Ziua a 3-a. In outlet la Parndorf, drumul spre Cehia si o plimbare romantica pe seara in Praga

Politicienii si finantistii au discutiile lor despre utilitatea monedei euro si despre efectele introducerii ei in romania, cert e ca mie mi-a placut in Italia, Olanda sau Grecia sa stiu ca folosesc aceeasi moneda, euro. Acum ne pregatim sa plecam de la Viena spre Praga, unde moneda se numeste Coroana. M-am documentat pe Internet despre cursul de schimb, dar tot am unele dubii, pentru ca nu stiu cate coroane sa schimb ca sa nu raman cu ele si de unde sa schimb mai bine.

10.00 Ne pregatim sa plecam din apartamentul din Viena spre Praga. Atasez la finalul articolului de astazi cateva fotografii din casa, sa va faceti o idee daca va doriti sa mergeti la Viena in perioada urmatoare. Pe drum vom trece pe la Parndorf, celebrul outlet de imbracaminte si incaltaminte despre care vorbeste toata lumea in termeni laudativ. Mie mi-e putin teama sa nu fie ca la pomul laudat, dar oricum vom merge acolo.

11.00 Am parcurs rapid cei 50 kilometri cati sunt de la Viena la Parndorf pe autostrada care duce la Budapesta. Vazut de afara, outletul este impresionant de mare, o constructie in camp, care se intinde pe sute de metri.

12.00 Respir usurata, cardul meu este in siguranta, am cheltuit doar 10-15 euro pe o rochie de la Mango, un parfum Adidas si cam atat. In rest, nu am gasit nimic care sa merite cu adevarat. Poate am ales eu perioada nepotrivita, in mijlocul lunii iulie, nu stiu, cert este ca outlet-ul Parndorf din Viena mi s-a parut util doar pentru cei care in mod normal isi fac cumparaturile de la magazine mai de fite, peste media obisnuita H&M, ZARA, C&A, MANGO, Berska si mai stiu eu care. Pentru cei care in mod normal dau 50 de euro pentru o bluza, o reducere de 50% pana la 25 de euro poate parea o afacere, insa mie nu mi se pare. De aceea am trecut repede peste cele 100-150 de magazine din outlet-ul Parndorf (lista este pe website-ul lor) si am plecat destul de dezamagita. Este clar ca daca nu faceam acest ocol pe la Parndorf, m-as fi gandit cu regret ca am pierdut o mare oferta. Asa m-am convins cu ochii mei cum stau lucrurile, ca sa fiu linistita. Daca ma insel si nu am studiat suficient Parndorf-ul, va rog sa imi spuneti, desi acum ajuns in Praga si nu ne mai intoarcem pe acolo. In drumul spre Cehia am trecut si pe langa outlet-ul Excalibur City, plasat intre Viena si Praga. Nu am mai intrat in el, pentru ca pierdeam timp inutil. Oricum, turismul de shopping mi se pare putin degradant, mai ales cand ai de vizitat trei capitale istorice in 6-7 zile.

14.00 Pentru deplasarea Viena – Praga am ales un drum european de aproxiamtiv 400 de kilometri care trece prin multe orase. Asa ca am timp sa va povestesc ce ne asteapta in capitala Cehiei: o camera pentru 4 persoane intr-un hotel cu conditii de 3 stele, situat aproape de o statie de metrou, la pretul de 50 de euro pe noapte camera, ce include micul dejun si spatiul de parcare. Este o oferta foarte buna, iese undeva la 12 euro de persoana pe noapte. Astazi este joi (ma rog, voi veti citi aceste randuri cand va fi vineri in Romania) si in Praga stam doua nopti, pana sambata 16 iulie, cand plecam spre Budapesta.

17.30 Drumul a decurs foarte bine, cehii au o retea de autostrazi si drumuri cum noi doar visam sa avem. La intrarea in Praga se continua un drum larg, gen autostrada, cu multe benzi, care merge pana spre centru. Hotelul nostru este situat pe acest drum.

18.00 Ne-am cazat la hotel. Camera arata foarte bine, e curata, zona e linistita si vom ajunge repede in centru cu metroul sau tramvaiul. Problema este ca nu avem inca Koroane cehesti pentru a plati biletele la metrou. Un leu inseamna aproximativ 6 coroane cehesti. Schimbam la hotel, receptionerul este foarte amabil. Stie o engleza foarte buna, contrar zvonurile cu privire la nationalismul cehilor care nu ar vorbi decat ceha. O calatorie cu metroul costa 4 lei, de fapt e un bilet valabil pentru oricate calatorii, care trebuie sa se incheie in maximum 30 de minute de la prima taxare. Un bilet valabil 90 de minute costa 5 lei (32 de coroane).

20.00 Praga este un oras care imi care imi depaseste asteptarile pe care le aveam despre el, aceasta este concluzia dupa cateva ore de plimbare prin oras. Este mai turistic decat Viena, cu cladiri mari si elegante din mai multe epoci istorice. Vezi diferite faze ale evolutiei umane, incepand in Evul Mediu si pana acum. Avantajul este ca aceste constructii sunt impecabil pastrate sau restaurate. Centrul este plin de lume care se plimba pe stradutele pietonale in toate directiile.

Va pup mult si sa ne auzim cu bine. Va las cu fotografiile realizate astazi:

Un gând despre „Ziua a 3-a. In outlet la Parndorf, drumul spre Cehia si o plimbare romantica pe seara in Praga

  1. Pingback: Jurnal de calatorie in inima Europei: Viena – Praga – Budapesta – Bucuresti. Scurte concluzii si linkuri | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

