Reteta sa-ti faci acasa zacusca delicioasa la 5 lei borcanul mare

Chiar daca am luat o pauza de scris, nu am facut pauza de la gatit si de la folosit produse bio. Cum a venit toamna, m-am apucat sa maresc colectia din camara cu zacusca.

Din tot ce am gatit pentru la iarna pana acum, a fost cea mai migaloasa chestie facuta, dar sunt fericita ca a iesit bine si lumea a fost multumita. Am facut in doua transe si am incercat doua retete diferite, adica doua metode de coacere a vinetelor, asa ca anul viitor voi sti la fix ce va trebui sa fac.

Sincer, am ramas surpinsa cand am cumparat ingredientele pentru zacusca si am platit pentru doua sacose mari cu vinete, ardei, rosii si ceapa doar 20 de lei. Am zis ca si daca nu iese nimic bun, tot ar fi un experiment ieftin. Anul asta chiar a meritat sa merg in piata. Imi era si rusine ca rosiile erau 1 leu, vinetele la fel. Parca e pacat de munca de atatea luni a oamenilor.

Prima data am facut zacusca din 5 kg de vinete, 3 kg rosii, 3 kg capia si vreo 8 cepe si jumatate litru de ulei.

Cea mai mare aventura a fost cu coptul vinetelor. Cred ca e partea care imi place cel mai putin si care necesita cea mai multa munca. Am incercat sa le coc si pe aragaz si in cuptor. Recunosc ca la cuptor dureaza mai mult. Cel putin prima data nu am optimizat coptul la cuptor si am mai pus si pe aragaz. Diferenta e ca cele de la cuptor se curata imediat si sunt albe si fumoase. Cele facute pe aragaz se curata mult mai greu si mai ramane si negreala pe ele. Cand am facut a doua transa de zacusca am facut numai in cuptor pentru ca e mai simplu. Si am gasit solutia sa le pun in 2 straturi. O transa pe grilajul de la cuptor si alta mai jos in tava. Cele de jos se faceau mai repede dar a mers foarte bine. Inainte sa le pun la cuptor am dat cateva gauri ca sa nu explodeze in cuptor.

Am lasat vinetele sa se scurga peste noapte. Am copt ardeii capia si i-am taiat fasiute, asa imi place mie sa se vada si sa se simta mai bine. Rosiile le-am tocat la robot si le-am pus pe foc sa scada separat. Am calit putin ceapa in jumatate de litru de ulei. Dupa am adaugat toate ingredientele, am pus foi de dafin si boabe de piper. Dupa care am lasat sa fiarba pana a scazut bine si nu se mai vedea ca iese lichid la suprafata.

A doua tura am vrut sa fac reteta matusii mele. De cate ori mananc la ea zacusca mi se pare cea mai buna. Asa ca am facut ca ea: 5kg vinete, 5 kg capia, 3kg rosii, 8 cepe.
Procedeul a fost acelasi. Am copt vinetele si capia. Dar de data asta am zis sa muncesc mai mult la rosii si dupa ce le-am tocat la robot le-am trecut prin sita sa nu mai aiba samburi si coaja. Asa ca zacusca a iesit putin mai cremoasa.

In total, din 10 kg de vinete am obtinut 14 borcane mari de zacusca.

Nu stiu ce sa mai fac pentru iarna! Aveti ceva sugestii? Merita sa fac suc de rosii?

Iata si o galerie foto de la pregatirea borcanelor de zacusca:

9 gânduri despre „Reteta sa-ti faci acasa zacusca delicioasa la 5 lei borcanul mare

  1. Pingback: Colectia Jurnal Bio de retete de muraturi, gemuri si zacusca | Jurnal Bio

  2. Pingback: Unde gasim zacusca traditionala, preparata ca in casa, din cele mai bune legume? La targuri, in anumite magazine si in camara proprie « Jurnal Bio

  3. Pingback: Zacusca de Topoloveni: gustul nobil de care nu te mai saturi, mai ales in perioada de post. Cat costa si din ce legume romanesti este produsa « Jurnal Bio

  4. Pingback: Reteta de zacusca cu vinete si ardei capia | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

