Cum am vopsit ouale de Paste (aproape) bio

A venit si ziua cea mare: vopsitul oualelor pentru Sarbatoarea Pastelui. M-am sculat de dimineata sa ma apuc mai cu spor. Am fost surprinsa ca nu am reusit sa gasesc in piata la Obor ceapa rosie si varza rosie necesare pentru prepararea vopselelor, chiar nu imi imaginam ca este criza de asa ceva. Deci am venit cu sacosa mai goala decat ma asteptam. Va povestesc ce a iesit, asa cum v-am promis acum cateva zile.

Totusi, dupa vizita in Piata Obor, nu mi-am pierdut entuziasmul. Am curatat sfecla rosie, ceapa si portocala. In loc de varza rosie am zis sa sacrific niste mure congelate sa fac albastru. Aragazul a functionat la capacitate maxima. Oale peste oale. Rosul a iesit frumos de la sfecla si mi-am zis ca o sa iasa frumos si pe oua, dar totusi nu a prins culoarea. Am fost foarte suparata cand am vazut ca rosu nu iese. Albastru a iesit o chestie mai gri si din pacate se curata de pe oua. Deja imi pierudsem speranta si imi mai ramasese doar galben. Asa ca am zis ca daca tot nu iese nimic sa pun in oala tot ce gasesc asa ca am pus o portocala, coaja de la vreo doua cepe si chimen.

Am fost foarte surprinsa ca galbenul a prins imediat. Dupa cateva minute se vedea ca iese bine. Dupa vreo ora am scos oua frumos colorate si care nu se sterg pe servetel sau pe maini. Asa ca am mai fiert o transa de galben si am pus si ouale care trebuiau sa fie albastre si a prins si acolo!

Recunosc ca la culoarea rosie m-am dat batuta si am pus putina vopsea normala. Nu puteam sa avem numai oua galbene. Dar cred ca daca gaseam ceapa rosie in obor ieseau ouale de Paste vopsite rosii.

Sunt foarte multumita de galben si de ceapa. Nu ma dau batuta. O sa gasesc eu secretul sa vopsesc numai cu legume. Clar se poate, mai ales ca am descoperit deja secretul unei culori. La anul stiu si fac mai multe galbene si poate mai perfectionez si alte nuante. Oricum o sa imi iau din timp legume.

Spor la vopsit, daca nu ati terminat deja! Iata si o galerie foto de la vopsitul oualelor de Paste:

5 gânduri despre „Cum am vopsit ouale de Paste (aproape) bio

  1. Pingback: Cum vopsim ouale de Paste cu vopsea din plante | Jurnal Bio

  2. Draga JurnalBio,

    Si eu am incercat sa vopsesc oualele cu sfecla rosie si mi-a iesit… Nu-ti imagina ca sunt de un rosu frumos si intens, nuuuuu, nici pe departe, sunt cafenii. Eu am folosit oua cu coaja galbena si probabil de aia nu mi-au iesit rosii. Insa cum pe aici nu gasesc vopsea speciala (locuiesc in Belgia si aici nu exista obicieiul de a inrosi ouale), o sa le las asa. Oricum cred ca tips-ul este sa le lasi cat mai mult in apa aceia colorata. Eu nu am facut prea multe (doar cinci), iar la cantitatea asta am folosit 3 bucati de sfecla rosie pe care le-am taiat cubulete, putin curry, trei linguri de otet, in care am pus la fiert ouale. Le-am lasat insa in zeama aia colorata peste noapte. Culoarea e interesanta, insa daca as fi avut vopsea rosie cu singuranta as fi optat pentru ea…

    Sarbatori Pascale pline de liniste iti doresc tie si familiei tale.

    Cu drag,

    Iulia

  3. Cred ca totusi ceapa galbena poate colora ouale intr-un visiniiu destul de frumos, cu conditia sa fie in cantitati aprecialbile(de la zeci de cepe) si cu putin otet. Soacra mea vopseste in fiecare an ouale astfel si tine culoarea, iar daca se sparg le poti manca linistit cu tot cu culoare caci e bio.

  4. Ceapa galbena poate colora ouale intr-un visiniiu destul de frumos, cu conditia sa fie in cantitati aprecialbile(de la zeci de cepe) si sa fie adaugata sare. Soacra mea vopseste in fiecare an ouale astfel si tine culoarea, iar daca se sparg le poti manca linistit cu tot cu culoare caci e bio.

Lasă un răspuns

