Alimentatia proaspetelor mamici si alte subiecte care ma intereseaza in aceasta perioada

Inca imi aduc aminte cand am ajuns acasa de la maternitate acum aproape patru ani cu un bebelus mic cu care nu prea stiam ce sa fac. 🙂 Noroc ca instinctele de conservare ale bebelusilor sunt bune si stia si el sa ceara de mancare. In rest, nu prea primesti informatii de la spital. Teoretic exista o pediatra care ii controleaza sa fie sanatosi, dar nu iti face nici o recomandare ce sa mananci tu ca mamica, cum sa il speli asa ca ajungi acasa si te izbesti de ceva probleme.

Si eu ce mai mananc dupa ce nasc?
alimentatia proaspetelor mamiciNoi ne-am descurcat destul de bine cu cartile “Ingrijirea sugarului si a copilului” de Dr. Spock si cu vechea “Mama si Copilul” de Dr. Capraru. Pediatra care a venit acasa sa il ia in evidenta mai mult ne-a dat peste cap decat sa ne ajute, mai ales mine. Dupa ce ca eram obosita si abia imi reveneam, mi-a recomandat un stil de viata care cred ca m-ar fi doborat. A zis ca pentru ca bebelusul sa nu faca colici, sa mananc doar legume fierte, supe si alte zemuri de genul. Cand a plecat de la noi, am ajuns la concluzia ca in ritmul asta nu o sa imi revin niciodata dar nici nu o sa fiu capabila sa ii furnizez ceva vitamine copilului.

Antibiotic recomandat prin telefon
Si daca pana acum vi s-a parut ca pediatra a avut o atiudine nepotrivia, mai rau a fost ca dupa vreo doua zile ne-am trezit cu bebelusul mic cu ochisorul lipit si am sunat-o sa vina sa vada ce are. A spus ca nu este nevoie sa vina si sa ii punem niste picaturi cu antibiotic in ochi ca se rezolva. Am crezut ca nu este adevarat! La un copil de 7 zile sa recomanzi antibiotic prin telefon… Pana la urma nu avea nimic la ochisor si pana seara i-a trecut. Drept urmare am inceput sa cautam alt pediatru. Asa am descoperit un domn mai batran care i-a crescut si pe verii mei. Asa ca le-a vazut pe toate si e destul de meticulous.

Un sfat de la un medic batran
Mi-a recomandat sa mananc de toate, in limitele in care eu ma simt bine se simte si bebelusull bine, nu ne-a recomandat sa ii suplimentam cu lapte praf, a trecut la diversificare de la 6 luni si incet cu suculete si tot ce trebuie. Ce sa zic, am fost foarte multumita.

Regimul alimentar al femeilor care tocmai au nascut
Acum ma gandesc ca am ceva experienta, dar tot am emotii stiind ca peste cateva zile o iau de la capat. Si ceea ce imi spune toata lumea e ca un copil nu seamana cu celalalt, asa ca asta ma face sa am si mai multe emotii. 🙂 In ceea ce priveste regimul meu alimentar, am trecut prin ceva schimbari de data trecuta si ma gandesc cum o sa fie. Acum mananc mult mai multe fructe si legume, plus ca beau multe sucuri facute in casa. Asa ca am inceput sa ma gandesc daca o sa aiba efecte negative la alaptat.

Despre diversificare
Dar stau si ma gandesc ca totusi cand se trece la diversificare primul lucru e sucul de morcov. Bebelusii incep sa vada ce e mancarea prin sucuri crude asa ca poate daca eu beau sucuri nu o sa il deranjeze la stomacel. Tot facand curat prin casa am gasit o brosura a doamnei dr. Culcer, nu se da prin maternitate ca poate ar fi de ajutor si nimeni nu prea vrea sa te ajute. Si acolo zice sa mananci de toate cu masura, sa eviti cafeaua, tutunul si alcoolul.

Noroc cu Ligia!
M-am gandit sa o intreb si pe Ligia Pop cum e cu cu fructele si legumele,pentru ca ea are un regim de viata raw si chiar se pricepe. Am aflat cateva sfaturi utile pe care o sa le respect. Nu stiu daca o sa pot sa trec complet la regimul raw dar pot sa incerc sa consum cat mai multe lucruri sanatoase. Sunt convinsa ca daca eu mananc sanatos copilul nu poate decat sa profite.

Am primit de la Ligia mai mule sfaturi despre alimentatie, cu care nu pot sa dau gres. Iata mai jos o parte din ele:

„In ciuda tuturor vorbelor de lauda, lasa tot ce are continut mare de gluten (painea si produsele de panificatie) fiindca poate dezvolata diferite boli periculoase, printre care si boala celiaca care poate afeca enorm bebelusul. Nu-i da niciodata cereale chiar daca medicii recomanda.

Toti avem intoleranta la gluten, unii au intoleranta mai mica altii mai mare. Despre actiunea glutenului asupra sanatatii noastre mai jos.

Glutenul (proteina ce se afla in griu, orz, secara) face, din pacate, mai mult rau decit bine. Exista mai multe nivele de intoleranta la gluten, pornind de la sensibilitate usoara si pina la instalarea fatisa a Bolii Celiace sau alte boli autoimune.

Cele mai frecvente simptome ale sensibilitatii la gluten sunt oboseala, ingrasare, depresie, crampe, balonare, dezechilibre hormonale, apetitul pentru dulciuri, acnee, eruptii cutanate.

Sunt interzise in acest caz toate produsele din comerţul alimentar de larg consum care conţin sau pot conţine proteine de grău, orz, ovăz, secară şi hibrizii lor, respectiv: făină , griş, pâine, macaroane, biscuiţi, napolitane, prăjituri, sosuri, muştar, precum şi dulciuri, mezeluri şi brânzeturi cu asemenea adausuri sau cu gluten din motive tehnologice, berea şi borşul. Atenţie la îngheţată, pufuleţi, muesli, chipsuri, fulgi de porumb, produse cu malţ fără origine declarată, deoarece malţul poate fi produs din oricare cereală. Trebuie întotdeauna citită lista de ingrediente. Glutenul poate fi prezent în multe produse unde nu ar putea fi bănuit iniţial.”

Pentru a citi discutiile despre acest subiect purtate de mamici care povestesc din experienta, va invit pe grupul de Facebook moderat de Ligia Pop: Raw Vegan Baby.

Despre combinarea corecta a alimentelor, va reamintesc de articolul de referinta al Ligie Pop pe aceasta tema.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s