Cafeaua bio Organic Ethiopia Yirgacheffe de la Starbucks: gustul plin de personalitate si bogat in arome autentice

De ce mi-as cumpara cafea bio?, ma intrebam nu de mult. Cafeaua boabe este oricum un produs putin procesat fata de altele, imi spuneam eu, nu am nevoie sa folosesc un brand bio de cafea. Ei bine, aceste idei mi-au fost spulberate dupa ce am decis sa incerc totusi sa vad cum este cafeaua bio. Uneori in viata este suficient sa iti asumi un risc mic si sa incerci ceva nou iar beneficiile sa se simta imediat. 🙂

Brandurile clasice de cafea
Traditional, eu eram o consumatoare de cafea de la hypermarket, vesnicele branduri de cafea Doncafe, Jacobs Kronung sau Tchibo, ori mai cumparam cafea varsata de la magazine bine selectionate din centru.

„Cafea macinata pentru ibric, foarte fin”
Aventura cafelei bio a inceput pentru mine atunci cand am vazut sigla verde europeana a Agriculturii Ecologice, plus sigla Soil Association, ambele pe o punga de cafea boabe de la Starbucks: Organic Ethiopia Yirgacheffe. A fost inceputul unei frumoase prietenii. Am luat pachetul in mana, l-am mirosit si am avut noroc de o vanzatoare foarte amabila la Starbucks – Sun Plaza, care mi-a explicat ca daca doresc mi-o poate macina pe loc, special pentru ibric, foarte fin.

Pretul cafelei bio Starbucks este peste medie
Din pasiune pentru shopping m-am infipt apoi in toate pungile de cafea bio disponibile la Starbucks sa-mi aleg una care sa mi se potriveasca. Am ramas la varianta initiala, cea mentionata mai sus: cafea bio Organic Ethiopia Yirgacheffe. Pachetul de 250 de grame boabe costa 20 de lei, ceea ce inseamna ca un kilogram iese 80 de lei. Scump, nu am ce sa zic, in special comparativ cu ceea ce gasesti in hypermarketuri, dar cafeaua bio de la Starbucks te cucereste de la primul „Salut”, de cand ii simti mirosul bogat de cafea autentica.

Sistemul de inchidere etansa a pungii de cafea
Dupa ce am platit cafeaua, i-am rugat pe cei de la Starbucks sa o macine special pentru ibric. Stiati ca la Starbucks puteti beneficia gratuit de serviciul de macinare a cafelei boabe cumparate de la ei? Au mai multe variante de macinare: ibric, espresso, french press, filtru de hartie sau filru de metal, iar diferenta de macinare este data de granularitate. In ceea ce priveste cafeaua macinata pentru ibric, ei recomanda sa o consumi in maximum sapte zile de la macinare si sa o pastrezi in punga originala, cu sistemul de inchidere etansa, patentat Starbucks. Din ce am studiat ulterior pe website-ul Starbucks, optim este sa pastrezi cafeaua bio boabe in ambalajul original si sa iti macini exact cantitatea preparata, pentru a consuma intotdeauna cafea proaspata.

Nimic despre gustul cafelei bio?
Acum probabil ca va ganditi ca nu am spus nimic despre cel mai important aspect al cafelei bio Starbucks: gustul. Aveti dreptate, asa ca iata ce am observat dupa mai multe cafele baute: in primul rand sunt sigura ca la un test „blind”, in care nu stiu ce cafele sunt in cesti, as recunoaste oricand cafeaua bio vs. brandurile din comert. Are un gust mai puternic, aromat, plin de profunzime si personalitate. Gustul acesta se pastreaza si faca bei cafeaua cu zahar, si daca adaugi lapte sau frisca. Si consistenta cafelei preparate la ibric este diferita, parca iese un pic mai uleioasa, mai bogata decat cafeaua non-bio. Sper ca din fotografie se poate observa culoarea mai putin inchisa a cafelei. Cafeaua de la Starbucks poate varia pe o scara de la „blonda” la „inchisa, iar cafeaua bio Organic Ethiopia Yirgacheffe este undeva la jumatatea scalei.

Am inceput cu o cafea bio produsa in Etiopia si pentru ca in aceasta tara isi are originea cafeaua – mitul pastorului etiopian Kaldi, cel care in secolul IX a vazut ca i se energizau subit caprele care mancau din arborele de cafea si asa s-a gandit sa incerce si el planta. Urmatoarele pe lista sunt alte cafele bio, tot de la Starbucks.

Daca tot am ajuns la lista de cumparaturi, cine poate sa imi recomande o alta cafea bio interesanta?

10 gânduri despre „Cafeaua bio Organic Ethiopia Yirgacheffe de la Starbucks: gustul plin de personalitate si bogat in arome autentice

    • nu cumva aceasta cafea are legatura cu un domn leonard radu, care umple internetul de mesaje nesolicitate? ar trebui sa ii spunea cafeaua leonard, nu fitness, la cat spam face in diferite locuri unde nici nu te astepti

  1. Pingback: Reteta de cafea bio la ibric pentru cei care isi doresc o clipa de rasfat doar a lor « Jurnal Bio

Lasă un răspuns

