Albinutele au zburat si ne-au adus in dar mierea bio de zmeura de la Apimond

Branza, lapte, smantana, legume si fructe crescute in Romania sau prajituri, toate acestea sunt categorii de produse pe care nu le cumpar niciodata de la hypermarket, pentru ca am alternativa mai buna de la diversi furnizori. Nu am nimic cu hypermarketul in sine, chiar mergem saptamanal sau o data la zece zile sa ne umplem cosul de cumparaturi, dar mi se pare nefiresc ca produsele mentionate mai devreme sa le cumperi de acolo, la o calitate inferioara celei pe care o gasesc in alte parti.

Si mierea!
Si mai este un produs pe care cred ca nu l-am cumparat niciodata de la hypermarket si despre care nici nu as fi stiut ca se mai gaseste in astfel de magazine daca nu ma documentam pentru articolul de fata: mierea.

Marii consumatori de miere romaneasca
De la bun inceput vreau sa va fac o marturisire, ca sa intelegeti articolul in contextul lui: eu si familia mea suntem mari consumatori de miere. Pustiului meu cel mare ii indulcesc laptele, ceaiul sau sucurile cu miere, nu cu zahar, la prajituri incerc sa folosesc miere – pe cat posibil – iar eu imi beau si cafeluta cu lapte si miere, desi imi dau seama ca nu este de bon ton sa nu folosesti zahar brun. De unde ne cumparam mierea, daca nu din supermarket sau hypermarket? Fie de la cunostinte de familie de incredere, fie din magazine mai dichisite – mie imi place sa experimentez diferite variante, sa testez si sa compar.🙂

Calitatile mierii ideale: bio si produsa in Romania
Asa cum scriitorul Fanus Neagu spunea ca vinul trebuie sa indeplineasca cinci calitati: sa fie alb, sec, rece, mult si gratis, asa si eu imi doresc, la modul ideal, ca alimentele pe care le cumpar pentru familia mea sa aiba macar doua calitati: sa fie organice si sa fie produse local, in Romania, cat mai aproape de casa. In cazul mierii, problema este rezolvata, pentru ca am gasit un producator de miere organica certificata si para-certificata in Localitatea Baldana din Judetul Dambovita, aflata la nici 35 de kilometri de Bucuresti: Apimond. Auzisem de aceasta firma de ceva vreme, iar acum am avut in sfarsit ocazia sa le testez produsele. Voi incepe seria de articole despre produsele apicole Apimond cu mierea lor bio de zmeura, un adevarat deliciu.

Apimond: producator de miere cu traditie exceptionala
Dupa ce veti afla despre compania Apimond si despre produsele lor apicole, nu cred ca veti mai fi tentati sa cumparati miere turceasca, chinezeasca sau extraterestra de la marile lanturi de magazine, indiferent de preturile atractive, exagerat de mici, cu care opereaza hypermarketurile.

Traditia Apimond in apicultura incepe in secolul XIX, cand strabunicul lui Daniel Matache, cel care se ocupa acum de afacere, aduce primii stupi in curtea casei din Plop, Titu – Judetul Dambovita. In anul 1921 este atestat documentar in Registrul Agricol al Regiunii Agricole Titu, cu patru stiubee (buduroaie), stupi confectionati din trunchiuri de lemn scobit in care albinele isi construiau fagurii de miere. Din anul 1992, proprietarul Daniel Matache dezvolta afacerea prin infiintarea Centrului de Produse Apicole in localitatea Baldana, unde se imbuteliaza sub marca Apimond produsele obtinute din stupina proprie. Compania Apimond este certificata LACON GmgH – Germania, Organism de inspecție și certificare produse Bio alimentare si este in curs de certificare – ECOCONTROL GmbH – Germania, Organism de inspecție și certificare produse cosmetice.

