Ca sarea in bucate. Sare bio 12 verdeturi de la Sonnentor

De vreo doua luni si ceva nu am mai cumparat deloc paine de la magazin. Am decis sa profitam la maximum de aparatul nostru, asa ca in fiecare zi avem program de facut paine. Avantajul este ca poti sa faci cu ce faina vrei tu, sa nu pui sare si iti mai si miroase casa frumos, de isi inchipuie vecinii ca ai deschis covrigarie.

Acum cateva zile, cand ne intorceam din parc, ne-am intalnit cu o vecina cu un baietel de o seama cu al meu. Cel mic manca paine, asa ca a poftit si pustiul meu. Doamna ne-a dat si noua o bucatica. Dupa ce am ajuns acasa, ala mic a abandonat bucata de paine asa ca m-am oferit voluntara sa o termin. Mi s-a parut atat de sarata, incat am renuntat. Daca am apucat sa ne “dezintoxicam” de painea cumparata, am si uitat ce gust are cea de la magazin. Mi se pare incredibil! Si in conditiile in care aproape tot ce cumparam are deja sare, de ce ar trebui sa mai punem si noi in mancare?!

Inainte sa raman gravida, recunosc ca eram o mare consumatoare de sare. Cand am ramas gravida am zis sa fiu mai responsabila si am renuntat la sare. Cand am inceput sa gatesc pentru asta mic nu am folosit deloc sare si nici in ziua de azi nu ii pun sare in mancare. Cineva m-a intrebat daca are probleme de sanatate de nu ii dau sare. Dar mi se pare ca aportul de sare necesar si-l face mancand branza, masline sau iaurturi.

Altcineva imi zicea ca nu o sa manance mancare facuta de mine daca nu pun sare, ca sarea e cea care da gustul. Sincer, pare o idee rupta din povestea “Sarea in bucate”. Eu am descoperit clar ca gustul e dat de mirodenii: patrunjel, marar, cimbru, oregano, ceapa, usturoi. Gatesc cu multe legume care dau o aroma deosebita mancarii.

Recunosc ca pentru noi mai pun cate putina sare, dar sper sa renunt cat mai curand. Am gasit si o sare interesanta cu mirodenii la BioBunatati, se numeste Sare bio 12 verdeturi de la Sonnentor. Nu e prea sarata, dar are un gust foarte interesant. De fapt sunt mai mult mirodenii decat sare. Merita incercat. Eu imi pun putin si in salata, cand nu am alte mirodenii la indemana.

Ingrediente: sare de mare, rozmarin, leustean, cimbru, tarhon, marar, oregano, busuioc, roinita, chimen, fenicul, maghiran si praf de drojdie.

Voi cata sare consumati? Dar copii vostri?

3 gânduri despre „Ca sarea in bucate. Sare bio 12 verdeturi de la Sonnentor

  1. Eu cred ca nici eliminarea completa a sarii nu este cea mai buna solutie. Sa-ti spun ce-am patit eu: obisnuiam sa consum multa sare, toata lumea era uimita! Intr-o zi, satula de atata uimire, am decis sa renunt complet la sare si cred ca vreo 4 luni de zile n-am folosit deloc sare. Pana cand am mers la un control de medicina muncii, unde mi-au facut un EKG si acolo au observat ei ceva in neregula, ca m-au intrebat daca am eliminat cumva sarea din alimentatie. Le-am zis ca da, le-am spus ce si cum, si mi-au explicat ca sarea este foarte importanta pentru buna functionare a inimii.
    Asa ca m-am intors linistita la cantitatile mele mari de sare, toata lumea continua sa se mire, dar ma gandesc ca daca meau 4 litri de apa pe zi, nu o fi chiar atat de rau… Sper!

  2. Si eu mananc destul de multa sare si presupun ca mi-ar fi greu sa renunt la ea pentru ca imi place. Totusi, cred ca, pe langa aspectul referitor la sanatate, este o problema de obisnuinta.
    P.S. Eu mi-am facut propria mea sare aromata…am 2 variante – una cu usturoi si una cu verdeturi (oregano, busuioc, cimbru, tarhon, rozmarin, coriandru). 😀

Lasă un răspuns

