Dulceata de gutui sa tina toata iarna: o noua reteta Jurnal Bio

Este clar ca daca am ajuns sa fac si dulceata de gutui, suntem bine intrati in toamna. Asa ca e momentul sa va intreb: camara voastra cat de plina este de borcane cu bunatati?

Gutui de la tara
Mie imi plac mult gutuile si sa le mananc chiar si crude. Sunt ceva mai tari, dar imi place la nebunie gustul acrisor al gutuilor. Zilele trecute s-a intors bunica mea de la tara si mi-a adus vreo sase gutui de la noi din curte. Cand eram eram mica, ea ne facea o mancare de gutui delicioasa, dar inca nu am luat reteta si oricum nu stiu daca ar mai manca cineva din casa acum. Gutuile aduse de la tara pareau pictate, atat erau de frumoase. Si aveau un parfum delicios, mai ca imi venea sa le pun pe geam sa imi miroasa toata bucataria. Dar am zis totusi sa le fac dulceata de gutui, sa ne bucuram si la iarna de ele.

Reteta de dulceata de gutui
Dintre toate dulceturile facute in acest an, cel de gutui a fost cel mai usor de realizat, pentru ca ele nu sunt zemoase si nu trebuie sa fierbi asa mult la dulceata. Partea cea mai grea a fost sa le scot casutele de samburi, pentru ca gutuia este foarte tare la mijloc. Dupa ce le-am curatat, le-am dat prin razatoarea mare. Probabil stiti si voi ca gutuile se oxideaza imediat. Pana sa apuc eu sa le fac pe toate, erau deja oxidate.

Ingrediente
Pentru sase gutui, am pus la fiert jumatate de litru de apa cu un kilogram de zahar, un plic de zahar vanilat si zeama de la o lamaie si jumatate. Cand siropul a dat in fiert, am adaugat si gutuile rase. Pentru ca siropul era fierbinte, gutuile au inceput sa se deschida la culoare, nu mai aratau atat oxidate. Am lasat sa fiarba pana a mai scazut apa si pana cand gutuile au capatat culoarea roscata.

Borcane cu dulceata de gutui
Din sase gutui, am obtinut sase borcane mici de dulceata. Nu e rau. Voua cum vi se pare? Cand o sa ajung prin piata o sa verific cat costa gutuile, si poate mai fac o tura pentru ca aceasta dulceata de gutui este destul de usor de facut.

Iata si cateva fotografii din procesul de productie al dulcetei de gutui:

7 gânduri despre „Dulceata de gutui sa tina toata iarna: o noua reteta Jurnal Bio

  1. Daca vrei se poate pune si cojile, nici o problema daca esti sigur ca sunt gutui netratate sau bio !
    Iar daca nu le pui , poti sa faci peltea cu ele si cu cotoarele ramase 😉

  2. Pingback: Colectia Jurnal Bio de retete de muraturi, gemuri si zacusca | Jurnal Bio

  3. Pingback: Colectia Jurnal Bio de retete de muraturi, gemuri si zacusca | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

