Gogosari in otet: reteta cu care am pregatit 10 kg de gogosari

Cum a dat frigul, am fugit la piata sa mai iau niste legume, sa nu cumva sa creasca preturile. Aveam in plan sa mai pun la murat gogosari in otet si o salata de legume.

Am cumparat cele 10 kilograme de gogosari cu 2 lei. Pentru salata de legume am lua vreo 2 kg morcovi, 2 castraveti, 3 gognele, o conopida mica, 2 bucati mari de telina si un kg ceapa. “Distractia” totala m-a costat doar 50 lei, la care am mai adaugat otetul. Destul de bine tinand cont ca abia am reusit sa car sacosele pline de la masina pana in casa.

Reteta de gogosari in otet
Gogosarii in otet i-am pus dupa reteta clasica: la 1 litru de otet am pus 2 litri de apa, 500 g zahar (eu am pus de fapt 250 de grame de zagar si 250 de miere), 1 lingura sare, piper, mustar boabe, foi de dafin, hrean si frunze de telina. Am fiert apa cu otetul si sarea si zaharul, dupa care am turnat peste gogosari. Inital vroiam sa fac doar 2 borcane de 5 l dar au mai iesit si 2 borcane de 3 l de gogosari in otet, asa ca pot raporta depasirea planului la hectar.

Reteta de salata de legume in otet
La salata am muncit ceva mai mult, dar stiu ca au mai pus ai mei intr-un an si mi-a placut la nebunie. Am ras morcovii si telina, castraveti – feliati, conopida – buchetele mici, gogonelele – bucatele mici si gogosarii – feliati. Noroc cu robotul, ca tocatul a mers repede si deja ma gandeam ca am terminat. Dar mi-am dat seama ca am prea multe legume si nu prea am in ce sa le pun sa le amestec asa ca am insirat toata bucataria cu oale si ulcele si m-am chinuit sa le amestec. Dupa ce am tocat si asezat tot in oale, am cantarit si am adaugat pentru fiecare kg de legume o lingura de sare. Am amestecat bine si am asteptat vreo doua ore sa isi lase zeama. Dupa aceea, am scurs zeama si am lus legumele in otet fiert si le-am lasat putin pe foc. A fost o aventura sa le oparesc putin, asa ca le puneam pe rand in oala. Pentru fiecare kg de legume se puneau 150 g otet. Asta era daca aveam in ce sa pun sa le fac in acelasi timp. Eu am pus 1l si jumatate in oala cea mai mare, am asteptat sa fiarba si am pus legume pe care le ameteam vreo 3 minute si te scoteam si le puneam in borcan. Am indesat bine in borcane si am pus zeama pana sus. Cam asta a fost tot dar abia astept sa le mananc.

Mai asteptam varza si incheiem pe anul asta. Iata o galerie foto cu gogosarii in otet si cu salata in otet:

One thought on “Gogosari in otet: reteta cu care am pregatit 10 kg de gogosari

  1. Pingback: Colectia Jurnal Bio de retete de muraturi, gemuri si zacusca | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

