Cum sa te „Bucuri de viata” la prima editie V for Verde, aflam de la initiatoarea targului, Laura Calin

Mai sunt fix noua zile pana la prima editie a V for Verde (30 septembrie la Villa Barrio de pe Strada Biserica Amzei) si deja acest targ este foarte prezent in mintea noastra, auzim despre el la radio, in reviste, pe Internet si in discutiile la o cafea. Cum merg pregatirile V for Verde, cum va fi amenajata locatia, ce surprize ne pregatesc expozantii, cum se descurca echipa organizatorica cu doua targuri in portofoliu (V for Verde si V for Vintage) si ce mai face bicicleta Pegas, ne povesteste intr-un interviu Laura Calin, initiatoarea si co-organizatoarea proiectelor.

Laura Calin, initiatoarea si co-organizatoarea proiectelor V for Verde si V for Vintage

Jurnal Bio: In Bucuresti au existat mai multe incercari de a organiza targuri de produse organice, dar nu au rezistat mai mult de doua – trei editii si au disparut, in special pentru ca nu au reusit sa aduca suficienti vizitatori. Voi vreti sa faceti din V for Verde un targ periodic?
Laura Calin: Astfel de cazuri au ajuns si la urechile noastre si e pacat ca se intampla acest lucru. Initiativele de acest gen ar trebui sustinute cat mai puternic, ori acest lucru nu se intampla intotdeauna la noi. V for Verde aduce insa ceva nou, ceva ce alte targuri nu au inca: o promovare profesionista si echipa cu o vasta experienta in domeniul organizarii evenimentelor de succes, dobandita in cadrul targului de moda si cultura vintage V for Vintage. Acest lucru va face toata diferenta, mai ales pe termen lung. Un targ nu are succes de la sine, ci se munceste asiduu la el, mai ales ca ne-am propus ca el sa se intample de doua ori pe an, intr-o editie de primavara si una de toamna. V for Verde nu se va stinge asa de usor, pentru ca publicul merita un targ organizat impecabil, care sa ii ofere o experienta demna de tinut minte pana la editia urmatoare.

Jurnal Bio: Participand la diferite targuri de produse organice, am observat ca de multe ori organizatorii combina doua teme intr-un singur eveniment: bio plus inca ceva. V for Verde va avea si o tema secundara?
Laura Calin: V for Verde are o singura, unica tema: bucura-te de viata. Daca luam aceasta idee si o privim din toate sensurile posibile, atunci da, obtinem o frumoasa diversitate, care se regaseste in oferta noastra de expozanti. La V for Verde gasesti placinte, gemuri si dulceturi, prajituri de casa, ciocolata cruda, creme organice, produse de machiaj bio, produse naturiste, obiecte de decor din ceramica, tablouri, obiecte semnate de designeri de haine si accesorii, un concurs de frumusete pentru biciclete, iar lista poate continua pentru ca de-abia ne-am incalzit. V for Verde echivaleaza cu un festival al fericirii, unde iti poti face toate placerile si apoi inca una in plus.

Jurnal Bio: Expozantii de produse bio de la V for Vintage se bucurau de faptul ca isi puteau expune produsele catre atat de multi vizitatori interesati de produsele vintage. Acum va trebui sa aduceti vizitatori interesati doar de produsele bio. Ce strategie de promovare veti folosi?
Laura Calin: Interesul deja manifestat de acest public este o baza de promovare foarte buna, insa nu ne vom limita la acest lucru. Spuneam si mai sus ca am incercat sa declinam toate sensurile expresiei bucura-te de viata, ori aceasta multitudine de sensuri atrage un public foarte larg. Tocmai pentru ca nu e tipicul targ sec si scortos, V for Verde reuseste sa creeze o conexiune cu foarte multa lume. Avem un mare avantaj: este un targ cu simtul umorului. Asta se simte si din postarile noastre de pe site si profilurile de facebook, din frumoasa ilustratie facuta de Madalina Andronic pe care am ales-o ca si vizual, dar mai ales din modul in care abordam lucrurile din jurul nostru. Stilul de viata „veselo-sanatos” pe care il promovam este acelasi lucru cu a fi inspirato-rezistent, fericito-constiincios, echilibrato-tonic sau haioso-activ. E un termen fara limite, care acopera toate aspectele unei vieti traite cu capul, inima, ochii, palmele si sufletul.

Jurnal Bio: Cum ati ales locatia?
Laura Calin: Locatia ne-a ales pe noi, ca sa spunem asa🙂 Eram in cautarea unui loc care sa exprime aceasta bogata gama de emotii care se numeste V for Verde si ne plimbam serile dupa munca prin oras in cautarea unor locuri deosebite. Cand am aflat de Villa Barrio si am vazut spatiul, am fost imediat cucerite. Nu e usor sa gasesti un loc care sa incorporeze cu succes frumosul, intimul, firescul, veselul si spatiosul. Dar locul ne-a placut foarte mult si din clipa aia, am incetat cautarile.

Jurnal Bio: Cate persoane se ocupa de organizarea evenimentului?
Laura Calin: Echipa V for Verde nu este mare, in schimb este foarte activa. Echipa permanenta este formata din 4 persoane care lucreaza atat in proiectul V for Vintage, un proiect ambitios care reprezinta succesul nostru cel mai rasunator pana in prezent, cat si la v for Verde. Impreuna ne ocupam de proiect din primele etape pana in final, de la concept, idei, parteneriate, sprijin media, promovare, implementare si organizare. Nu e obligatoriu nevoie de o echipa mare, cativa oameni muncitori pot face multe lucuri sa se intample. Conditia esentiala este ca ei sa dea dovada de foarte multa creativitate, flexibilitate, energie de lucru si nu in ultimul rand, sa existe o chimie buna intre ei. Acestea sunt sarea si piperul unui proiect bun.

