Ce mai e nou prin targ: impresii, probleme si chiar solutii la Cosmetics Beauty Hair 2012 de la Romexpo. GALERIE FOTO

Mi-am bagat nasul si eu saptamana trecuta pe la Romexpo, la un targ de produse cosmetice si pentru par, intitulat pompos, nici mai mult nici mai putin, drept Cosmetics Beauty Hair 2012 – Expozitie Internationala de Produse si Echipamente pentru Cosmetica, Ingrijire Corporala si Coafura. La prima vedere, parea un targ de succes si chiar cred ca a fost asa pentru multi dintre cei peste 70 – 80 de expozanti: numar mare de vizitatori, inghesuiala la standuri si sacose pline de produse cumparate si de pliante si de mostre. In general parea un targ plin de viata.

Dar mie acest targ mi-a scos in evidenta doua dintre problemele pietei de cosmetice bio (si nu doar bio) de la noi. Probabil le stiti si voi, dar le scriu din nou, pentru ca m-am decis sa fac si eu ceva pentru a schimba macar 0,0001% din aceste situatie.

1. Cel mai mare volum de vanzari il fac, dupa cum am vazut la targul Cosmetics Beauty Hair 2012, cei care vand ieftin si foarte ieftin produse cosmetice obscure, dar ambalate in culori puternice, tipatoare, si cu un nume de brand agresiv. Lista ingredientelor? „Ce e aia?!” Recomandarea unui specialist? „El de ce sa se bage?!” Ceea ce conteaza este pretul mic si ambalajul stralucitor, cat mai rosu aprins sau verde turbat, la astfel de produse era imbulzeala la Romexpo.

Cand intrai la expozitia Cosmetics Beauty Hair 2012 si vedeai standurile de la intrare, te simteai ca la Istanbul – zona kitsch a orasului. Erau vreo 10-15 standuri parca trase la indigo: produse colorate expuse in fata, puternic luminate, apoi 2-3 pustoaice aflate la vanzare, iar in spate, la mese, „investitorii” turci care stateau de vorba si nu scapau din ochi standul. Banuiesc ca a fost vorba de o participare comuna a mai multor producatori de cosmetice din Turcia, de aia probabil s-a numit „Expozitie Internationala de Cosmetice”. 🙂

Dar de ce sa ma surprinda succesul brandurilor ieftine si foarte ieftine de la targul Cosmetics Beauty Hair? In categoria ziarelor, spre exemplu, nu citeste toata lumea in metrou doar Libertatea si Click? Acelasi lucru si cu cosmeticele de masa… In orice piata consumatorul decide ce produse au succes.

2. O alta problema observata la Cosmetics Beauty Hair 2012, referitoare in special la cosmeticele bio, este aceea ca mai multi „intreprinzatori de succes” si-au dat seama ca numele „bio”, „eco” sau „organic” in denumirile produselor cosmetice au sex-appeal catre unii clienti dusi cu capul si folosesc aceste nume profitand de lipsa reglementarilor din Romania si din Uniunea Europeana referitoare la certificarea cosmeticelor bio. Dupa cum stim, spre deosebire de produsele agricole, in cazul cosmeticelor nu exista reglementari legale privind certificarea lor. Din punct de vedere legal nu a fost stabilit nici un standard pe care cosmeticele trebuie sa il indeplineasca. Totul este la nivel privat.

Evident ca nu toti expozantii de la Cosmetics Beauty Hair 2012 pica in problemele semnalate mai sus! Puteai gasi si produse foarte ok, chiar vreau sa ii salut pe prietenii Jurnal Bio de la Apimond si pe cei de la SLA Paris , care au avut si ei stand.

Asa ca am luat o decizie importanta pentru Jurnal Bio! Voi incepe de saptamana aceasta o serie de articole despre cosmeticele bio, despre ingrediente bune si ingrediente rele, cumva in continuarea celui despre organismele de certificare a cosmeticelor bio, care a trezit interesul vostru, dupa cum am vazut din intrebarile primite. Voi scrie ce stiu despre subiect, m-am apucat sa mai citesc, dar astept si ajutor de la voi.

Nu va speriati, nu am innebunit si imi dau seama ca pierd timpul incercand sa explic ce inseamna ingredientele unora care nici nu se uita pe lista de ingrediente ale cosmeticelor, nici macar nu vor sa stie ca aceasta exista. Dar daca mesajul meu va ajunge si va influenta macar 0,0001% din cei care se luptau sa cumpere cat mai multe turcismo-cosmetico-chimicale de la Romexpo, atunci voi fi multumita.

