5 minute bio cu Ligia Pop

Cand spui Ligia Pop, spui de fapt stil de viata sanatos. Cine este interesat de acest subiect sigur a auzit de Ligia Pop, autoarea cartii de bucate Retete Vegane Fara foc, si a cartii Germeni si Vlastari, Surse de Sanatate si Energie, raw vegan chef (bucatar specializat in bucutaria vegana fara foc), ce sustine demonstratii culinare si organizeaza anual targuri raw vegan, bloggerita, licentiata in muzica de catre Universitatea de Arte “George Enescu” din Iasi, profesoara de pian si autoarea metodei inovative de pian, Pasi in lumea muzicii.

Ligia Pop este noua invitata a rubricii “5 minute bio cu…”. Dupa cum ati vazut, aceasta rubrica va prezinta periodic bloggeri cunoscuti, persoane publice sau oameni obisnuiti, care raspund la trei intrebari despre experienta lor cu produsele bio, organice sau naturale.

Daca nu ati facut-o deja, va invit sa va abonati la blogul Ligiei Pop.

Jurnal Bio: Ce tip de produse organice, bio sau naturale utilizezi?
Ligia Pop: Lista este mare si pot incepe in primul rand cu tot ce inseamna cruditati, legume si fructe de sezon. In orasele mici inca nu ni se poate da nici o garantie ca produsele despre care se spune ca sunt naturale sunt si bio, insa merg pe incredere. Intotdeauna m-am straduit sa cumpar de la persoanele pe care chiar le cunosteam sau de la prieteni care m-au asigurat ca sunt produse proaspete si curate. Ma ajuta enorm si faptul ca am gradina, in care pot sa-mi cultiv mai tot ce am nevoie pe timpul iernii sau verii. Vara le consum proaspete iar pentru iarna ma asigur ca-mi fac provizii, in asa fel incat sa nu fiu nevoita sa cumpar legume importate. O sa ma intrebati ce inseamna provizii? In primul rand imi usuc la temperatura de 40C (doar asa se pot pastra nutrientii intacti, nealterati), kg intregi de rosii, ardei, vinete, dovlecei, morcovi/telina/patrunejel toate  razuite in prealabil, asigurandu-ma cu vegeta naturala, zmeura, capsuni, afine, catina cat si alte fructe, etc pe care iarna si primavara doar le hidratez si sunt excelente la gust si aspect.

Pot continua cu detergentul si cosmeticele despre care stim ca se absorb in piele in proportie de 60-70%, si aici pot mentiona Nucile de Sapun, un detergen natural, bio, exagerat de economic si ieftin, cu care imi spal rufele de mai bine de un an. Pot continua cu sapunurile realizate din 100% produse naturale si anume doar din uleiuri presate la rece, de la Endeasoap si care sunt cele mai bune si ieftine sapunuri pe care le-am incercat pana acum prin hidratarea total diferata pe care o ofera fata de alte sapunuri naturale. Despre cosmetice, folosesc din 2007 cosmetice facute din prafuri naturale, minerale (BareMinerals), pentru ten folosesc uleiul bio obtinut prin presat la rece de caise/struguri sau masline, pentru demachiere tot un produs natural pe baza de apa, pasta de dinti naturala tot din uleiuri presate la rece, etc. Dupa cum am zis sunt multe produse si mi-ar lua o pagina numai sa le enumar pe toate, insa le iubesc pe toate.

Am incercat multe marci de produse in decursul anilor si am observat diferenta dintre aceste produse si cele conventionale. In primul rand felul in care corpul reactioneaza la toate m-a uimit total si ma refer aici atat la mancare cat si la produse cosmetice, detergenti si de ingrijire in general. In interior te simti mai putin apasat, digestia se face foarte usor, numai simti apasarea pesticidelor si toxicitatea lor si nu mai spun de textura si calitatea pielii care este mai libera, respira mai usor si este mult mai elastica si plina de vitalitate.

Multi o sa zica, organic, bio, o mare nebunie… bunicii nostri au trait fara probleme. Este adevarat, insa pe vremea aceea nu erau atat de multi factori externi si interni de poluare iar doza de pesticide folosita era mai mica atat in pamant cat si in alimente. De atatia ani pamanturile noastre au fost imbibate, tratate, imbacsite cu pesticide si tot felul de ingrasaminte care au distrus calitatea acestuia si au distrus de la an la an si recoltele tot mai slabe si modificate din punct de vedere nutritional.

Ma intorc la discutia noastra initiala, cand foloseam detergenti din comert, doar mirosul acela intepator, chimic ma facea sa nu pot respira cum trebuie, era parca peste tot. Imi aduc aminte ca dupa spalare, rufele nu se clateau complet, nici macar dupa doua cicluri de clatire nu erau complet clatite. Acum cateva saptamani am spalat din nou cu detergent obisnuit si imediat mi s-a declansat o iritatie pe piele. Eu care n-am avut niciodata probleme, am ajuns sa simt pe propria piele efectele imediate ale chimicalelor de care m-am dezvatat si pe care inainte nu le simteam fiindca pielea era invatata cu ele. Se pot discuta multe, insa mai las raspunsuri si pentru urmatoarele intrebari.

Jurnal Bio: Cum ai inceput? Care a fost primul produs de acest tip utilizat?
Ligia Pop: Am fost sceptica la inceput si fiindca eram intr-o tara straina unde toate legumele si fructele nu aveau gust, mi-am zis sa incerc sa gust un mar bio si sa vad diferenta. De la prima muscatura am stiu ca acel mar are gust real, nu fad si sec precum cele conventionale de care eram satual si asa a inceput povestea mea legata de produsele organice.

Jurnal Bio: Ce produse bio, organice sau naturale ti-ai propus sau ai vrea sa utilizezi in viitor?
Ligia Pop: Voi continua cu cele pe care deja le folosesc si voi insista cel mai mult pe latura alimentelor naturale, organice sau bio. Intotdeauna vor fi produse noi si va dati seama ca voi incerca in limita posibilitatilor, sa le incerc pe cele care ma atrag. Si acum sunt multe produse pe piata lumii insa sunt selectiva fiindca deja stiu ce caut si mai ales ce am nevoie.

4 gânduri despre „5 minute bio cu Ligia Pop

  1. Fructele noastre de la tara au gust bun chiar daca nu sunt neaparat bio…iar cosmeticele bio sau naturale nu stiu cat sunt de avizate de minister…Ma apuc si amestec si eu una alta si gata am produse de vanzare ..netestate,neverificate,nici macar conditiile de productie nu se verifica ..pt ca de…sunt hand made …Adevarul e la mijloc undeva …

  2. Pingback: 50 de expozanti va asteapta la targul organizat de Ligia Pop, Raw Generation, ce se va desfasura tot la Rin Grand Hotel in data de 7 octombrie « Jurnal Bio

  3. Pingback: Ce produse ofera cei 60 de expozanti de la Raw Generation Expo, ce se va desfasura la Rin Grand Hotel pe 12 mai | Jurnal Bio

  4. Pingback: Tot ce trebuie sa stiti despre Raw Generation Expo 2014, editia a 7-a, de duminica 11 mai 2014: participanti, conferinta, tombola si premii | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

