Reteta Jurnal Bio pentru castraveti murati: simplu si rapid

Anul acesta chiar avem o toamna frumoasa si bogata.Mai mare placerea sa te duci prin piata, sa te plimbi prinre tarabele pline si sa cumperi de toate la preturi bune. Acum, pana si o plimbare in piata mi separe frumoasa cand ma gandesc ce bine arata toate culorile de legume si fructe. In ultima perioada mi-am rasfatat papilele cu multe fructe si salate delicioase. Si eu si baiatul meu mancam dintr-un foc un kilogram de struguri, spre exemplu.

Sondaje
In timp ce tot dau tarcoale prin piata si astept sa pun muraturi, am facut si sondaje prin familie sa gasesc o reteta cat mai usoara si buna. Momentan am reusit sa fac doar castraveti murati si fasole cu ardei iuti. Dupa ce am adunat vreo trei retete am zis sa ii pe baza sfaturilor primite de la tata, pentru ca el se pricepe la muraturi. Mi-am dat ca seama ca de fapt castravetii vor ramane cruzi si sunt sanse sa mai pastreze si ceva vitamine prin ei.

Reteta de castraveti
Asa ca am cumparat 10 kg de castraveti romanesti de gradina cu 2,5 lei kilogramul, mai mititiei si teposi. I-am spalat bine, de aveam mainile rosii de la tepi. I-am potrivit perfect in borcan, mai ceva ca la jocul acela Tetris. Am adaugat cativa catei de usturoi, boabe de piper si hrean, dupa care am turnat zeama. Zeama a fost usor de facut. La doi litri de apa am adaugat un litru de otet. Am pus la fiert cu trei linguri de sare, trei de zahar si cu foi de dafin. Dupa ce a dat in fiert, am astepat sa se raceasca putin si am turnat peste castraveti.

Reteta de fasole verde cu ardei iuti
Asta a fost tot. Ma asteptam sa fie mai greu. Acum sper sa iasa si bine. Si pe langa castraveti am mai pus fasole verde cu ardei iuti. Reteta o stiu de la unchiul meu. E placerea mea sa ma duc iarna pe la ei sa mananc o ciorba cu fasole iute. Asa ca am zis sa incerc si eu. Am luat jumatate de kg de fasole verde si i-am pus in doua borcane. Am tocat patru ardei iuti iuti si am facut o zeama cu otet, apa, zahar si sare ca la castraveti. Acum ma uit la fasole si o mai las vreo doua saptamani dupa care ma infig in ea.

Ce mai facem?
Saptamana aceasta sper sa apuc sa pun si restul muraturilor si sa termin cu aprovizionarea si sa ne apucam de mancat tot ce e in debara. Promit o fotografie de ansamblu cu debaraua. Pana atunci iata fotografii cu castravetii murati si cu fasolea verde murata. Voi cum stati cu muraturile? Ce sfaturi mai aveti pentru mine?

Un gând despre „Reteta Jurnal Bio pentru castraveti murati: simplu si rapid

  1. Pingback: Colectia Jurnal Bio de retete de muraturi, gemuri si zacusca | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

