20 de expozanti la pavilionul Indagra dedicat produselor bio. Ce mi-a placut si ce nu mi-a placut la targ

Cel mai mare targ al industriei alimentare din Romania are pavilion dedicat produselor bio romanesti”. Cum suna stirea aceasta? Excelent! Daca as pune acum punct acestui articol, el ar aduce o veste foarte buna cititorilor. Din pacate, nu totul este perfect si problemele vin din detalii: pavilionul bio din cadrul Indagra 2012 (Romexpo, 31 octombrie – 4 noiembrie) este amplasat la cea mai mare distanta fata de intrare dintre toate pavilioanele, nu este semnalizat vizitatorilor, nu a fost promovat suficient in media si poate fi greu de gasit chiar si pentru un vizitator care il cauta intens – cum as fi eu.

Asa se face ca in pavilionul bio de la Indagra erau cei mai putini vizitatori vineri la pranz. Dar eu sper ca lucrurile sa se imbunatateasca in weekend pentru expozantii de produse bio, inclusiv cu ajutorul acestui articol.🙂

Update: Din ce am inteles, sambata si duminica a fost foarte multa lume la Indagra, record de vizitatori. Si acest lucru s-a simtit inclusiv in pavilionul BIO Romania.

Dar cine sunt acesti expozanti si ce produse bio ofera ei?

Magazinul Naturalia are trei magazine in Bucuresti si se ocupa si de productie: produse de patiserie – cofetarie, paine ecologica si bauturi din cereale. I-ar sta bine o recenzie in lista mea de recenzii de magazine bio.  Oricum, despre magazinele Naturiala se vorbeste mult la Indagra, mai ales cand intrebi producatorii romani in ce magazine isi vand produsele.

Pentru fermierii din agricultura ecologica, distribuitorul Naturevo ofera diverse substante certificate. Am vazut ca de la ei se aprovizioneaza si prietenul nostru, dl. Dumbrava, de la ferma bio BioDumbrava.

Banuiesc eu ca activitatea principala a Asociatiei  BIO-Romania se desfasoara mai mult in strainatate, pentru ca la noi nu am inteles cu ce se ocupa. Si la Indagra aveau cel mai mare stand dintre toate de la targ, dar mai mult decat o brosurica foarte generala nu gaseai nimic.

Preturile borcanelor de miere certificata bio incepe de la 10 lei la producatorul Miresme – Stupina Camarasan din Bistrita. Au miere de salcam, de mana, de tei, de flori de munte, de zmeura, de flori de padure, miere cu capacele si cu propolis. Standul Miresme – Stupina Camarasan merita vizitat si pentru figurinele de ceara foarte interesant lucrate.

Despre organismul de certificare organica Austria Bio Garantie (ABG) am aflat in urma cu aproape doi ani direct de la doi producatori romani certificati: ferma Bio Dumbrava si producatorul de cosmetice bio Soap Mill. Intre timp, impreuna cu Dl. Damian Dragomir din conducerea ABG, am lansat o campanie de informare cu privire la pasii necesari certificarii bio . Au iesit articole foarte interesante, ce s-au bucurat de real succes. Am trecut la Indagra si pe la standul lor, pentru un schimb de impresii.

Una din primele recenzii de produse bio publicata pe Jurnal Bio a fost despre siropul bio produs de firma Tremot Dobre si Fii din Baicoi – Prahova. Produsele lor sunt foarte bune, doar din ingredientele care conteaza. Mi-am cumparat acum un sirop bio de zmeura cu miere de salcam si contine doua lucruri: pulpa de zmeura si miere de salcam. Stiu de mai demult ca firma aceasta exporta o mare parte din productie si ca nu prea participa la targuri la noi, asa ca ma bucur cand ii „prind” pe undeva.

La fel de „orientati spre export” sunt si producatorii de la firmele Rombio SRL din Dej (ciuperci, fructe si plante medicinale), Vladalex din Targu Mures (fructe, inclusiv rodii) si Ecofruct din Targu Mures (fructe si legume). Pliantele lor sunt in germana si engleza, pentru ca ei exporta o mare parte din productie. Noi, romanii, cumparam toate mizeriile de fructe si legume din supermarket, pentru ca nu stim sa apreciem calitatea.

