Doua retete testate de dulceata de capsuni, tocmai bune pentru sezon

Cred ca multi dintre noi au amintiri de la cules de prune, pazit tuciul de magiun pe foc, curatat cirese si visine de samburi si alte activitati legate de facutul gemurilor si compoturilor. Si acum imi aduc aminte cum saraca mama statea in bucatarie si fierbea sa imi faca gem, peltea, compot si alte bunataturi. Ma gandeam atunci: saraca mama, sta in caldura aia, eu cand o sa ma fac mare nu o sa stau asa sa ma chinui. Si vazand si ce e pe la noi prin magazine in 2011: dulciuri de fel si fel care iti fac cu ochiul, de ce sa stai in caldura ca sa faci gem?!

Anul trecut, printul nostru nu manca gemuri pentru ca era prea mic, avea doi ani. Acum, a descoperit bucuria lor si prefer sa ii dau gem decat alte dulciuri, cum ar fi ciocolata sau napolitane. Asa ca m-am decis intr-o dimineata ca vreau sa ii fac dulceata de capsuni. M-am gandit cat de fericit o sa fie cand o sa manance gem si am cam inceput sa imi dau seama de ce se chinuia si mama, sa imi faca mie o bucurie.

Nu am mai facut niciodata ceva proportii atat de mari, asa ca am cautat retete, m-am documentat si am plecat cu noaptea in cap sa cumpar capsuni din piata. Am ales cele mai micute capsuni din piata, ca sa ma asigur sa sunt romanesti, si am cumparat sase kilograme. Capsunile au fost partea ieftina a dulcetii, mai scump a fost apoi zaharul.

Am impartit in doua cantitatea de capsuni si am incercat doua retete. Una, din cartea de bucate, si una pe care o stia mama. Dupa ce m-am chinuit cu reteta din carte sa fierb jumatate de zi la gem, am trecut la reteta mamei, detaliile vin imediat in articol. Concluzia ar fi ca per total nu e asa greu sa faci dulceata. Chiar nu e o filosofie. Doar putina rabdare sa stai sa urmaresti cum fierb.

Retetele au fost dupa cum urmeaza.

Reteta intai: am fiert in 900 ml de apa trei kilograme de zahar si am facut un sirop care daca il picuram cu lingura pe farfurie facea perlute. Dupa accea, am stins focul si am pus 3 kg de capsuni peste si am adaugat zeama de la 2 lamai si 4 plicuri de hazar vanilat. Au stat o ora la macerat dupa care le-am fiert pana s-a mai intarit. Nu pot sa zic cate ore ca a stat o groaza pe foc. Depinde de cat de zemoase sunt fructele.

Reteta a doua: am pus 3 kg de zahar peste 3 kg de capsuni si le-am lasat sa stea asa vreo 30 min dupa care le-am pus pe foc. Le-am lasat sa fiarba pana se facea perlute cand picuram pe farfurie. Si la sfarsit am adaugat zeama de la 2 lamai.

Diferenta a fost ca reteta a doua a durat mai putin. Rezultatul a fost acelasi.

Din 6 kg de capsuni au iesit 19 borcanele de 200 ml. Sunt mandra cand ma uit la ele si mi-am propus sa mai fac si din alte fructe. In felul asta o sa reusim sa trecem peste iarna fara sa cumparam prea mult. Stiu ca nu e cel mai sanatos lucru dar e greu sa nu ii dau dulciuri, asa ca am ales raul cel mai mic si am facut eu in casa si asa macar stiu ce am pus in el. Spor la dulceturi si daca nu o faceti inca, va recomand sa faceti si voi pentru copii vostri. Astept sa-mi imi spuneti cum a iesit!

3 gânduri despre „Doua retete testate de dulceata de capsuni, tocmai bune pentru sezon

  1. Pingback: Gospodina din mine a decis: vreau camara plina de dulceata de capsuni facuta in casa | Jurnal Bio

  2. Pingback: Gemul de caise. Ultima strigare inainte sa vina toamna | Jurnal Bio

  3. Pingback: Colectia Jurnal Bio de retete de muraturi, gemuri si zacusca | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

