Trei conversatii enervante despre mancatul sanatos. Gata, s-a umplut paharul

Fiind luni dimineata, probabil ca va doriti sa cititi un articol dragut, care sa se incadreze in gandurile optimiste de dinaintea unei noi saptamani. Ei bine, nu e cazul. 🙂 Fie sunt prea sensibila in ultima vreme – dar eu cred ca este pe undeva de inteles acest lucru tinand cont de faptul ca ma rostogolesc prin casa, fie discutiile din jurul meu au inceput sa fie din ce in ce mai ciudate, ca sa nu le zic enervante:

1. Prima dintre ele a fost pe tema mirodeniilor. Cineva imi explica foarte incantata ca nu mai foloseste mirodenii la mancare si foloseste doar pliculete de la Maggie si alte firme chimice. Am stat si m-am intrebat, cat este de greu sa pui piper sau alte mirodenii in mancare?! Eu sunt mare fan al condimentarii mancarii cu tot felul de ierburi. Am borcane si borcanele si recunosc ca succesul unei mancari este dat in proportie de 50% de mirodeniile pe care le folosesti. Acum, cand gasesti pe toate gardurile mirodenii pe care inainte nu le vedeai decat la televizor, lumea tot prefera sa puna un praf chimic peste mancare si gata. Pai asa toti ar fi maestrii bucatari. Eu am descoperit acum si mirodeniile in ghiveci. Mi se pare un mod economic si proaspat de a avea tot ce iti trebuie. Dai opt lei pe un ghiveci si daca ai putina grija si nu omori planta te tine macar un an. Recunosc ca eu am mari sanse sa o omor. Nu am mai avut plante in grija de cand eram in generala. Dar totusi, o sa imi dau silinta.

2. Alta conversatie enervanta a fost despre nivelul de trai. Cineva imi zicea ca o ducem rau noi ca natie pentru ca nu ne perimitem sa mancam carne in fiecare zi si ca ne este greu pentru ca nu avem bani sa luam ciocolata la copii atat de des cat am dori. Desi pare ca am vorbit cu un pensionar, culmea e ca era cineva din generatia mea. Stateam si ma gandeam, cand o sa incetam sa ne masuram bunastarea in carne si ciocolata?! Asta mi se pare o trauma de pe vremuri, dar nu o inteleg la generatia noastra. Daca imi zicea asta bunica mea, poate ca o intelegeam, dar de la cineva care in scoala generala a trait in faimoasa epoca a sucurilor la dozator si a croissantelor cu ciocolata, sau a cutiutelor cu Finetti si a chipsurilor cu gust de bacon, chiar nu pot sa inteleg!

Acum, cand pe toate posturile tv, in nu stiu cate reviste si carti gasesti mii de retete delicioase si pline de vitamine, de ce lumea vrea sa aiba carne in toate felurile de mancare? De ce o fi asta un etalon al sanatatii si al clasei sociale nu o sa pot sa inteleg niciodata.

3. Discutia despre ciocolata la copii mi se pare si mai tare. Cu banii de pe o ciocolata poti sa iei un kg de rodii si sa faci un suc sau sa mananci cate un fruct pe zi vreo trei zile. Dar putina lume gandeste in termenii astia. Asa ca ce sa ma mai mir ca toata lumea se uita la mine ca la o ciudata cand zic ca nu mai stiu cat costa un detergent in supermarket sau ca nu stiu cat e ciocolata, pentru ca la aceste produse am substiuite bio sau naturale pe care nu le cumpar din supermarket. Ca multa lume ma acuza ca imi privez copilul de dulciuri pentru ca nu ii dau cicolata. Nu se mira nimeni ca ma lupt corp la corp cu baietelul meu de trei ani pentru o punguta cu merisor. Ca nici nu plecam bine de la magazin si ma pune sa desfac punguta.

Nu sta nimeni sa se gandeasca la vitamine si la importanta a ceea ce mancam. Desi acum sunt multe posibilitati de a iti diversifica orizonturile lumea a ramas tot in acelasi punct ca acum 20 de ani. Ne bucuram tot la cremvursti si chimicale. Aveam sperante mai mari de la generatia noastra… Vestea buna este ca am inceput sa mai cunosc si oameni care ma inteleg si nu simt nevoia sa ma interneze la balamuc. Sper sa reusesc sa imi educ copii sa fie cat mai sanatosi si deschisi la nou.

Asta este parerea mea si nu vreau sa supar pe nimeni. Fiecare face ce stie si cum crede ca e mai bine. Poate ca sunt mai patimasa ca de obicei dar macar am o scuza ca sunt plina de hormoni si nervoasa si e luni dimineata.

6 gânduri despre „Trei conversatii enervante despre mancatul sanatos. Gata, s-a umplut paharul

  1. Nu esti chiar singura sau unicat , mai suntem…Schimbarea aceasta de gandire , de paradigma se face lent . Cum spui , cel mai ciudat e ca oameni tineri si „educati” gandesc foarte prost in orice domeniu , nu numai in alimentatie… De aceea tara noastra este unde si cum este , din cauza noastra exclusiv ! Nimeni nu ne baga pe gat raul (manele , mancare proasta,politicieni dobitoci , programe proaste la tv ..) , noi il cerem si il acceptam ! Asta e adevarul si nu faptul ca s-au vorbit unii sa ne tina prosti …

  2. din cate am vazut in jurul meu oamenii mai cultivati au inceput sa constientizeze avantajele mancatului mai natural, a alaptatului pana la varste indecente de 2-3-4 ani :), a educatiei copiiilor in detrimentul imbecilizarii cu televizorul, a miscarii in aer liber si altele… tragedia este ca educatia nu mai e la moda ci manelizarea in orice forma:(

  3. Ma credeti ca nu am prieteni care sa manace ca mine: organic (pana si banane si portocale), vlastari, legume si fructe crude (am intotdeauna pe masa, pe o farfurie, rosii si ardei) etc.
    Sunt privita foarte ciudat cand incerc sa conving si pe altii sa se uite macar la eticheta cand cumpara ceva. Cred ca au impresia ca sunt fandosita.
    E drept ca am inceput sa constientizez din momentul in care am nascut primul copil dar macar am fost deschisa acestui subiect.

  4. mare dreptate ai 🙂 Dar incearca sa nu te mai superi ca nu ai de ce. In viata unui om exista un moment propice pentru asimilarea acestor adevaruri. Daca nu sunt inca acolo, orice discutie e deja sterila.

    Plus ca MSG da dependenta, intuneca mintile 🙂

Lasă un răspuns

