Jurnal de calatorie in inima Europei: Viena – Praga – Budapesta – Bucuresti. Ziua 1. Sosirea la Viena si primele impresii din fosta capitala imperiala

Este ora 7.30 dimineata si iata-ma ajunsa pe Aeroportul Otopeni, pregatita sa decolez spre Viena intr-un circuit de sapte zile prin Europa Centrala doar cu sotul si niste prietenei, fara baiatelul de trei ani lasat acasa. Planul este urmatorul: aterizam la Viena si apoi ne intoarcem cu masina pana la Bucuresti, vizitand Praga, Budapesta si alte locuri din Mitteleuropa.

Sunt curioasa cum va fi zborul cu compania Fly Nikki. Am facut rezervarea in urma cu o luna, a costat 45 de euro biletul de avion de persoana, cu toate taxele incluse. Ieri am sunat la call center-ul lor sa aflu daca check-in-ul facut pe aeroport costa. Cine a zburat cu companii low cost stie la ce ma refer! Sunt unele firme de transport aerian la care daca nu faci check-in-ul online in fata televizorului trebuie sa platesti pe aeroport 10 euro de persoana. Eu stiu toate aceste lucruri, sunt o veterana a curselor low cost, in ultimi doi ani am profitat la maximum de aceste oferte sa vizitez Europa, asa cum nu speram sa o fac in urma cu 10 ani, spre exemplu: Venetia, Roma, Florenta, Bruxeles, Amsterdam, Bologna etc. Desi low cost, Fly Nikki, compania fostului pilot de formula 1 Nikki Lauda, pare diferita in sens pozitiv, conteaza relatia speciala pe care o au cu air berlin: ai dreptul gratuit la un bagaj de cala de 20 kg, fata de wizz air, spre explu, unde gratis ai voie un singur bagaj de mana de 7 kg, iar ce pui la cala costa 10 euro. Apropo de taxe, am auzit ca e un operator low cost care taxeaza cu 1 euro intrarea la toaleta in avion.

Ora 10.05. Sunt in avion, am decolat la timp. Totul a fost bine in aeroport, nu am mai platit nimic pentru check-in la Fly Nikki. Apropo, care e faza ca o sticla de apa de 0.5 litri costa de la 10 lei in sus pe aeroportul Otopeni, inclusiv la big mac?! E ridicol! In schimb conditiile din avion sunt super. Ne-au oferit ziare, apoi au servit o gustare, sucuri, cafea. Imi place sa zbor cu Fly Nikki si am timp sa ma gandesc la planul pentru urmatoarele zile:
– 2 zile in Viena, ajung pe 12, vizitez orasul;
– 2 zile in Praga;
– 2 zile in Budapesta
– duminica pe 17 iulie inapoi in Romanica.

Combinatia acestei calatorii este ca un prieten de-al nostru se intoarce in Romania cu masina, si daca tot e singur am zis sa ii tinem de urat pe drum si sa vizitam si aceasta parte din Europa. O sa fie obositor si o sa na fie dor de printul de acasa, dar vom compensa cumparandu-i cadouri. Vrem sa mergem si la outlet-ul din Viena, despre care am auzit legende ca in fratii Grim. Am facut un program care combina cultura, shoppingul si natura, sper sa ne tinem de el. Pentru a intra in atmosfera cheasca, in ultimele zile am vizionat pe youtube filmuletele cu Arabella, daca aveti peste 25 de ani stiti la ce ma refer.

13.00 In tarile foarte bine organizate, cum ar fi Austria, atunci cand aterizezi, nu trebuie sa iti faci griji cu privire la modul in care ajungi in centrul orasului. La fel si in Viena. Pe Aeroportul International din Viena, pe care am aterizat, te poti descurca sa ajungi in Viena si daca nu stii sa citesti, nu doar daca nu stii germana. Toate indicatoarele sunt mari si e desenat clar: „cu trenul la Viena costa 10 euro”. Noi am luat autobuzul spre centru, a costat doar 7 euro. La fel de bine organizat este si transportul public prin oras. Din centru am luat tramvaiul care trebuie pentru a ajunge in apartamentul unde avem cazare.

14.00 La 7 ore de la plecarea de acasa (+1 ora diferenta de fus orar am ajuns la apartamentul unde avem cazarea aranjata pentru doua nopti. Am gasit usor acest apartament prin Internet, avea recenzii bune, care s-au adeverit. Apartamentul are doua camere, este dotat cu bucatarie si tot ce trebuie, inclusiv Internet wireless, ca sa pot sa va povestesc ce se intampla pe aici. 🙂 Apartamentul nu este prea central, dar reteaua de tramvaie si metrou din Viena este excelenta, ajungem imediat in buricul targului.

16.00 Am iesit sa luam pulsul orasului. Prima impresie este foarte buna.

23.00 Concluzii in camera dupa prima zi de vizitat Viena. O sa fac cu plusuri si minusuri ca la recenziile de produse bio:
+ Foarte curat, civilizat si elegant;
+ Viena este un oras 100% imperial, cu cladiri mari, bine ingrijite;
+ Retea de transport foarte buna, tramvaiele vin la timp si nu sunt aglomerate;
+ Si metroul este foarte bun;
+ Strazi mari, aerisite, curate;
+ Oameni relaxati, amabili;
+ Atatea concerte de muzica clasica pe metru patrat nu am mai vazut nicaieri. Viena isi respecta traditia imperiala clasica se pozitioneaza drept oras cultural. Pe strada, tineri imbracati in costume de epoca te acosteaza nu ca sa iti vanda ceva sau ca sa schimbi bani, ci ca sa iti ofere programul spectacolelor la opera;
+ Foarte safe, nu exista nici macar celebrii vanzatori de genti contrafacute, care au invadat Europa, inclusiv Venetia;
– Dupa ce ai vizitat Italia renascentista si antica (Florenta, Roma et comp.) Viena nu te mai impresioneaza atat de tare;
+ Ca organizanizare si ca atentie pentru detalii, austriecii sunt impecabili, au tiparit harta Vienei si in limba romana, cu tot ce este de vizitat in Viena;
– Distantele sunt mari, de la un punct de interes la altul mergi mult pe jos sau trebuie sa iei tramvaiul:
– Tot fata de Italia (Florenta), atmosfera nu e chiar atat de relaxata, de vacanta;

Acestea ar fi concluziile dupa o zi de vacanta la Viena, va las sa vedeti cateva fotografii. Multa sanatate celor de acasa si sa ne auzim cu bine maine, dupa ce am stat de dimineata pana seara in Viena.

9 gânduri despre „Jurnal de calatorie in inima Europei: Viena – Praga – Budapesta – Bucuresti. Ziua 1. Sosirea la Viena si primele impresii din fosta capitala imperiala

  1. Pingback: Jurnal de calatorie in inima Europei: Viena – Praga – Budapesta – Bucuresti. Scurte concluzii si linkuri | Jurnal Bio

  2. Am fost recent in Austria si mi-a placut foarte mult. Totul este organizat, curat si pus la punct. Totusi o vacanta intr-o tara latina ma atrage ma mult din cauza ca este mai vesela si plina de energie. Am scris si un articol detaliat despre experienta mea in Austria (cazare, preturi, obiective, atmosferta, etc):
    http://roxandrei.ro/calatorii/vacanta-in-austria/
    Voi reveni in acesta tara in vacanta de iarna pentru schi.

Lasă un răspuns