Ce ziceti, am vreo sansa? 🙂

Anunțuri

18 gânduri despre „Ce mai e nou prin targ: impresii, probleme si chiar solutii la Cosmetics Beauty Hair 2012 de la Romexpo. GALERIE FOTO

  1. bine zici. sa fie cat mai ieftin, sa bagam la punguta…..nu conteaza ce contine produsul respectiv si apoi se pun pe plans ca se imbolnavesc. si mai sunt cateva targulete de acest fel pe la sala palatului, unde se cauta tot produse de doi lei bucata, dar organizatorii au nerusinarea sa zica ca este un targ pentru sanatate. daca romanul nu este educat in sensul acesta, ce sa ii ceri????

  2. Eu cred ca exista sanse. Pana la urma sunt putini cei care au folosit cosmetice organice de mici. Multi ne-am trezit pe parcurs. Eu am devenit interesata de hrana si cosmeticele sanatoase dupa nasterea celor doi copii. Pana si la scoala am fost nevoita sa-i spun invatatoarei (fetita mea este in clasa intai) sa nu-i de-a laptele si cornul ce se ofera gratuit, pentru ca noi mancam doar organic. S-a uitat mirata la mine si m-a intrebat: „Dar si cornul contine ceva rau?”

      • nici eu nu o las sa bea laptele si nici sa manance cornul. daca nu vad ce e cu el, pas. mai ales ca au fost atatea cazuri la tv….ii iau eu un corn si gata!

      • Este singura din clasa care nu are voie asa ceva. Nu se simte exclusa deloc, din fericire, macar ceva o fi inteles din ce am tocat-o eu la cap cu mancarea bio. Cred este important sa stie ca exista si mancare sanatoasa, pentru ca multi nu stiu, si intr-adevar, nu citesc etichetele produselor.
        Si inca ceva: invatatoarea le da copiilor pe maini, inainte de masa, cu o solutie dezinfectanta. Si pe aceea a refuzat-o spunand ca mama nu o lasa. I-am cumparat evident una organica.
        Sunt convinsa ca sunt privita ca o ciudata dar imi asum riscul.I-am explicat ca in lumea asta exista si oameni ca noi, doar ca momentan nu ne-am intalnit unii pe altii.

    • eu folosesc produse naturale dintotdeauna, la fel si cei din jurul meu. 🙂
      cred ca este o perceptie diferita de la o zona la alta. de ex am observat din calatoriile facute prin tara ca in afara marilor orase oamenii tind sa traiasca mai simplu si mai natural. 🙂

  3. Interesant, abia aştept să citesc despre ingredientele cosmeticelor, e un capitol la care recunosc că sunt „începătoare”, adică nu prea stau să descifrez lista cu ce conţin, cel puţin nu ca la alimente.

    • Draga Sasha. Multumim pentru mesajul trimis redactiei si pentru faptul ca ne citesti. 🙂 Intrebarea ta este foarte interesanta. Unul dintre redactorii nostri va demara o analiza in acest sens.

  4. Un inceput foarte bun este acesta: http://blog.soapmill.ro/p/efectele-nocive-ale-chimicalelor.html.

    Aici gasesti o lista cu chimicalele tratate de noi pana acum, „comun de nocive” in produsele cosmetice. Din cate stiu, este singura rubrica a unui producator roman de cosmetice. 😀

    Daca ai nevoie de ajutor, te rog nu ezita sa ma intrebi!

    Nu iti urez succes, pentru ca stii bine ca apreciez ceea ce faci si eu consider ca ai deja succesul pe care il meriti!

    Silvia.

  5. O initiativa curajoasa. Sper din tot sufletul sa aiba succes. Consumatorii romani au nevoie de astfel de informatii. Multa lume cumpara produse fara discernamant si se lasa pacalita de titluri de reclama precum „natural”, ” sanatos”, „bio”, „organic”. Lista de ingediente spune totul. Succes!

  6. @jurnalbio: nu stiu care sunt tip MacDonalds 😆
    prin produse naturale ma refer…naturale 🙂 adica sapun pentru rufe facut in casa de bunica, sapunuri pentru corp de la plafar, uleiuri de diverse tipuri (samburi de strugure, ricin, masline etc) folosite pentru ingrijirea personala, unturi de diverse feluri, legume si fructe care miros 😆 branzaturi si carnuri de la piata sau de la diversi oameni pe care ii stiu, produse de curatat prin casa cat mai putin nocive etc.

    nu sunt neaparat adepta cumpararii unui produs doar pentru ca pe el scrie organic/natural. ma uit la ingrediente si verific daca este asa. 🙂
    si nu folosesc „natural” in proportie de suta la suta,
    pentru ca nu am cum si pana la urma consider ca e ok sa fiu parte din realitatea in care traiesc 🙂 .

    –––––––––––-
    referitor la noua gama de cosmetice Lush, desi se promoveaza ca fiind naturale, am vazut ca multe au parabeni.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s