Gospodina din mine a decis: vreau camara plina de dulceata de visine facuta in casa

Daca tot m-am apucat sa fac dulceata de capsuni, am zis sa o tin asa cu toate fructele din care se poate face dulceata. Nu mi s-a parut atat de complicat sa fac dulceata, asa ca mi-am propus sa am camara plina la toamna si sa nu mai cumparam gemuri decat minimal.

Intentia mea era sa fac de cirese si de visine. M-am dus la piata acum cateva zile si am ramas socata ca visinele costau 10 lei kilogramul! M-am gandit ca ma ruinez si am mai asteptat o saptamana si am schimbat si piata. Asa ca m-am dus la piata Crangasi si am luat 5 kg de visine, ciresele erau prea scumpe si am renuntat la ele.

Pentru cat de proaspete si frumoase erau, visinele au fost ieftine. Le-am pus vitejeste in apa si m-am apucat sa le scot samburii. Uitasem de cand eram mica ce plictisitor este sa stai sa pigulesti la fiecare visina sa ii scoti samburele. Am vazut la matusa mea un aparat de scos samburii pe care l-a cumparat de la Real, dar eu nu am apucat sa ajung sa imi iau, asa ca am desfacut samburii cu agrafe de birou. A mers si asa, dar cred ca mai greu decat ar fi fost cu aparatul. Cu prima ocazie ma duc si eu sa imi iau aparat sa stiu ca il am in casa daca mai am nevoie.

Dupa ce am scos samburii, am pus zahar peste visine si le-am lasat peste noapte sa isi faca suc. Am pus la un kg de visine un kg de zahar. Totul depinde si de visine. Ale mele nu au fost foarte acre, asa ca a fost buna proportia. Imi facuse mama instructajul ca daca sunt mai acrisoare sa pun mai mult zahar.

Dimineata, cand m-am trezit am dat drumu la foc si le-am lasat sa fiarba pana s-a inchegat bine. Nu cred ca se poate da un numar de ore fixe pentru ca depinde si de cat de zemoase au fost. Dar merge reperul cu picuratul pe farfurie. Daca se fac perlute atunci cand picuri zeama pe farfurie, inseamna ca e bine facuta. Asa cand e pe foc pare foarte lichida dar cand se raceste se face tocmai buna.

Am oprit focul si am pus dulceata de visine fierbinte in borcane, ca sa nu se strice. Tot de la ai mei am aflat ca nu e bine sa lingi lingura si sa bagi inapoi in recipient. Chiar daca iti e pofta, mai bine pui pe o farfurioara. Am inteles ca se zahariseste daca faci asa ceva.

Chiar sunt de parere ca nu e greu sa faci dulceata in casa. Cel mai greu este sa o pazesti cand fierbe. Totusi, in timpul asta se poate face si altceva prin casa.

Camara mea incepe sa arate frumos. Abia astept sa fac de caise si sa vad cum o sa fac rost de mure. Spor la dulceata.

Iata o mica galerie foto cu compozitia dulcetei de visine:

3 gânduri despre „Gospodina din mine a decis: vreau camara plina de dulceata de visine facuta in casa

  1. Pingback: Gemul de caise. Ultima strigare inainte sa vina toamna | Jurnal Bio

  2. Pingback: Colectia Jurnal Bio de retete de muraturi, gemuri si zacusca | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