Produsele din trandafiri ale doamnei Floarea Nicoleta Aspazia din Sibiu nu stiu cum sunt, dar ideea ei de business mi se pare foarte interesanta.

BioFach, cel mai mare targ mondial de produse bio, si-a stabilit „Tara Anului” la editia din 2013: Romania. Pentru cei care doresc sa mearga la targul BioFach din luna februarie 2013, ce va avea loc la Nurnberg – Germania, exista un stand in cadrul Indagra de unde pot afla toate informatiile necesare direct de la partenerii organizatorilor. De retinut ca in cadrul BioFach 2013, va exista si o sectiune dedicata produselor de ingrijire personala: Vivaness.

Dr. Avraham produce in Bucuresti mai multe sortimente de produse de panificatie: stixuri, covrigi si romburi certificate organic. Nu am cumparat nimic de la el, dar i-am gustat produsele si sunt bune. Este expozantul ale carui produse sunt disponibile pentru testare in cele mai multe locuri in cadrul targului. De incercat mai multe sortimente.

La standul producatorului de ceaiuri, condimente, sare, cafea si dulciuriSonnentor era cea mai mare coada… Coada la baut ceai oferit gratuit, dupa cum se vede intr-o fotografie din galerie. Scriu acest articol cu pliantul lor in fata, care nu doar ca arata foarte bine, dar miroase placut a ceai.

Bios SRL este reprezentanta in Romania a unui organism italienesc de certificare ecologica. Din ce am discutat cu cei de la stand, au o activitate interesanta la noi si au certificat mai multe ferme, inclusiv pe cei care distribuie oua bio in Mega Image.

Domeniile viticole Franco –Romane sunt primul producator de vin din strgurui bio certificati de la noi. Au urmatoarele sortimente de vinuri, produse in Judetul Buzau: Pinot Noir, Feteasca Neagra, Merlot, Riesling si Chardonnay. De la standul Domeniilor viticole Franco –Romane am aflat ca acum se certifica organic si vinul, nu doar strugurii din care este facut acesta.

La standul Paradisul Verde am gustat pentru prima oara branza tofu originala japoneza certificata organic. Are o textura deosebita, pe care nu am mai intalnit-o la branza tofu. Ti-era si mila cand vedeai unii vizitatori mai indrazneti ca infig mana in farfurie si iau cate 3-4 bucati pe care le mancau crezand ca e telemea. Oricum, la standul Paradisul Verde este foarte multa informatie utila pe metru patrat: carti, produse diverse, bannere, pliante etc.

Cei de la Via Naturalia mi-au acordat un interviu publicat in urma cu mai multe luni pe Jurnal Bio, despre magazinul lor de produse bio din Iasi.  La Indagra au venit cu multe produse interesante si incearca sa faca standul cat mai atractiv. Au avut si o tombola si am vazut ca incearca sa lamureasca toti vizitatorii cum e cu produsele bio. Temerare incercare!

Senator este un producator roman de vinuri, ce detine cea mai mare podgorie exploatata ecologic din sud-estul Europei – 245 de hectare. Pentru vinurile lor bio au creat branduri foarte interesante: Monser, Varius, Omnia, Senator Private Collection, Suav si Glia.

Bio Life prezinta la Indagra ceaiuri premium bio, produse in Turcia: de cimbru, de tei, albastru si de levantica. In mod cert si-au castigat locul pe lista mea de produse pe care le voi incerca in urmatoarea perioada.

Dulceata atat de gustoasa si aromata cum ofera Bunicu’ Serban nu am mai mancat de mult timp. Bunicu’ Serban este un producator de dulceturi, siropuri si sosuri care nu foloseste niciodata e-uri, aditivi, conservanti si coloranti. De la standul lui cumperi produse pe gustate. Borcanul de dulceata costa 18 lei, iar siropul 20 de lei. Totul, recomandat de Maestrul de gusturi, Serban Zilisteanu.

Producatorul Primagra din Arad vinde o catina superba la cutie (5 lei sau 10 lei), dar ofera si servicii de consultanta pentru cei vor sa inceapa sa cultive catina. Din ce am vazut, in trei ani de la infiintarea plantatiei de catina, obtineti o producie de fructe de toata frumusetea.

