Patru intrebari despre viata eco la care fiecare trebuie sa raspundem

Fiecare din noi ajunge sa descopere si sa aplice principiile unei vietei eco intr-un mod propriu. Fie ca este vorba de influenta unui prieten, de nasterea unui copil sau de citirea unor carti sau articole, fiecare avem povestea noastra. Si indiferent de motivul pentru care am decis sa ducem o viata cat mai eco, nu cred ca exista cineva care sa nu fi fost judecat si criticat pentru alegerea facuta: de o ruda, de un prieten, de un coleg sau poate de un medic de familie care nu intelege „ce e domnule manipularea asta cu bio”.

Si din discutiile cu aceste persoane foarte sceptice cu privire la modul de viata organic (ca sa folosesc un termen bland) mi-am dat seama ca trebuie sa imi clarific mesajul public pentru a fi mai convingatoare in discutiile cu cei din jur. Iata cateva intrebari despre ce inseamna produsele bio pentru bine, la care ar trebui sa stiu perfect raspunsurile:

  • Toata familia (eu, pustiul de trei ani si sotul) consuma produse organice? R: Incercam in primul rand sa ii oferim baietelului nostru cat mai multe produse organice, dar evident ca nu reusim 100%. Apoi pe locul doi vin eu si pe trei sotul, pe cat posibil.
  • Ce tip de produse bio consumati: alimente bio, cosmetice bio, curatenie bio, produse de gradina bio? R: Eu am inceput cu produsele alimentare bio. Am cumparat la un moment dat faina bio si lucrul care m-a convins de calitatea ei a fost faptul ca au aparut fluturasi in faina cumparata si depozitata frumos in borcan! Acum atentia se indreapta la fel de mult si asupra cosmeticelor si produselor de ingrijire bio, pentru ca am avut surprize foarte placute. Si curatenia bio este importanta.
  • Cat de importanta este certificarea in alegerea produselor bio? R: Certificarea organica este unul din elementele importante dupa care ma uit in special atunci cand cumpar cosmetice bio. La alimente este putin diferit, m-am imprietenit cu mici producatori de lapte, branzeturi, legume si fructe, de la care cumpar produse proaspete pe incredere. Dar si la cosmetice este importanta recomandarea unei surse de incredere, ce poate „bate” certificarea. Stiu ca fara certificari organice am fi complet orbi, dar nu ma bazez 100% doar pe ele. 
  • Cum combini stilul de viata bio cu miscarea organica? R: Fanatismul si ecologia urlata in gura mare mi se par de prost gust. Respect natura si mediul inconjurator, dar prefer sa ma tin departe de cei care transforma ecologia intr-o religie sau intr-un business.

Din experienta mea va recomand sa va ganditi la intrebarile de mai sus, sa gasiti un raspuns si sa vi-l formulati in minte clar si limpede. Mult succes!

2 gânduri despre „Patru intrebari despre viata eco la care fiecare trebuie sa raspundem

Lasă un răspuns

