmetice, am descoperit de curand unul foarte frumos care are si site: http://www.bio-boutique.ro: se afla vis-a-vis de hotel Lido. Mi-au facut acolo cu ochiul rujurile si fardurile ambalate in bambus si pe care de abia astept sa le testez.:)

  1. Observatia mea este urmatoarea: vad ca ai recenzii la mai multe magazine din astea mari. Sa stii ca nu doar in Auchan sunt acum doua raioane, ci marea majoritate au asa. Articolele tale sunt vechi, reflecta situatia trecuta.

    • Excelent pretul! Ar fi un titlu bomba: ”produse bio care dispar de pe rafturile hypermarketurilor mai ceva ca ziarul libertatea de la chioscuri”.

      Am o curiozitate: de ce iei ciocolata bio si nu ciocolata normala. De ce ingredient te feresti? Multumesc!

      • Iti voi raspunde eu la aceasta intrebare (vad ca „lulu” nu a mai raspuns). Ciocolata bio ar trebui sa aiba toate ingredientele ecologice si sa nu contina e-uri (desi eu am mai vazut lecitina care este agreata in produsele ecologice.). Aici ar intra laptele praf si alte ingrediente: alune, migdale etc. De asemeanea cu mici exceptii (exp ciocolata lindt), ciocolata normala nevanduta este retrasa de pe piata, este topita si apoi repusa in vanzare. Ma astept ca ciocolata bio sa aiba alt regim desi nu stiu sigur nimic.

  2. in plus fata de cele 2 raioane distincte se mai gasesc produse bio varsate gen semintede floarea soarelui, de susan, de dovleac, tapioca, faina bio, mai aiu la raionul de oua un sortiment bio… si mai au aproape de bio …pui osenesc si oua de la bunici zic ei,
    crescute in mod traditional,…

    • Multumesc pentru completari, voi modifica articolul. ”Jurnalism interactiv” in adevaratul sens al cuvantului. Ai incercat vreodata ouale traditionale? Noi doar oua bio mancam, in special de la Mega Image si sunt foarte multumita de ele.

      • 🙂 eu din alea cumpar ca au pretul foarte apropiat cu cel al oualeor obisnuite, au grupa 1 si eu cel putin nu vad diferente intre ele dar ma bazez pe ce scrie pe cutie si anume ca : ouale obtinute de la gaini crescute dupa traditia bunicilor, hranite cu cereale si iarba naturala de pe campiile pecare zburda libere zilnic.
        Diferenta fata de cele bio ar fi tratamentele ce se fac la gaini…sau zau ca nu stiu…

  3. In general ma feresc de ce este artificial. Vreau ca ciocolata sa fie din 3 ingrediente: cacao, unt de cacao si zahar. Prefer zahar in anumite produse decat sa aiba alti indulcitori „criminali” precum aspartam, acesulfamul-K, sorbitol,etc.
    Legat de oua si eu luam de la Mega Image, dar acum am gasit in piata o batrinica care aduce de la tara. Sunt ok ouale bio din magazine dar mai bune sunt de la tara si parca arata altfel, sunt mai galbene (ma refer la galbenus). Oricum din cele obisnuite nu as lua. Si apropo de „produse bio care dispar de pe rafturile hypermarketurilor” sa stii ca si ouale bio la Mega se vad destul de repede.

    • Asa cum ai gasit tu un furnizor de oua de calitate, asa am gasit noi pe cineva care ne aduce lapte de la tara in fiecare saptamana. Fara nicio promovare (marketing :)), d-na aceasta si-a extins reteaua de clienti de la sine, din vorba in vorba, pentru ca este greu sa gasesti un furnizor de lapte de calitate, in care sa ai incredere. Luam 2 litri pe saptamana, dar nu ne ajunge, o sa marim cantitatea.

  4. Multa lume comenteaza de pret cand e vorba de produse bio sau variante mai sanatoase. Eu mi-am format o „lista” de alimente, de ex orez integral, paste integrale, oua bio sau de tara, miere din piata de la producator, malai bio, ciocolata bio, etc si nici macar nu stiu cat costa o punga de paste albe, orez alb sau malai obisnuit, pt ca pt mine nu-s o varianta, pt mine ele nici nu exista. Si chiar am gasit recent la Mega Image paste integrale, grecesti, cu 4.5lei, ceea ce mi se pare f ieftin, pana acum dadeam 8-10 lei pe o punga. Pt cineva care ia paste albe cu 2 lei poate fi scump dar eu prefer sa platesc acum pe un produs bun de calitate decat mai tarziu la doctor.

Lasă un răspuns

