Ziua a doua in inima Europei. Ce poti face o zi in Viena

Am tot laudat eu ieri sistemul public de transport din Viena, dar am omis un lucru: o singura calatorie cu tramvaiul in Viena costa 2,2 euro! Adica peste 9 lei. Dar am gasit o solutie foarte buna. Pentru 4 euro am imprumutat de la gazda apartamentului nostru abonamente nelimitate pentru metrou si tramvai, asa ca am putut sa calatorim peste tot in Viena foarte confortabil.

Ce am vizitat astazi in Viena:

  • Catedrala Sfantul Stefan din Viena. Este un simbol al Vienei, situata in centrul orasului. Construita in stil arhitectonic gotic, catedrala are dimensiuni colosale – pur si simplu nu ai cum sa nu o remarci. Constructia ei a inceput in secolul al XII-lea Recunosc ca nu am urcat si treptele turnului catedralei Sfantul Stefan si nu am vazut privelistea asupra orasului.
  • Parcul Prater – zona de parc cu iarba verde, nu parcul de distractii: este imens acest parc si exact pe gustul meu, fara terase la tot pasul, fara zone de tiribombe pentru copii, fara supra-amenajari inutile, ci lasat natural. Si „miting” de oameni care alearga, se plimba cu bicicletele si rolele. Spatiu este berechet: parcul Prater, desi situat central, are o suprafata de 6 milioane de metri patrati, iar aleea centrala are 4,5 kilometri, drepti.
  • Parcul de distractii Prater: astfel de distractii nu sunt pe gustul meu, dar sunt sigura ca pasionatii de senzatii tari gasesc in acest complex tot ce doreste sufletul lor. O sa vedeti in fotografii cativa nebuni care se roteau la 120 de metri inaltime.
  • Gradinile Belvedere. Sunt situate intr-o zona splendida, destul de aproape de centru, construite in stil baroc. Palatul gazduieste cateva lucrari cheie de Gustav Klimt.
  • Muzeul de arta populara. Foarte frumoasa cladirea, colorata, in stil Gaudi, veti vedea fotografiile.

O excursie la Viena mi se pare foarte utila pentru ca te ajuta sa intelegi mai mult unele lucruri despre Romania. Viena a fost timp de 80 de ani, intre 1867 si 1918 capitala unui imperiu a carui granita se oprea la Brasov si care includea 52 milioane de oameni, din 13 tari sau teritorii. Imparatii austro-ungari au avut viziunea sa integreze cat mai bine populatiile din imperiu, asa ca au lucrat inclusiv pe plan arhitectonic. Viena mi se pare orasul original dupa care au fost apoi gandite orasele din imperiu, inclusiv cele din Transilvania. Poate parea exagerat, dar mie Viena mi-a adus aminte de Arad, Brasov sau Oradea ca stil arhitectonic si ca mod de a gandi sistematizarea oraselor. Culmea e ca, dupa cum veti vedea in fotografiile de mai jos, undele cladiri din Viena va vor aduce aminte de arhitectura din Bucuresti.

Am astazi intrat si prin magazinele de haine si printr-un mall, dar concluzia mea ar fi ca nu gasesti mare lucru fata de Bucuresti. Nici ca branduri disponibile, nici ca preturi. Deja sunt si la noi toti cei care conteaza pe piata confectiilor pe plan european: H&M, C&A, Grupul ZARA,
Asa ca in Viena nu am gasit nimic sa ma dea pe spate.

Despre produsele bio disponibile in Viena am doar cateva remarci de facut:

  • Orice supermarket de cartier are in mod curent o gama extinsa de produse alimentare bio: fructe bio, legume bio, sucuri bio, biscuiti bio etc.
  • Produsele bio nu au un raion special, ci sunt integrate printre cele non-bio, ca un lucru firesc, nu la coltul „ciudatilor”;
  • La multe produse bio preturile sunt uneori doar cu 3-5 % mai mari ca la produse similare non-bio;
  • La reteaua de magazine de produse cosmetice Bain, foarte prezenta in Viena, cosmeticele bio sunt disponibile in proportie mare.

Va las in seara aceasta, sa ne auzim cu bine maine, cand voi pleca din Viena spre Praga, urmand sa vizitez si outletul Parndorf.
Iata cateva fotografii de azi:

Un gând despre „Ziua a doua in inima Europei. Ce poti face o zi in Viena

  1. Pingback: Jurnal de calatorie in inima Europei: Viena – Praga – Budapesta – Bucuresti. Scurte concluzii si linkuri | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