Miere certificata ecologica mai ofera si urmatorii producatori: Stupina Szasz din Harghita, EuroApicola din Constanta, Placerea Naturii din Valcea si Apimond, despre care am avut mai multe articole pe Jurnal Bio: serul pentru regenerarea parului si mierea bio de zmeura

Multi oameni amarati am vazut la pavilionul bio-Romania de la Indagra, care se bucurau de un ceai gratis, de o ciuperca congelata sau de o lingura de miere la degustare. Am vazut si carcotasi de profesie, cei care nu se multumesc sa nu cumpere de la standuri, ci le fac morala expozantilor. Am auzit expresii de genul: „de ce e doamna asa scump, cine o sa va cumpere?„, „e prea scump un borcan, o sa iasa kilogramul 1 milion” sau „n-o sa iti ia nimeni marfa la asa preturi„. Cand vezi combinatia de cumparatori saraci si cumparatori carcotasi, iti trebuie nervi tari sa ramai in business.🙂

15 gânduri despre „20 de expozanti la pavilionul Indagra dedicat produselor bio. Ce mi-a placut si ce nu mi-a placut la targ

  1. Pingback: Ce produse traditionale si bio vei gasi la targul Indagra 2012 de la Romexpo. Recenzie si galerie foto extinsa Jurnal Bio « Jurnal Bio

  2. In fiecare an e aceeasi problema cu pavilionul eco imposibil de gasit, zici ca-l fac in bataie de joc. Nici eu nu inteleg cu ce se ocupa Bio Romania, ultima data cand am avut de-a face cu ei erau reprezentati de o tanti pe care eu n-as fi angajat-o nici secretara, nu stia nimic.
    Cat despre ceaiurile gratis.. si la noi e coada la stand cand avem ceaiuri Sonnentor gratis, dar de cumparat nu cumpara nimeni, desi sunt pe departe cele mai bune. Criza, maica🙂

    • Olivia, hai sa iti zic ceva. Asociatia Bio Romania a cerut ”taxa de protectie” expozantilor bio de la indagra, in bani plus cadouri pentru o pseudotombola. Si la tejgheaua lor erau doua paparude pe dinafara.

  3. Am fost si eu la Indagra si mie se pare ca tu care ai scris articolul si voi care comentati nu prea stiti despre ce vorbiti. Ia sa vedeti cum este sa te duci cu o suma limita pe care sa poti sa o cheltui si sa vrei sa iei cat mai multe. Ce faci, te intorci acasa cu doua borcanele de gem bio sau incerci sa iei si gem, si sirop, si putina branza si sunca? Chiar daca nu sunt bio, dar te mai uiti la fata vanzatorului si incerci sa afli ceva de la el.

  4. Pingback: BioFach & Vivaness 2013, cel mai mare targ bio din lume, incepe saptamana viitoare in Germania. Romania este „Tara anului” « Jurnal Bio

  5. Pingback: Delicioasele gemuri Bunicu Serban, nascute din pasiunea si seriozitatea unei retete de familie | Jurnal Bio

  6. Citez din articol: „Noi, romanii, cumparam toate mizeriile de fructe si legume din supermarket, pentru ca nu stim sa apreciem calitatea” – un comentariu rautacios, facut de cineva care, nu cred ca stie ce inseamna cultura pomilor fructiferi. Dumneata ai idee cat de greu este sa obtii un mar, o pruna, o piersica, fara viermi, fara sa folosesti insecticidele chimice? Un insecticid de sinteza (chimic) costa 3 lei fiola de aproximativ 2ml, care se amesteca cu 10l de apa si se stropesc pomii. Un insecticid ecologic, pe care il folosesti in agricultura ecologica, costa de vreo 10 ori mai mult. Si uite asa ajunge kg de mere obtinut prin agricultura ecologica la 18 lei pe 700-800g (am vazut la Mega Image, erau 4 mere rosii la pretul acesta). Daca dumneata crezi ca o familie de romani isi permite sa dea 18 lei pe niste amarate de mere, „crescute” ecologic, atunci nu cred ca sunteti deloc cu picioarele pe pamant. Pentru realitatea romaneasca, agricultura ecologica e un mare moft! Poate, pentru nemti, certificarea BIO e un „must”, pentru noi, deocamdata, ea nu conteaza.

Lasă un răspuns