Mierea si stupul
Cine se uita la desene animate, a vazut un serial foarte interesant despre o familie de albinute care traieste intr-un stup, chiar asa se numeste: Stupul si se difuzeaza pe programul Disney Junior. Exact asa este si familia mea: avem in casa un stoc mare de miere si multe produse de la albinute. Barzaunele meu de patru ani, atunci cand face ochi dimineata, isi cere cana de lapte si paine cu miere (de zmeura), cateodata se intampla sa imi ceara si la pranz paine cu miere, dar ce este prea mult, strica.🙂 Daca noi consumam miere multa, am descoperit si placerea de a gusta sortimente noi. Cand am vazut miere de zmeura si bio am fost de-a dreptul fascinata.

Ce pot sa spun dupa ce am terminat aproape jumatate de borcan este ca mierea bio de zmeura de la Apimond este foarte buna. Se simte un parfum diferit fata de celelalte tipuri pe care le stiam. Mierea aceasta de zmeura are si un Certficat de Calitate care atesta continutul de polen 59%. Potrivit producatorului, mierea este achizitionata din zona Maramures.

Ce inseamna miere bio
Dar ce inseamna miere bio (organica), ce trebuie sa faca un producator pentru a obtine certificarea bio? Pe scurt, producatorul de miere organica sa are voie sa utilizeze substante interzise, cum ar fi antibioticele, trebuie sa trimita albinele doar la culturi ecologice, la care nu s-au utilizat erbicide, pesticide, ingrasaminte chimice, sa schimbe toate ramele si fagurii din stup, stupii sa fie vopsiti cu vopsea ecologica sau ulei de in si sa isi igienizeze ambalajele si utilajele cu substanțe agreate. El oricum trebuie sa treaca prin perioada de conversie, de 1-3 ani. Apimond detine, evident, certificarea Agricultura ecologica emisa de Ministerul Agriculturii pentru produsele bio, ca si pe cea LACON GmgH – Germania, mentionata mai sus.

Cat costa mierea bio de cea mai buna calitate?
Un borcan de 350 de grame de miere bio de zmeura Apimond costa 22 de lei. Fata de mierea din supermarket este evident mai scumpa. Dar de fapt ce comparam? Comparam pe de-o parte mierea organica, provenita din apicultura ecologica romaneasca, recoltata prin metode traditionale din zonele de ses, deal si munte de albinele care culeg nectarul florilor si pe de alta parte o substanta galbena adusa dintr-o tara dubioasa, care nu a vazut albina la fata, asa ca pretul nu este de fapt mare.

Pe raftul de teste Jurnal Bio stau aliniate cuminti mai multe produse de la Apimond, ce vor fi prezentate in alte articole. Recomandarea mea este sa intrati pe website-ul lor, sa navigati printre produsele apicole de acolo si sa incepeti eventual cu mierea bio: au peste 10 sortimente care mai de care mai apetisante, inclusiv miere bio de salcam, tei, poliflora, albastrele, faneata sau de padure.

Eu m-as bucura sincer sa stau de vorba si sa gazduiesc aici opinii ale altor consumatori de produse Apimond. Pofta buna!

5 gânduri despre „Albinutele au zburat si ne-au adus in dar mierea bio de zmeura de la Apimond

  1. Pingback: Ce mai e nou prin targ: impresii, probleme si chiar solutii la Cosmetics Beauty Hair 2012 de la Romexpo. GALERIE FOTO « Jurnal Bio

  2. Pingback: Serul pentru regenerarea parului Apimond – secretul meu de dimineata « Jurnal Bio

  3. Pingback: De unde provine mierea din magazine? « Jurnal Bio

  4. Pingback: 20 de expozanti la pavilionul Indagra dedicat produselor bio. Ce mi-a placut si ce nu mi-a placut la targ « Jurnal Bio

  5. Pingback: Sustin mierea romaneasca: Cele 10 motive pentru care eu nu cumpar miere produsa in China « Jurnal Bio

Lasă un răspuns