Jurnal Bio: Cati expozanti credeti ca veti aduce?
Laura Calin: Fiind vorba de un spatiu mediu ca dimensiuni, oferta de expozanti a targului V for Verde va fi undeva in jurul a 30 de expozanti. V for Verde nu este insa un targ care sa se sprijine in numere, pentru ca aproape fiecare dintre acesti 30 este un nume important in domeniul sau: unul dintre atelierele de gatit va fi coordonat de chef-ul Bacania Veche (Marius Tudosiei), seria de designeri prezenti include nume precum Mandra Chic, artistul ilustrator Madalina Andronic va fi si ea prezenta, precum vor fi nume deja consacrate din lumea produselor cosmetice de ingrijire a pielii: Olivo, Mio Bio, Lia Delicii pentru piele si multi altii. Pentru concusul de frumusete de biciclete care va avea loc in cadrul targului, am primit sprijinul companiei romanesti Pegas, care nu numai ca va oferi premiul, dar vor fi prezenti alaturi de noi la targ. V for Verde nu este asadar un targ obisnuit de sanatate, este un happening in toata regula, este locul untre trebuie sa fii pentru a-ti satisface atractia catre un stil de viata altfel.

Jurnal Bio: Acum si o intrebare personala: ce tip de produse organice sau ecologice utilizezi?
Laura Calin: Interesul meu pentru produse cosmetice de calitate a precedat nasterea targului V for Verde, ba chiar si a targului V for Vintage, unde dupa cum multi dintre fanii nostri stiu, sectiunea de food & treats a fost intotdeauna bine reprezentata. Investesc de multi ani in astfel de produse, pentru ca ele sunt o sursa importanta de sanatate atat interioara, cat si exterioara. Am invatat sa mention o dieta echilibrata, fara carne insa bogata in proteine, vitamine, antioxidanti si fibre. Consum des sucuri din legume, pe care le prepar chiar si la birou. Sectiunea „Reteta zilei” a site-ului nostru include dealtfel de multe ori retete pe care le probam „pe propria piele”, si le postam pentru ca dorim sa impartasim cu cititorii nostri aceste bunatati.
In ceea ce priveste cosmeticele, piata a devenit foarte generoasa in ultimii ani si acum este posibil sa gasesti orice fel de produs de ingrijire in varianta organica sau bio: creme de fata si de corp, sampoane, sapun, geluri si masti de fata. E o investitie care merita, pentru ca efectele acestor creme eliberate de parabeni si alte substante chimice daunatoare se face direct simtita pe ten, in tonus si in starea de zi cu zi.

Jurnal Bio: Cum ai inceput? Care a fost primul produs de acest tip utilizat?
Laura Calin: Auzisem de ceva vreme despre aceste produse, in principal pe site-urile din afara. Incepusem sa intalnesc si produse cu etichetele „bio”, „organic”sau „fara parabeni”, insa in perioada respectiva acestea erau inca rare. In acelasi timp, ajungeau la urechile mele indemnuri de genul revenirii la vechile sampoane pe baza de urzica pe care le foloseau bunicile noastre, care mi-au starnit curiozitatea. Daca se vorbea la trecerea inapoi la aceste produse, inseamna ca exista o problema cu cele pe care le foloseam deja, nu? Eram deja binisor informata cand mi-am cumparat prima crema de maini organica, pe baza de canepa. M-am impacat foarte bine cu ea, apoi am cumparat si samponul, si gelul de dus si tot asa mai departe. In prezent, trusa mea de cosmetice contine integral produse organice, de care sunt multumita si a caror efect se face simtit pe pielea mea.
La prima vedere, multe persoane considera ca pretul este cel mai mare dusman al acestor produse, ceea pare usor de crezut. Inamicul numarul unu este insa lipsa de informare, o problema cu consecinte mult mai adanci. Tocmai din acest motiv este extrem de important sa facem cunoscute beneficiile produselor bio si organice. Initiative precum targul V for Verde ar trebui sa primeasca tot sprijinul posibil, pentru ca vorbesc populatiei despre un subiect-cheie, care afecteaza direct calitatea si durata vietii noastre.

Jurnal Bio: Ce produse ecologice, bio sau naturale ti-ai propus sau ai vrea sa utilizezi in viitor?
Laura Calin: In viitor ma gandesc nu neaparat sa gasesc noi produse pe care sa le cumpar, cat noi branduri. Imi place mult sa incerc lucruri noi si vreau sa imi satisfac curiozitatea incercand mereu noi si noi furnizori de produse bio, mai ales cele nascute chiar aici, in Romania.

Observati ca am profitat la maximum de interviul acordat de Laura, pentru a-i adresa si cele trei intrebari ale articolelor clasice „5 minute bio cu…” . Vi le mai amintiti?🙂

8 gânduri despre „Cum sa te „Bucuri de viata” la prima editie V for Verde, aflam de la initiatoarea targului, Laura Calin

    • Multumim, Emma si te asteptam pe 30 septembrie la Barrio.
      Vom avea si oferte speciale la cosmeticele bio – majoritatea expozantilor vor avea promotii, reduceri si pachete speciale pentru vizitatori.

      Cu drag,

      laura

  1. citeam interviul cu lauriciu si am auzit la profm o reclama la ceva cunoscut, legat de ceea ce citesc. cand am ascultat mai bine, era reclama la v 4 verde. cred ca va fi un mega succes targul din amzei

  2. Pingback: V for Verde, Villa Barrio, 30 septembrie, Targ de produse bio & sanatoase. Ar mai fi ceva de spus? « Jurnal Bio

  3. Pingback: V for VERDE, targul mintilor deschise, pe 28 si 29 septembrie la Casa Universitarilor | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s