Etnic, magazinul ce ofera „produse cu traditie”

Zona dintre Piata Muncii si Piata Alba Iulia, adica Bulevardul Decebal, este propice pentru produsele bio, traditionale sau naturale. De Green Feet v-am povestit deja, despre Naturalia mi-am propus de mai demult sa scriu un articol, dar astazi a venit randul unui alt magazin: Etnic – Produse cu traditie, plasat destul de aproape de Green Feet, tot pe Decebal.

Ce inseamna „Produse cu traditie”?
Este usor sa intelegi stand in strada ce produse vei gasi la Etinc, pentru ca scrie mare pe geamuri: traditionale, vanatoresti si grecesti. La categoria produse traditionale intra lactatele, mezelurile si painea de casa: branza de vaca, de capra, de oaie, smantana, muschi, salam, sunca etc. Am ramas surprinsa cate produse se pot face din carne de curcan, spre exemplu. La categoria produse grecesti au masline de diverse tipuri – peste 10 sortimente. Iar produsele vanatoresti este clar din ce sunt facute. Au si vin, dar este foarte scump, pare pus mai mult de decor. Dupa cum mi-a povestit vanzatoarea, produsele romanesti provin din zonele Sibiu, Covasna sau Arges (celebrul brand Bradet). Cand am vizitat eu magazinul nu aveau nimic din carne proaspata, dar am inteles ca ar aduce si astfel de produse. Nici fructe si legume nu au si mi-au spus ca nici nu vor aduce. Produsele nu au certificare ecologica, trebuie sa mergem pe incredere si sa luam drept corect ce spun vanzatorii: nu vand nimic cu E-uri sau cu conservanti, ci totul vine direct de la producatori cumsecade.

Preturi normale
Stiti ce preturi au magazinele cu „produse traditionale de la Sibiu” care au impanzit Bucurestiul? Cam aceleasi preturi sunt si la Etnic, in special in ceea ce priveste mezelurile si branzeturile de baza. Oricum mult mai mici decat avea falimentara Tata Anica. Branza proaspata de vaca costa 22 lei kilogramul, branza de capra este 24, muschiul tiganesc este 56 lei, smantana 20, maslinele de la 22 lei. Delicatesele de tip salam vanatoresc sau carnati vanatoresti costa de la 120 lei kilogramul.

Sanse de reusita
Tata Anica, magazinul de produse traditionale din Mall AFI Cotroceni a dat faliment. Green Feet, magazinul cu produse bio din zona Piata Muncii si-a restrans spatiul ocupat la jumatate si cam bate vantul prin rafturi. Ce sanse are Etnic in acest climat economic ostil? Pentru un magazin deschis in luna decembrie 2010 mi s-a parut ca aveau destui clienti: era o persoana in fata mea si o alta in spate. Mie produsele lor mi s-au parut bune la gust, dar nu fenomenale. Am incercat muschi tiganesc si branza. Oricum, decat sa fie acolo o noua banca sau o noua farmacie, mult mai bun acest magazin de produse traditionale. Pentru cine are drum in zona, ii recomand sa le faca o vizita celor de la Etnic din zona Decebal, sa guste gratuit din produse si apoi sa ne povesteasca aici cum i s-a parut.

Sfatul vanzatorilor: mergeti la Etnic – Produse cu traditie – joia, pentru ca in aceea zi se aprovizioneaza cu marfa in fiecare saptamana si veti gasi gama completa de produse si vor fi si foarte proaspete. Eu am nimerit din pacate miercuri, inainte de aprovizionare.

2 gânduri despre „Etnic, magazinul ce ofera „produse cu traditie”

  1. Magazinele traditionale din Bucuresti sunt intr-un haos total. Acest business profita de trendul ascendent al folosirii produselor traditionale, cu cat mai putine chimicale, care vine la pachet cu dorinta romanilor de a incuraja produsele naturale ale micilor producatori autohtoni. Problema este ca nu stim cat sunt de naturale produsele(caci e greu sa vorbim de constiinta intr-o tara ca a noastra), cat sunt incurajati producatorii si cat se imbogatesc samsarii comercianti, care de ex La Baciu, in Floreasca cer 60ron/kg branza de capra.
    Toate aceste pareri de la consumatori ajuta foarte mult, caci noi, consumatorii finali suntem cei mai obiectivi si mai bine intentionati.
    Multumim pentru articol!

  2. Pingback: Ce magazine bio au mai dat faliment in ultima perioada | Jurnal Bio

Lasă un răspuns

