Gemul de caise. Ultima strigare inainte sa vina toamna

Trilogia s-a incheiat. Dupa capsuni si visine, am reusit sa fac si gemul de caise. Am tot amanat momentul productiei in speranta ca as putea sa gasesc caise mai ieftine, de pana la urma era sa le ratez de tot! Cred ca am facut gem din ultimele caise disponibile in piata.

Aşa cum s-a întamplat cu dulceţurile de caspuni si visine, nici de data aceasta nu a fost foarte complicat. In primul rand materia prima: am cumparat cinci kilograme de caise. Le-am spalat si le-am scos samburii. Gasirea unei retete care sa ma convinga a fost mai complicat. Am citit pe Internet variante cu diferie canitati de apa si de zahar, asa ca pana la urma am ales o reteta cu mai putin zahar.

Reteta: La cinci kilograme de caise romanesti de dimensiuni medii am adaugat doua kilograme de zahar, un litru de apa (cred ca se putea si fara apa, sau cu mai putina) si zeama de la doua lamai si jumatate. Le-am lasat sa fiarba si de data aceasta fara numar, dar am avut grija sa le amesec, pentru ca fata de celelalte gemuri a cam avut tendina sa se lipeasca. Am produs in total 11 borcane de gem, si va pot spune ca a iesit delicios. Nu e foarte dulce si este bine legat. Cand am stins focul si l-am pus in borcane am crezut ca e prea moale, dar de fapt este numai bun de pus pe paine.

Marea mea dorinta acum este sa fac dulceata de afine, dar sunt cam scumpe si se gasesc greu in piata, asa ca nu stiu sigur daca ma incumet.

Spor la gemuit.

Iata o galerie foto din timpul realizarii dulcetei de caise:

Un gând despre „Gemul de caise. Ultima strigare inainte sa vina toamna

  1. Pingback: Colectia Jurnal Bio de retete de muraturi, gemuri si zacusca | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

