Reteta de cafea bio la ibric pentru cei care isi doresc o clipa de rasfat doar a lor

Hai sa va impartasesc si modul meu de preparare a cafelei la ibric, acum ca v-am povestit deja ce brand de cafea bio am descoperit la Starbucks. Am cateva secrete pentru ca toata lumea lauda cafeaua facuta de mine. Reteta aceasta se aplica si cafelei obisnuite, si cele bio.

Reteta de cafea la ibric Jurnal Bio (click pe fotografii pentru a le mari)

  1. In primul rand, aveti nevoie de ibric! Niciun pictor nu picteaza cu matura, asa ca si dvs. va trebui un ibric, nu o oala de ciorba sau alt vas din bucatarie. Ibricul inseamna ca va respectati cafeaua si ca beneficiati de avantajele din constructie ale ibricului, de forma sa conica prin care aroma de cafea intra in fiecare molecula de apa fiarta.
  2. Apa utilizata in prepararea cafelei la ibric trebuie sa indeplineasca doua calitati: sa fie plata, nu de la robinet si sa fie foarte bine masurata inainte de turnarea ei in ibric. Eu de obicei masor o cana mare de apa si o torn in ibric.
  3. In momentul in care apa din ibric incepe sa dea in clocot, iau ibricul de pe foc si il pun in alta parte. La o cana mare de apa torn doua lingurite de cafea pline cu varf. Iau apoi ibricul cu cafea si il asez la incalzit, dar nu direct pe foc, ci il tin suspendat la 5 – 10 cm de acesta si il misc usor. Dupa ce incepe sa fiarba din nou, opresc focul si las ibricul deoparte, dar fara capac.
  4. Dupa 5 – 7 minute iau ibricul si torn cafeaua in cani, fara sa folosesc strecuratoarea. Cafeaua este foarte fierbinte, dar mie asa imi place sa o beau, cat mai proaspata, pentru ca atunci mi se pare ca are gustul cel mai bun.
  5. Indulcesc cafeaua cu zahar brun (sau cu miere). Uneori adaug si lapte. Laptele pot sa il fac tip cappuccino, adica spuma, cu ajutorul unui instrument de la IKEA de batut laptele. Cateodata imi prepar o frisca delicioasa in casa, dar acestea sunt povesti pentru alte articole.

Acestia sunt cei cinci pasi din reteta mea de cafea bio Starbucks la ibric pentru cand imi doresc o clipa de rasfat doar a mea. Dar de fapt utilizez aceeasi reteta si cand am musafiri si doresc sa ii delectez cu o cafea foarte buna.

Voi ce spuneti, ce as putea sa fac mai bine sau diferit pentru o reteta de cafea mai interesanta?

4 gânduri despre „Reteta de cafea bio la ibric pentru cei care isi doresc o clipa de rasfat doar a lor

    • Din ce am observat, cafeaua organica de la starbucks este mai usoara decat cea normala, nonbio si pluteste la suprafata dupa ce stingi focul la ibric. Cu toate acestea eu nu o strecor, pentru ca se depunde pe fundul canii.

Lasă un răspuns

